SAPARMURAT TÜRKMENBAŞI

26 1 0
                                    

Avro-amerikan ve Rusya medyasına göre en büyük diktatör Türkmenbaşı. Ya sizce?

1. Alfabeyi değiştirerek rus (kiril) alfabesi yerine Latin alfabesini getirdi.

2. Türkmen dili devlet dili ilan ederek rusca faaliyet gösteren kurumların işine son verdi.

3. Türkmen asıllı olmayanın devlet işlerinde yükselmesini zorlaştırdı.

4. Ülkedeki kilise sayısını onda bire kadar azaltti.

5. Müzelerde ve camilerde arapça yazılı olan tüm kitapları Türkmenceye çevrilmesine emir etti.

6. Komünist partisini kapattırıp sadece Türkmenlerden ibaret olan milletvekilleriyle Demokratik parti adıyla yeniden açtı.

7. İlk elçisini Türkiye'ye gönderdi ve ilk büyük elçiliğini de Ankara'da açtı.

8. Farsça olan hafta günlerinin adlarını ve Yunan hemde Latin adlarına dayanan ay adlarını değiştirerek Türkmen diline ve tarihine ilişkin adları koydu.

9. Ülkedeki neredeyse tüm sovyetlerden ve ruslardan kalma yer yurt adlarını da Türkmence ve Türkmen tarihiyle ilişkili adlarla değiştirtti.

10. Türkmenlerin milli mirası olarak bilinen kendilerine özgü halı, elbise, at, köpek türleri gibi şeyleri devlet koruması altına aldı ve çoğaltılmasını buyurdu.

11. Dünya Türkmenleri cemiyetini kurdu.

12. Ülkesini bağımsız ilan eder etmez hemen dünyanın en büyük kırk teşkilatina üye oldu. Ülkesinin güvenliğini daha da garantiye almak için tarafsız ilan etti.

13. Türkmenlerin çoğunluğu olup yaşadığı ülkelerle ilişkilerini yoğunlaştırdı.

14. Daha çok Türkiyeli yatırımcıları ülkeye çekmeye çalıştı.

15. Orta Asya'daki iç meseleleri rusyasız, çinsiz ve amerikasız halletmeye soydaş meslektaşlarından istedi.

16. Yetim ve kimsesiz büyümüştü. Cumhurbaşkanı olduğu yıllarda ülkede dilenciliği yasaklayarak dilencileri devlet bakım evlerine toplattı. Engellilerin ve kimsesizlerin durumuyla yakından ilgilendi.

17. Deveti yönettiği 21 yılın içinde yüzden fazla kez hastaneye götürüldü. Kalbinin durup yeniden atması gibi ağır saniyeler geçirdi.

18. İki kez haç ziyareti yaptı ve haç ziyareti mevsiminde vatandaşlar için Mekke'ye bedava uçuş seferlerini yaptırttı.

19. Çöl ve kurak coğrafyaya sahip olan Türkmenistan'ın su sorununu çözmek için dünyanın en büyük insan eliyle yapılmış kanalını ve gölünü kazdırttı.

20. Gençlerin Oğuz geleneğini ve tarihini bilmesi için Ruhnama adlı kitap yazdı ve onların ülke çapında okunmasını buyurdu.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jun 02, 2017 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Türklük KaderimizdirHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin