'Marie, ik lieg niet tegen je, ik zweer het.' zegt Yan met een mes in zijn linkerhand. Yan en ik staan tegenover elkaar, al ruim 10 minuten.. Ik ben weer in mijn dagelijkse trans, waarin ik geen idee heb wat ik doe en geen idee heb waarom. 'Onzin.' zeg ik zonder gevoel. Stefan komt rent mijn slaapkamer binnen en slaat het pistool uit mijn handen. 'Wat doe je?' schreeuw ik tegen hem. 'Yan heeft je vader niet vermoord..' zegt hij in tranen. Mijn mond gaat open, maar er komt pas na een lange tijd geluid uit.. 'Mijn eigen vriendje? Mijn eigen vriendje is betrokken bij de moord op mijn vader!' schreeuw ik een paar keer. Stefan gaat open zijn knieën en pakt mijn handen. 'Lieve Marie, het spijt me. Het spijt me, maar ik moest wel.. Hij bedreeg me. Ik ben medeplichtig.' zegt hij. 'Niet waar! Je liegt!' schreeuw ik. Ik trek mijn handen los uit de zijne, pak het pistool op en richt hem op Stefan. 'Marie, rustig. Laten we praten..' 'Nee!' schreeuw ik en ik haal de trekker over. Zijn lichaam valt achterover en bloed stroomt uit zijn wond. Yan rent naar mij toe en omhelst mij. Ik kijk naar Stefan's lichaam, waar maar bloed uit blijft stromen. Ik knipper ineens met mijn ogen en voel me ineens heel anders. Ik duw Yan weg en kijk naar Stefan, opnieuw. 'Stefan! Stefan! Nee, nee! Yan, wat heb ik gedaan?' schreeuw ik in tranen. 'Je hebt Stefan vermoord.. We moeten weg, voordat de politie komt.' zegt Stefan en hij loopt mijn slaapkamer uit. Ik kniel bij Stefan's lichaam en geef hem een lichte kus op zijn voorhoofd.. 'Oow Stefan, ik was weer eens in mijn trans.. Wat heb ik gedaan! Dit is het laatste wat ik doe, ooit.' zeg ik en ik pak het pistool weer. Tranen stromen mijn wangen over en ik haal de trekker over, gericht op mij..
JE LEEST
Schrijfwedstrijd
Random*Vind jij schrijven en een beetje uitdaging leuk? Dan daag ik jou uit om mee te doen met mijn (eenmalige) schrijfwedstrijd! Zie het kopje: "Uitleg schrijven" voor meer informatie. *Hou jij meer van lezen dan van schrijven? Ook dan kan jij hier je pl...