Lieve Kiana, als je deze brief leest ben ik weg. Maar ik wil dat je weet waarheen en waarom. Jij bent niet de enigste die een brief krijgt, maar wel de enigste die deze informatie krijgt. Denk alsjeblieft niet dat dit een grap is, want dat kan je het leven kosten. Ik wil je niet bang maken, ik wil je juist beschermen, net als alle anderen die mij dierbaar zijn. Daarom ben ik ook weggegaan, omdat ik jullie in gevaar bracht. En al probeer je me te zoeken, je zal me niet vinden. Niet op jullie wereld in ieder geval. Ik ben naar Khalasuy gegaan, een magische wereld parallel aan die van jullie. Daar leven alle wezens die ooit zijn verzonnen, of in een verhaal, boek, mythe of wat dan ook zijn beschreven. Ik ben ook een van hun. En niet zomaar iemand, maar iemand van de koninklijke bloedlijn. Daar heb ik gelijk ook veel vijanden mee gekregen. Vijanden die me willen raken door de mensen waar ik om geef iets proberen aan te doen. Dus daarom zei ik dat jullie in gevaar zijn.
Natuurlijk laat ik jullie niet vermoord worden. Daarom heb ik jullie onder een beschermende spreuk geplaatst. Dat lost het probleem alleen niet helemaal op, want zolang ik nog in iemands gedachten ben is diegene in gevaar. Om die reden is een deel van de spreuk ook dat jullie mij gaan vergeten. Alleen liep ik tegen een onverwacht probleem aan: mijn spreuk kreeg geen vat op jou. Nou ja, het gedeelte dat je mij vergeet dan. De rest van de beschermende spreuk lukte wel. Dat betekent dat je een van de machtigere magische wezens bent, zelfs al wist je dat nog niet. Ik weet niet precies wat je bent, maar ik gok dat je bent wat je al was: een mens. Want weet je? Mensen zijn ook magische wezens, al zijn er maar weinig die het weten. Sommige mensen gebruiken hun magie onbewust, een goed voorbeeld daarvan zijn schrijvers. Zij zijn in staat om een hele nieuwe wereld tot leven te wekken met enkel en alleen woorden, zelfs zonder weet van hun magische aard te hebben. Moet je na gaan wat ze kunnen als ze het wel weten. Dat maakt ons ook zo machtig en bovendien ook gewild bij hun die kwaad in de zin hebben, omdat we een nieuw monster zouden kunnen scheppen.
Maar misschien ben je ook wel geen mens. Ik kan het niet met zekerheid zeggen. Als je écht wil weten wat je bent, maak dan het recept dat ik bij deze brief heb gedaan klaar en eet het met nieuwe maan voor een spiegel op. Schrik alsjeblieft niet van jezelf als je toch geen mens blijkt te zijn; je bent nog steeds dezelfde Kiana, en alleen als je naar mijn wereld komt zullen de anderen je zien zoals je eigenlijk bent. Denk alsjeblieft wel goed na voor je de verandering aan gaat, want weten wat je bent brengt nog meer gevaar met zich mee. En als je ooit op het punt komt dat je aan je beschermende spreuk niet genoeg hebt en ze je willen doden, denk dan aan mij en spreek de woorden die dan in je op komen hardop uit. Ze zullen me laten weten dat je in gevaar bent en ik zal doen wat ik kan of wat nodig is. Maar laten we hopen dat het nooit zover zal komen.
Blijf alsjeblieft leven tot we elkaar weer zullen zien. Voor mij blijf je altijd mijn beste vriendin, Ava
JE LEEST
Schrijfwedstrijd
Random*Vind jij schrijven en een beetje uitdaging leuk? Dan daag ik jou uit om mee te doen met mijn (eenmalige) schrijfwedstrijd! Zie het kopje: "Uitleg schrijven" voor meer informatie. *Hou jij meer van lezen dan van schrijven? Ook dan kan jij hier je pl...