03|

219 16 6
                                    




Patricia


Ik sta op van mijn bed en kijk hem geschrokken aan. ' Hoe..  Hoe ben je binnen gekomen?' Vraag ik bang. Mijn ouders zijn allebei niet thuis en mijn broer is bij zijn vriendin slapen. 'Ik heb aangebeld maar je hoorde het niet dus ik heb dit gebruikt.' Zegt Dioni en houdt een paperclip voor mijn neus. Zat ik zo diep in mijn gedachten dat ik de bel niet hoorde?
'Sorry.. Ik had dit nooit moeten doen. Ik ga maar weer.' ' Nee!' Hij schrikt en draait zich naar me toe. Ik lach. ' Dat kwam iets harder uit dan verwacht.' Hij glimlacht. ' Wat kom je doen?' Vraag ik en zijn glimlach verdwijnt. 'Ik .. Ik weet het eigenlijk niet zo goed.' Zegt hij. Wat moet ik hiermee?

We zitten aan tafel in de keuken en drinken thee. Het valt me nu pas op dat hij helemaal nat en vies is van de regen. Ik neem nog een slok van mijn thee. ' Wil je straks misschien douchen?' Hij kijkt mij aan. ' Nee! Het is niet dat je stinkt ofzo!  Het is gewoon dat je...' 'Graag' onderbreekt hij me. Ik glimlach en hij doet het zelfde. Je zou niet denken dat hij een lieve jongen is maar diep vanbinnen is hij een van de aardigste personen die ik ken. En ik ken hem nog niet eens zo goed.

'Hier heb je wat kleren van mijn vader.' Zeg ik en geef hem een zwarte joggingbroek, een wit t-shirt en een grijze boxer. 'Uhm ik.' 'Ohnee je draagt alleen zwart!' 'Nee.. jawel maar.' 'Wat is er dan?' Vraag ik. 'Wordt je vader niet boos?' Vraagt hij. ' Hij..  Hij komt vandaag toch niet slapen... alweer...' Zeg ik en laat me op mijn bed vallen. Hij komt naast me zitten. 'Ik ga douchen, maar als je wilt kun je er meer over vertellen na de douche.' Ik glimlach. Hij loopt naar de badkamer en ik kijk op mijn telefoon.

Mama: ik blijf bij Emma slapen anders ben ik heel laat thuis. Red je het wel ? Er ligt pizza in de diepvries. App me als er iets is. Kus x

Ik zucht.

The man in the black ft. Dioni Jurado-GomezWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu