Running Man Highschool
Song Ji Hyo sampai di depan pintu pagar sekolah. Dia sempat melihat jam tangan sambil tercungap2.
Song Ji Hyo : Fuhh ! Nasib baik tak lambat.
Cikgu Haha : Awak buat apa tercegat kat situ lagi ! Masuk cepat !
Song Ji Hyo : [Sengih] Nae.. !
Tanpa Ji Hyo sedari dia telah menarik perhatian seseorang untuk memerhatinya.
XXX : [Monolog] Cantiknya dia ! Siapa dia !
XXX tersenyum sambil menggigit bibir bawahnya.
XXX : You're mine ! [Memandang Ji Hyo]
Kelas 3-2
Song Ji Hyo mengambil tempat duduknya. Jung Eunji yang duduk di depan Song Ji Hyo mula menegurnya.
Jung Eunji : [Ketuk meja Song Ji Hyo] Kenapa kau lambat hari ni? Kau layan drama korea lagi eh semalam?
Song Ji Hyo : [Sengih] He he he .. Tau takpe !
Jung Eunji hanya menggelengkan kepalanya dan tersenyum dengan karenah kawan yang sangat happy go lucky tu. Dia adalah kawan baik Ji Hyo dari kecil lagi.
Jung Eunji : [Teruja] Eh ! Ji Hyo, kau tau tak hari ni ada budak baru yang akan masuk ke kelas kita . Harap2 la budak laki yang handsome . Kyahhh ! Tak sabarnya nk tengok budak baru tu .
Ji Hyo hanya menguap dan blurr bila dengar kawan baik bercerita. Dia terlalu mengantuk !
Jung Eunji : Yahh ! [Ketuk kepala Ji Hyo dengan pembarisnya] Ji Hyo-ah kau dengar tak apa yang aku cerita tadi . [Merajuk]
Ji Hyo : [Mengusap kepalanya] Auchh ! [Sengih] He he he . Mianhae Eunji-ah [Pujuk] Aku mengantuk sangat . Jeommal mianhae . [Buat muka kesian]
Eunji mencubit pipi Song Ji Hyo.
Jung Eunji : [Senyum]Aku memang tak boleh merajuk dengan kau lama2. Kau kan kawan aku.
Song Ji Hyo : Sayaaaang kau, Eunji-ah ! [Peluk Eunji]
Cikgu Ji masuk ke kelas. Kelas bermula seperti biasa. Tiba2 ada seseorang mengetuk pintu kelas. Seluruh perhatian mengarah ke pintu kelas. Cikgu Kang melangkah masuk ke kelas bersama seorang pelajar lelaki yang dari tadi hanya menunduk.
Cikgu Kang : Cikgu Ji, ini pelajar baru. Dia baru saja mendaftar tadi. Saya minta diri dulu [Tunduk hormat]
Cikgu Ji juga menunduk hormat kepada Cikgu Kang. Semua pelajar mula memberi perhatian kepada pelajar baru tu. Pelajar perempuan mula bertepuk tangan kerana pelajar baru tu lelaki. Kelas mula hingar bingar. Song Ji Hyo sebenarnya dari awal kelas lagi dia tertidur jadi dia tak tau apa yang jadi dalam kelas. Cikgu Ji mengetuk mejanya barulah semua pelajar senyap.
Cikgu Ji : Okay semua. Hari ni kita ada pelajar baru. Sila kenalkan diri kamu.
Pelajar itu mengangkat wajahnya lalu menundukkan kepalanya sedikit.
Jungkook : [Tanpa ekspresi] Jungkook imnida.
Pelajar perempuan : Kyahhh ! Handsomenya dia !
Pelajar lelaki hanya menggelengkan kepala mereka. [Annoying]
Cikgu Ji : Okay kamu boleh duduk disebelah Song Ji Hyo. Song Ji Hyo angkat tangan kamu.
Jung Eunji : Ji Hyo-ah .. Bangun la .. Cikgu Ji panggil kau tu .. [Goncang bahu Ji Hyo]
Song Ji Hyo : 5 minit Eunji-ah .. Aku ngantuk sangat ni ..
Tiada respon dari Ji Hyo. Cikgu Ji memandang ke arah meja Ji Hyo.
Cikgu Ji : [Jerit] Yahh ! SONG JI HYO ! Kamu ingat ni rumah kamu ke ! Bangun !
Song Ji Hyo terkejut mendengar jeritan itu. Terus dia terbangun dan berdiri.
Song Ji Hyo : [Garu kepala dan tersengih] Mianhamnida Cikgu Ji. [Tunduk hormat]
Satu kelas gelakkan Song Ji Hyo. Satu kelas tahu Song Ji Hyo memang Ratu Tidur dan sangat blurr tapi terkenal dengan kecantikkannya. Jungkook mengangkat wajahnya melihat pelajar yang dimarahi Cikgu Ji. Dia terpaku melihat kecantikkan Song Ji Hyo tetapi cepat2 dia mengubah ekspresi wajahnya.
Cikgu Ji : [Geleng kepala] Jungkook, awak boleh duduk sekarang.
Jungkook menunduk hormat lalu menuju ke arah mejanya. Semua pelajar perempuan termasuk Jung Eunji terpaku melihat wajah kacak Jungkook yang tiada ekpresi itu.
Cikgu Ji : Okay kelas . Kita mulakan semula kelas kita .
Pelajar : Nae .... !
Song Ji Hyo memandang Jungkook yang sudah duduk disebelahnya.
Song Ji Hyo : [Hulur tangan] Song Ji Hyo imnida .
Jungkook hanya memandang sekilas wajah Ji Hyo dan menganggukkan kepalanya tanpa menerima huluran tangan Ji Hyo.
Song Ji Hyo : [Monolog] Sombongnya mamat ni !
Song Ji Hyo menyambung tidurnya semula. Tanpa Ji Hyo sedari, Jungkook memandang Ji Hyo dengan pandangan sukar untuk ditafsirkan.
YOU ARE READING
[H] She's My Girl
Fanfic'You're mine and always mine' - Jungkook 'Siapa yang patut aku pilih?' - Jihyo 'Serupa tetapi lain' - Taehyung 'I'll make you be mine' - Jimin 'Cintai saya semula' - Naeun Thanks to @eninonono for the cover Author guna 'Kim' sebagai nama keluarga J...