Chapter 11

1.2K 102 0
                                    

Kelas 3-2

Kringggg !!!!!

Cikgu Gary : Okay kelas sampai sini saja dan jangan lupa siap kerja yg saya bg td. Ketua kelas jangan lupa kutip semua kerja sekolah esok dan hantar ke bilik guru.

Ketua kelas : Nae seosaengnim !

Ketua kelas bangun dan memberi tunduk hormat kepada Cikgu Gary. Pelajar lain juga ikut memberi tunduk hormat. Cikgu Gary keluar dari kelas.

                     ☆☆☆☆☆

Jungkook menahan Ji Hyo yang sedang berjalan menuju kearah pintu pagar sekolah dan memberi handphonenya kepada Ji Hyo. Ji Hyo hanya memandang handphone tu dan membuat muka 'mong'nya lagi. Ji Hyo memandang Jungkook.

Song Ji Hyo : Wae ? 😐

Jungkook : Masukkan number kau. Nanti senang kalau nak bincang apa2 pasal tugasan yang Cikgu Haha bg tadi.

Song Ji Hyo masih mong lagi.

Song Ji Hyo : Eo ?

Jungkook berdengus perlahan. Nak marah tak boleh. 😤

Jungkook : Song Ji Hyo-ssi ... Kau dah lupa ke yang kau ajak aku join group kau tadi. Ke kau nak aku kiss kau baru kau boleh ingat ? [Smirk]

Song Ji Hyo mula tersedar 😲 lalu menggelengkan kepalanya. Dia dengan pantas menaip numbernya dan memberi semula kepada telefon itu kepada Jungkook. Jungkook tergelak perlahan melihat muka gelabah Song Ji Hyo.

Jungkook : Yah Song Ji Hyo ! Jangan la buat muka macam tu ! Kau nampak cantik sangat tau tak . Takut hati aku tak mampu nak bertahan bila kau buat dia berdegup pantas macam ni.

Song Ji Hyo tergamam melihat senyuman Jungkook. Ini kali pertama dia melihat senyuman Jungkook.

Song Ji Hyo : Handsome jugak bila Jungkook senyum. Kenapa dia selalu sembunyikan senyuman dia dibalik wajah dingin dia tu.

Song Ji Hyo : Ni first time saya tengok awak senyum .. Awak nampak lain sangat ! Ni kalau Eunji nampak mesti dia dah pengsan 😊

Jungkook cepat2 menukar ekpresi wajahnya semula. Dia berdehem.

Jungkook : Err . Aku nak balik . Nak aku temankan kau balik ke ?

Song Ji Hyo hanya menggelengkan kepalanya. Jungkook berasa sedikit kecewa. 😦

Song Ji Hyo : Saya dah janji nak balik dengan Eunji dan Jimin. Diorang dah tunggu saya dekat pintu pagar sekolah.

Jungkook : Okay.

Jungkook berlalu pergi meninggalkan Song Ji Hyo begitu saja. Dia berharap Song Ji Hyo memanggilnya semula.

Jungkook : Panggil la aku. Ajak aku balik sekali dengan kau. 😢

Tetapi hampa .. Ji Hyo tidak memanggilnya .. Jungkook melangkah longlai kearah basikalnya.

                    ☆☆☆☆☆

Park Jimin seperti cacing kepanasan, dia asyik menoleh kearah sekolah. Dari tadi dia tak nampak kelibat Song Ji Hyo. Ni semua Eunji punya pasal.

Park Jimin : Kalau Ji Hyo tak suruh aku temankan perempuan ni mesti aku dapat jalan dengan Ji Hyo. Arghh !!

Park Jimin menjeling kearah Eunji yang dari tadi curi2 mengambil gambarnya. Dia rimas tapi dia diamkan saja sebab perempuan tu kawan baik Ji Hyo. Dia taknak ada masalah dengan Ji Hyo. Eunji tersenyum sipu bila Jimin memandangnya. Jimin berdengus kasar dan dia meraup kasar rambutnya.

Jung Eunji : Awak kenapa Jimin-ah ? Awak okay ?

Park Jimin : Err .. Saya okay .. Panaskan ? Awak tak rasa panas ke ?

Park Jimin cuba tersenyum manis kepada Eunji. Eunji membalas senyuman Jimin.

Park Jimin : Sabar Jimin-ah . Jangan buat hal. Kau nak Ji Hyo benci kau ke?

Jimin tersenyum lebar apabila dia melihat kelibat Song Ji Hyo yg berlari anak kearah mereka.

Song Ji Hyo : Mian .. mian .. Kajja ..

Song Ji Hyo memeluk lengan Eunji. Dia berada diantara Jimin dan Eunji.

Jung Eunji : Lamanya kau pergi tandas? Kesian Jimin tau tak . Dah berpeluh2 dah kitaorang tunggu kau. 😡

Song Ji Hyo hanya tersengih dan menggaru kepalanya yg tak gatal tu.

Song Ji Hyo : Mianhae chingu-ah .. Mianhae Jimin-ah 😅.

Park Jimin : Eh takde apa lah. Mana ada panas sangat. Saya okay je 😉

Jung Eunji memandang hairan kearah Jimin.

Jung Eunji : Eh ? Bukan ke tadi yg cakap panas ? Aku tengok dah macam ulat je tadi. 😕

Song Ji Hyo : Err .. Aku ada tertinggal buku dekat kelas lepastu aku patah balik pergi kelas 😅

Song Ji Hyo malas nk bagitau yg dia jumpa Jungkook tadi.

                      ☆☆☆☆☆

Song Ji Hyo dan Park Jimin menemani Eunji sehingga kerumahnya kemudian Park Jimin menemani Song Ji Hyo pulang kerumahnya pula.

Park Jimin : Akhirnya .. dapat jugak aku berdua2an dengan my soulmate.

Park Jimin : Ji Hyo-ah ?

Song Ji Hyo : Emm wae Jimin-ah ?

Park Jimin : Hari minggu ni awak free tak ?

Song Ji Hyo : Kan kita ada discussion pasal tugasan yg Cikgu Haha bg . Awak lupa eh ?

Park Jimin : Maksud sy .. Lepas habis discussion tu .. Awak free ?

Song Ji Hyo : Emm .. Free rasanya kalau Eunji tak ada ajak sy teman dia pergi mana2. 😊

Park Jimin : Kalau awak free .. Boleh tak teman sy pergi kedai buku hari minggu ni ?

Song Ji Hyo : Eh ! Boleh2 .. Saya pun dah lama tak pergi kedai buku. 😄

Park Jimin : Assa ! 😆 .. Harap2 la Si Eunji tu tak ajak Ji Hyo teman dia pergi mana2 hari minggu nanti.

[H] She's My GirlWhere stories live. Discover now