BABA ŞEF(to->)KATi

4 1 0
                                    

BismillahirRahmanirRahim.

Hamd kendisine mahsus olan Allah’a .Rabbimin mübarek selamı, Rahmeti,bereketi üzerinize olsun inşaAllah.Salat Peygamberlerin İmamı,Fahri Kainat,Alemlerin son Peygamberi Hz.Muhammed Mustafa (s.a.v)’nın üzerine olsun.

SelamünAleyküm kardeşlerim. Bu konu hakkında yazı yazmak aklımdan bile geçmezdi.Fakat geçen gün denk gelen içler acısı bir videoyu izleyince hem kendim bilinçlenmek,hemde araştırmalarım sonucu sizleri bilinçlendirmek istedim..

İzlediğim videoda bir baba lokantanın parkında duran çocuğunu bir anda gelip hunharca,vicdansızca dövüyor.Ve sonunda hiçbir şey olmamış gibi arkasını dönüp gidiyor.Hoş mu bu davranış.?Bu sadece gördüğümüz bir olay arkadaşlar.Peki ya bizim beşerde görmediğimiz ama Allah’u Teala’nın her an her şeyi gördüğü olaylar olmuyor mu?

 Merhametsizlik, İslam’ın umumî yasaklarından biridir

Bunu niteler şekilde Hadis-i Şeriflerde

“(Halka) merhametli olmayan kimseye (Hak tarafından) rahmet edilmez.”(Buhari, Edeb 18; Ebu Davud Edeb 66)

“Rahmet ve şefkat sahiplerine Rahman olan Allah rahmet eder; arz ehline rahmet edin ki (müşfik olun ki) semâ ehli de size rahmet etsin.”(Ebu Davud, Edeb 66)

“Merhamet ancak şakî olanlardan alınmıştır.”(Tirmizi, Birr 16) buyrulmuştur.

Peki sınırlarımız bu kadar keskin bir şekilde belliyken neden çocuklara yukarıdaki anlattığım hadiseler veya daha fazlası (Allah korusun) yaşatılıyor.Bizler Allah’u Teala’nın Kul’ları Hz.Muhammed Mustafa (s.a.v)’nin Ümmeti’yiz Elhamdülillah.Hal ve hareketlerimize ona göre ayarlamamız gerek.

Alemlerin son Peygamberi (s.a.v)

“Çocuklarınızı çok öpün, zira her öpücük için size cennette bir derece verilir, melekler öpücüklerinizi sayarlar ve sizin için yazarlar.” (Müsnedu İmam-ı Zeyd İbni Ali, s. 505) diye, çocukları sevmeye teşvik eden Hz. Peygamber (asm), torunlarından birini öperken, orada bulunanlardan birisi,“Benim on çocuğum var, hiçbirini de öpmedim.”  Demiş Hz. Peygamberin (asm) davranışını yadırgadığını ifade edilir.VeResulullah’tan aldığı cevap şu olur:

“Şefkatli olmayana merhamet edilmez.”(Buhari, Edeb 18)

Bir başka rivayetin bildirdiğine göre, bir grup bedevi, “Çocuklarınızı öper misiniz?” diye Hz. Peygamber (asm)’den  sorar. “Evet!” cevabını alan bedeviler “Fakat biz Allah’a andolsun öpmeyiz!” deyince Resulullah (asm)’ın onlara cevabı şu olur: “Allah kalplerinizden merhameti çıkardı ise ben ne yapabilirim?”(İbnu Mace, Edeb 3)

Biz Müslümanlar Kur’an-ı Kerim’den ve hadisler ışığında nasıl çocuk yetiştirmek gerektiğini aslında biliyor olmamız gerek ama bazı istisnalar inanın içler acısı…Neden mi?Ne kadar Dinimizi tanıyor ve ona  göre davranıyoruz?Kendini ıslah edemeyen başkasını ıslah edemez!Önce kendimize çeki düzen vermemiz gerek!

Evlerde babalar samimi ve tutarlı bir dindar, anneler şefkatli ve temiz huylu
bir fedakar olmalı. Evler sade döşenmiş bir “dershane” olmalı.
Sohbetler Allah için olmalı.Ve çocuklarına karşı samimi,güvenilir olunmalı.Emin olun ki devamında bilinçli dindar bir nesil gelip yukarıdaki içler acısı olayların yaşanmasını imkansız kılacaktr Bi’İznillah..

En güzeline Rab’bime emanetsiniz.Selam ve Dua ile…

esra’NUR’

Gençler Yazıyor ~2~Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin