2 weken later
Vandaag trouwen Wolfs en ik en gaan we het bekend maken dat ik in verwachting ben van een tweeling.
Op de meiden na weet nog niemand het. Je kan het wel al aardig goed zien. Ik heb tot nu toe eigenlijk steeds wat wijdere kleding aangehad waardoor het niet opvalt. Gister hebben we weer een echo gehad. Het gaat gelukkig goed met beide kindjes. Ze groeien goed, krijgen genoeg zuurstof en eten binnen.
Wolfs is bij zijn ouders en ik zie hem pas straks op de sint pietersberg weer waar we trouwen.'Moet ik je helpen met je jurk Eef?' Vraag mijn moeder als ik naar onze slaapkamer wil lopen.'
'Nee lukt me wel. Kleed de meiden maar alvast om.' Antwoord ik. Als ze mij met de jurk zou helpen zou ze gelijk zien dat ik zwanger ben.
'Die jurk kan je echt niet alleen aan doen hoor Eef.' Bemoeit Kim mijn beste vriendin zich ermee.
'Kom jij dan.' Zucht ik.
'Waarom wil je het alleen doen Eef. Trek je zo iets spannends er onder aan.' Grinnikt Kim.
'Nee gewoon standaard.'
'Nou die lingerie met die kousen is niet standaard hoor.'
'Je snap me wel.'
'Nou vertel waarom mag er niemand mee.'
'Beloof me dat je je mond hou.'
'Tuurlijk. Wat denk jij dan.'
'Ik ben zwanger.'
'WAT?NEEE! ECHT WAAR? WAT GEWELDIG!' Roep Kim hard.
'Sst.'
'Hoelang al?'
'14 weken.'
'Weet Floris het?'
'Jaa het valt ook niet een beetje op.'
'Dat is waar.'
'Het is een tweeling.'
'Nee Eef. Doe normaal. Een tweeling? Wat leuk.'
Ik knik trots.
'Eeneiige of tweeiige?'
'Weten we pas bij de 18 weken.'
'Jezus Eef wat leuk. Het is jullie zo gegund. Wat vinden de meisjes er van?'
'Floor en Jessy willen 2 zusjes en Bente wilt 2 broertjes.'
'Hahaha. Ik gok tweeiige dan een jongen en meisje.'
'Dat denk ik eerlijk gezegt ook.'
'Dan was het 2x raak.'
'Hier ga ik het niet met jou overhebben. Help me nou maar met die jurk.'
Kim moet er omlachen en helpt me met de jurk.'Het staat je prachtig Eef en je ziet niet duidelijk dat je zwanger ben. Als je het weet let je er op.'
'Je hou je mond he.'
'Jaa. Wanneer ga je het de rest vertellen.'
'Dat wouden we vandaag doen.'
'Wat leuk.'
'Kom we gaan naar beneden.'
'Vergeet je schoenen niet.'Een uur later komen we aan op de sint pietersberg.
De meiden zien Wolfs al staan en rennen er enthousiast op af.
'Papaaa?'
'Heey prinsesjes. Wat zien jullie er mooi uit.' Hoor ik Wolfs tegen de meiden zeggen.
'Mama is mooi.' Antwoord Bente en Wolfs kijkt naar mij. Iedereen zit er al klaar voor en kijkt mij aan.
De meisjes gaan op hun plekken zitten vooraan en ik kom aan bij Wolfs.
'Wat zie je er weer onweerstaanbaar uit lief.'
We gaan zitten en de trouwambtenaar begint te praten.'U mag de bruid kussen.'
Wolfs laat zich dat geen 2e keer zeggen en drukt gelijk liefdevol zijn lippen op de mijne.
'We willen jullie nog wat vertellen.' Roep Wolfs naar iedereen die er is.
Wolfs leg zijn arm om mijn middel heen.
'Over een aantal maanden wordt ons gezin uitgebreid.' Zeg Wolfs trots en hij drukt een kus op mijn slaap.
'Nee echt? Wat leuk.' Antwoorden onze ouders en de rest antwoord ook enthousiast.
'Nog iets, het is niet 1 kindje maar het zijn er 2.' Deel ik mee en weer reageert iedereen enthousiast.
'Dus mijn gedachts waren toch goed. Ik dacht het al te zien dat je zwanger was.' Antwoord Wolfs zusje Jamie.
'Hoeveel weken ben je?' Vraag Marion.
'14 weken.''Hoe voelt het om nu mevrouw Wolfs te heten?'
'Geweldig.'
'Hoe voel je je?'
'Goed.'
'Echt?'
'Ja Wolfs. Echt.'
Iedereen is onderweg naar het restaurant behalve Wolfs en ik. Wij zijn even snel langs huis omdat ik een andere jurk aan wil doen. Een kortere jurk.
'Nu zie je helemaal dat je zwanger ben.'
'Nu maak het niks meer uit. Iedereen weet het.'
'Nu mag ik in het openbaar aan je buik zitten.' Glimlach Wolfs.
'Deed je anders toch al.
'Ik kan gewoon niet van je afblijven. Je bent zo onweerstaanbaar mooi, lief.'
'Gaan we?'
'Ja. Wat heb je er onder aan.' Glimlach Wolfs speels.
'Niks.' Antwoord ik.
'Meen je dat?'
'Tuurlijk niet. Misschien zie je het vanavond wel.'
'Ik kan niet wachten. Van mij mag je er niks onder aan hoor.'
'Thuis oké maar buiten niet.' Glimlach ik verleidend.
'God Eef. Je maak me gek.'
'Mooi.' Glimlach ik en ik loop voor hem uit naar de auto. Wetend dat hij mij bekijkt en dan vooral mijn kont.
Wolfs komt mijn kant opgelopen en ik draai me om. Wolfs leg zijn handen op mijn kont en knijpt er in. Terwijl hij dat doet drukt hij zijn lippen in mijn nek.
'Floris.' Kreun ik verlangend.
'Wat is er lief? '
' Vanavond mag je doen wat je wil maar nu moeten we terug anders gaan ze vanalles denken.'
'Daar hou ik je aan. Je heb gewoon zo'n mooie, uitdagende kont.' Fluister Wolfs tegen mijn lippen en kust me teder.
Na een paar seconde laat hij me los en stappen we in de auto op weg naar het restaurant.Half 11 s'avonds
We zijn in een feestzaaltje langs de maas.
Iedereen vermaak zich prima. De meiden zijn al de hele dag druk aan het stuiteren maar je ziet wel aan ze dat ze moe worden. Nadat ik met iedereen wat heb gepraat ga ik aan een lege tafel zitten. Binnen enkele seconden komt Jessy naar mij toegelopen en kruipt ze bij mij op schoot.
'Ben je moe lieverd?'
Jessy knikt langzaam.
'Het was ook een vermoeiende dag he meis.'
'Maar wel leuk.'
'Dat wel gelukkig.'
'Mama?'
'Ja lieverd?'
'Hou jij nog van mij als de baby's er zijn?'
'Hey gekkie, ik blijf altijd van jou houden. Ookal komen er nog 10 baby's. Mama blijf ook altijd van jou houden.' Ik druk een kus op haar slaap.
'Oké.'
'Wat vind je er van dat papa en ik zijn getrouwd?'
'Leuk. Nu heten wij ook Wolfs toch?'
'Dat klopt.'
'Nu zijn Floor en ik echt sussie's. Dan kunnen ze op school niet meer zeggen van niet.'
'Inderdaad.'
'Ik ben moe mama.'
'Ga maar slapen lieverd.' Ik druk een kus op der kruin en ik streel zachtjes door haar lange bruine haren.'Slaap ze?' Vraag Wolfs die een paar minuten later komt aanlopen.
Ik knik.
'Het is ook een lange dag voor hun.'
'Jaa inderdaad. Ze zijn ook de hele tijd al bezig geweest.'
'Floor lig ook half slapend bij jou moeder hoor.'
'Feestjes zijn vermoeiend he papa.'
'Feestbeesten.'
'Jessy vroeg aan mij of ik nog wel van haar zou houden als de baby's worden geboren.' Zucht ik.
'Is ze bang van niet dan?'
'Ik denk het.'
'Ach meisje.'
'Ze vind het wel leuk dat zij en Floor dezelfde achternaam hebben. Zo kunnen ze op school zeggen dat ze echt ''sussie's'' zijn.'
'Ahha lekkerding. Hoe voel je je?'
'Gaat wel.'
'Hoezo gaat wel?' Vraag Wolfs gelijk bezorgt.
'Alleen een beetje moe en misselijk.'
'Als het niet gaat gaan we naar huis he lief.'
'Als ik zit gaat het wel.'
'Weet je het zeker? Het is niet erg he om naar huis te gaan. Als jij je niet goed voel.'
'Ik zit hier goed met Jess.'
'Ga op die bank zitten lief. Dat zit veel lekkerder.'
Wolfs wijst naar de overkant van de zaal waar een bank sta. Gewoon een bank die ook in de woonkamer kan staan.
'Wil je Jessy daar heen tillen dan?'
'Dat luk me nu niet.'
'Tuurlijk lief.'
Wolfs tilt Jessy van mijn schoot en ik sta op om naar de overkant te lopen.
'Mama?' Bente komt naar mij toegelopen.
'Wat is er meis?'
'Ik ben moe.'
'Kom bij mij op de bank zitten.' Ik leg mijn arm om haar heen en we lopen samen naar de bank toe waar Wolfs al met Jessy is.
Als ik zit leg Wolfs Jessy weer op mijn schoot en komt Bente naast mij zitten en kruipt ze dicht tegen mij aan.
JE LEEST
"Werk"partners ~(Fleva Story)
FanfictionEva van Dongen is werkzaam bij het politie corps in Maastricht. Ze krijgt een nieuwe mannelijke collega Floris Wolfs. Eva ziet het helemaal niet zitten. Floris Wolfs is alleenstaande vader van 2 dochters. Bente van 8 jaar en Floor van 4 jaar. Zijn v...