'Van Dongen.' Roept mijn leidinggevende hard door de ruimte.
Zuchtend sta ik op en loop ik naar haar kantoortje.
'Ah daar ben je. Je krijg een nieuwe partner.' Deelt Frieda Mechels mij zonder moeite mee.
'Ik krijg een nieuwe wat? Claudia en ik werken toch goed samen.' Antwoord ik boos.
'Eva je weet dat Claudia weg gaat. En Floris Wolfs is een ervaren rechercheur. Al 20 jaar lang.' Zucht Mechels
'Floris Wolfs. Floris wat een naam.' Antwoord ik vies.
'Eva ik heb je niet gevraagd om zijn naam te beledigen. Gedraag je professioneel. Wolfs heeft net zo als jou aardig wat dingen meegemaakt. Ik geloof er heilig in dat jullie een top team worden.'
'Wat heeft dat er nou weer mee te maken. Ik wil trouwens geen mannelijke partner. Ik vertrouw eerder op vrouwen.'
'Dan stel jij je maar eens anders op van Dongen. Wolfs wordt je partner of je dat nou wil of niet. Ik zou je maar gedragen. Wolfs komt over een uurtje hier heen om kennis te maken. Hij hoop wel op een goede samenwerking.'
'Mannen hopen op heel iets anders.' Mompel ik bijna onverstaanbaar.
'Wat zei je daar van Dongen?'
'Niks.' Zucht ik en ik loop het kantoortje uit.
'Zo Eef wat heb je nou weer gedaan?' Vraag Marion lachend. Marion is naast een collega ook een goede vriendin van mij.
'Ik krijg een nieuwe partner.' Zucht ik.
'Ach arme meid. Hoe heet ze?'
'Het is een vent.'
'Wat gezellig. Dat is wat jij nodig heb. Een man aan je zij. Hoe heet hij?'
'Doe normaal Marion. Floris Wolfs.'
'Klinkt gezellig.'
'Ik stuur hem wel door naar jou voor alle gezelligheid.'
'Als het een leuke man is heb ik er geen problemen mee hoor. Misschien wordt is het wel je droomman Eef. Weet jij veel.'
'Jaa en ik ben sinterklaas. Geloof je het zelf Marion.'
'Nou nee jij kan geen sinterklaas zijn. Jij heb geen lange witte baard.'
'Marion doe eens serieus.'
'Ja wat. Het kan zomaar echt je droom man zijn. Wanneer komt hij?'
'Vanmiddag.'
'Dan kan ik hem voor je keuren.'
'Hou op zeg. Het is m'n werkpartner.'
'Nog wel ja.'Jaa ik ben begonnen aan een nieuw verhaal zoals jullie kunnen zien. Ik weet nog niet hoe vaak ik update. Waarschijnlijk 1 of 2x per week. Het wordt denk ik ook niet zo'n heel groot verhaal.
Laat me weten wat je er van vind!
X
JE LEEST
"Werk"partners ~(Fleva Story)
أدب الهواةEva van Dongen is werkzaam bij het politie corps in Maastricht. Ze krijgt een nieuwe mannelijke collega Floris Wolfs. Eva ziet het helemaal niet zitten. Floris Wolfs is alleenstaande vader van 2 dochters. Bente van 8 jaar en Floor van 4 jaar. Zijn v...