Tijdsprong 5 maanden
Het is 1e kerstdag. Ik wordt wakker van wat hevige weeën. Heviger dan de afgelopen dagen. Ik kijk op de wekker en zie dat het 10 voor half 3 s'nachts is. Wolfs lig tegen mij aan diep in slaap. Als ik wat met mijn benen beweeg voel ik dat het nat is en weet ik hoelaat het is. Het duurt niet meer lang voordat onze kindjes worden geboren.
'Wolfs. Wolfs.' Ik duw zachtjes tegen hem aan.
'Wat is er lief?' Vraag Wolfs mompelend.
'M'n vliezen zijn gebroken. '
'Je wat? Oh kut.'
Wolfs komt overeind en kijkt mij aan. 'Hoelang ben je al wakker?'
'Net 5 minuten.'
'Hoe komt dat?'
'Weeën.' Zucht ik.
'Ik ga wel bellen. Bel ook gelijk mijn moeder voor de meiden.'
'Is goed.'
'Thuisbevalling toch?'
'Jaa.'
'Ben zo terug lief.' Wolfs drukt een kus op mijn lippen.
Ik ga met mijn rug tegen mijn kussen aanzitten. De weeën komen ook steeds vaker achter elkaar.
Wolfs komt na 5 minuten de kamer weer inlopen.
'Hoelang zitten er tussen de weeën Eef?'
'2/3 minuten.' Antwoord ik, Wolfs geeft het door en komt bij mij op bed zitten.
Na 3 minuten hang hij de telefoon op.
'Mijn moeder komt er aan. De verloskundige en de kraamhulp zijn er over een halfuurtje. Alleen de meiden even wakker maken.'
'Dankjewel.' Glimlach ik naar Wolfs en ik leg mijn hoofd even tegen hem aan.
'Had je alles nou al bij elkaar gelegt voor de baby's?'
'In Jessy oude kamer lig alles als het goed is.'
'Oke dan ga ik eerst naar beneden om Bente en Jessy wakker te maken. Dan naar boven voor Floor en de spullen en dan kom ik weer.'
'Is goed.'
'Doe de tv anders aan.'
'Alsof ik me daarop kan concentreren.' Lach ik.
'Nee schat dat snap ik maar dan is het niet zo stil hier. Of anders de radio.'
'Wil je dan alsjeblieft de afstandbediening aangeven?'
'Tuurlijk schat.'Wolfs loop weer naar beneden en ik pak even mijn telefoon om mijn moeder te bellen om het te zeggen.
Na 5 minuutjes gaat de deur open en komt Bente voorzichtig naar binnen.
'Mama?'
'Heey meis.'
Bente komt de kamer verder ingelopen en komt naast mij op bed zitten.
'Komen de baby's vandaag?'
'Als het goed is vandaag nog ja.' Antwoord ik en ik streel met mijn hand door haar haartjes.
'Gaan wij nu naar oma?'
'Ja. Ga je bij oma nog lekker slapen en wat leuks doen.'
'En kerst dan?'
'Als de baby's vandaag worden geboren gaan we morgen de cadeautjes hier samen uitpakken oke?'
'Oke.' Glimlach Bente.
'Weet je nog dat we van de week een tas hadden klaar gezet voor naar oma? Met spullen van jou, Floor en Jes?'
'Jaa voor als de baby's kwamen en wij naar oma gingen.'
'Precies. Weet je nog waar die staat?'
'In de gangkast.'
'Die mag je er uit pakken en meenemen naar oma oké?'
'Oke mama.'
'Ga hem maar pakken lieverd. Tot straks.' Ik geef Bente nog een kus en ze loopt weer weg.
Niet veel later komen Floor en Jessy samen met Wolfs naar boven.
'Mama kus.' Roepen ze beide en ze kruipen bij mij op bed.
Ik geef ze beide een kus.
'Tot straks schatjes.'
En Wolfs gaat weer met ze naar beneden.Ruim 15 uur later
'U mag gaan persen.' Deelt de verloskundige mee.
Wolfs zit achter me en ik hang tegen hem aan. Zijn ene hand heeft die in mijn hand en met zijn andere hand streel hij door mijn haar.
Binnen 10 minuten wordt ons eerste kindje geboren.
'Daar hebben we de 1e en dat is een jongetje. Gefeliciteerd.' De kraamhulp neemt hem aan van de verloskundige en ze maakt hem schoon en wikkel hem in een doek.'Ik zie het hoofdje al.'
2 minuten later wordt ons 2e kindje geboren.
'En de jongste is een meisje. Gefeliciteerd.'Een paar minuten later ga ik weer normaal tegen Wolfs aan zitten.
'Ik ben trots op je lief.' Wolfs drukt een kus op mijn slaap.
'Hier hebben we de oudste. Grote man al, 56 cm groot en hij weegt 3745 gram. Knap mannetje hoor.' Glimlach de kraamhulp en ze leg hem in mijn armen.
Wolfs en ik kijken er beide verliefd naar. Met mijn vinger streel ik zachtjes langs zijn wangetje.
'Hoe gaat jullie mannetje heten?' Vraag de verloskundige.
'Finn Wolfs.' Antwoord Wolfs trots.2 minuten later komt de kraamhulp aanlopen met ons meisje.
'En hier hebben we de jongste. Klein meisje, helemaal vergeleken bij der broer. 46 cm groot en weegt 3058 gram. Mooi meisje en ik denk dat je weinig last van haar zou krijgen. Ze is nu al overal tevreden mee.' Glimlach de kraamhulp en ze leg haar in Wolfs armen.
'Wat zijn ze mooi.' Fluister ik.
'Net zo mooi als hun moeder.' Glimlach Wolfs.
'Ze heeft jou neus en lippen lief.'
'Hij heeft jou neus en ogen.'
'Hoe gaat jullie kleine meisje heten?'
'Lynn Wolfs.' Antwoord Wolfs wederom weer trots.10 minuten later zijn de verloskundige en kraamhulp weg. Finn en Lynn liggen naast mij op bed. Ik kan niet stoppen met naar ze te kijken.
'De meisjes komen over een halfuurtje.' Deelt Wolfs mee en hij komt naast mij op bed zitten.
'Ik heb ze gemist.'
'Ik ook.'
'Ik heb Bente beloofd dat als de baby's vandaag werden geboren dat we morgen kerst gingen vieren.'
'Dat dacht ik al. Als je maar wel je rust neem als je dat nodig heb.'
'Ja lieverd.'
'Ik ben echt trots op je lief.'
Ik glimlach verlegen.
'Wat zijn ze mooi he.'
Ik knik.
'Finn lijk nu al op jou.' Glimlach ik.
'En Lynn op jou.'
'Alleen heeft Lynn jou haar kleur en Finn mij.'
'Ze hebben wel al veel haar zeg. Dat hadden Ben en Floor niet.'
'Jes wel.'
'Dan hebben ze dat ook van jou.'
'Hoe groot was Jes?'
'49 cm. Floor en Ben?'
'Floor was 54 cm en Ben 48 cm.'
'En die zijn nu alle 3 al zo groot.'2e kerstdag
'Goeiemorgen allermooiste vrouw.' Glimlach Wolfs als ik mijn ogen open.
'Goeiemorgen slijmbal.' Lach ik.
'Hoe voel je je?'
'Ik voel me serieus echt goed.'
'Ik zie het ook aan je.'
'Ik ben zo blij met jullie allemaal.'
'Ik ook lief. Met die kleintjes en die ene grote.'
Ik geef Wolfs een tik.
'Ze is weer de oude hoor.' Lach Wolfs.
'Ik ga maar uit bed, eten klaar maken voor vanavond.'
'Ik ga mee. Leg ik Finn en Lynn in de box beneden.'
'Is goed lief, kan je me mooi helpen.'
Ik kijk op de wekker.
'Sorry schat, ze moeten zo hun flesje.'
'Geen smoesje lief, ik moet ook 1 een flesje geven.'
'Ohja.'
'Je komt er niet onderuit lief.'
'Kutt.'
'Kleed je nou maar aan.'
Wolfs stapt uit bed en kleed zich aan. Ik ga Finn wel alvast halen.'
'Ik kom eraan.' Paar seconde later stap ik uit bed, kleed me aan om vervolgens Lynn uit bed te halen en naar beneden te gaan.'Een paar uur later hebben de meisjes de cadeautjes uitgepakt en zijn ze die aan het showen aan hun opa en oma's.
Bente zit naast mij met Lynn in der armen. Ben aai met haar vinger over haar handje en Lynn pakt haar vinger vast.
Wolfs glimlach trots naar zijn oudste en jongste dochter.
Lynn begint zachtjes te huilen.
'Wil jij der een flesje geven?'
Ik kijk Bente vragend aan.
'Mag dat?'
'Tuurlijk lieverd.'
Ik loop naar de keuken om 2 flesjes klaar te maken.
5 minuten later kom ik terug met 2 flesjes en Finn die bij zij opa ligt begint ook zachtjes te huilen. Ik geef Wolfs vader een flesje en ik ga daarna weer bij Bente zitten om voor te doen hoe ze een fles moet geven.
Ik zie Bente trots lachen naar haar jongste zusje en ik sein naar Wolfs dat hij er een foto van moet maken.
JE LEEST
"Werk"partners ~(Fleva Story)
FanfictionEva van Dongen is werkzaam bij het politie corps in Maastricht. Ze krijgt een nieuwe mannelijke collega Floris Wolfs. Eva ziet het helemaal niet zitten. Floris Wolfs is alleenstaande vader van 2 dochters. Bente van 8 jaar en Floor van 4 jaar. Zijn v...