I HATE YOU, ENCIK SADO !!!(part 3)

1.9K 28 2
                                    

PART 3
   Perhubungan Ira dan Fareeq semakin erat, hampir sebulan juga Fareeq memikatnya. Selepas itu mereka hidup seperti suami isteri yang lain. Mungkin rezeki mereka awal, kini Ira sedang mengandung. Kandungannya baru mencecah bulan yang ketiga. Itupun setelah 2 bulan mereka merancang. Nasib baik lekat ...
" Kau ni kenapa? Makan beria-ria sangat ..." Tegur Fika. Gerun dia lihat kawannya makan.
" Aku laparlah ..." Jawab Ira setelah meneguk minumannya.
" Kau tak takut ke badan kau naik?" Soal Fika.
" Biar jelah ..." Ira masih merahsiakan perkahwinannya dengan Fareeq dari pengetahuan Fika.
" Senang hati nampak, sejak couple dengan abang sado ... Kau tak takut ke dia cari lain ..." Perli Fika.
" Takkan punya, sebab dia sayang aku ... Lagipun aku jadi macam ni sebab dialah ..." Kata Ira. Fika berhenti menyuapkan makanan, sudu di letakkan kembali.
" Maksud kau? Wait, kau ...." Ayat tersebut tidak di tuturkan Fika. Dia membuat isyarat tangan. Tanda mengandung. Ira mengangguk.
"Kenapa kau bodoh sangat ? Kenapa kau bagi? Haram tahu ... Kesian baby dalam perut tu, dia tak berdosa. Korang yang berakal ni kenapa ikut hati ..." Fika menggelengkan kepalanya. Takkanlah kawannya ini buta kerna cinta?
" Cik Fira. Jaga mulut kau ... Haram kalau tak nikah lagi. Tapi kes aku ni, takde masalah. Kami dah nikah ..." Ira berkata dengan tenang.
" Kau? Nikah? Dengan siapa?"
" Boss gim kaulah. Siapa lagi ..." Kata Ira.
" You owe me an explaination, Cik Ira. Wait, not Cik but Puan." Tutur Fika. Dia tersenyum.
             +++++++++++++++++++++++++++++++++++++
" Wah !! cerita macam dalam novel .... Kahwin paksa rela ..." Perli Fika. Ira menampar lengan sahabatnya itu.
" Perlahanlah sikit ..." Ira berkata. Takut menganggu pelajar yang lain di study room ni ...
" Romantik tak abang sado kau tu ..." Soal Fika.
" Bab tu mana boleh cerita ..." Wajah Ira mula memerah. Teringat masa Fareeq memikatnya dahulu. Dah macam romeo ...
" Jealous aku. Patutlah masa aku ajak kau ke gim, kau tak nak. Nak cover line lah tu ...Dah berapa lama korang nikah?"
" Dah lama, nak masuk 9 bulan dah ..." Ira berbicara.
" Lamanya ... Kalau bukan pasal baby, kau mesti rahsiakan lagi hubungan kau kan Ira?" Perli Fika. Ira hanya tersengih seperti mengiyakan kata-kata sahabatnya itu.
          +++++++++++++++++++++++++++++++++
" Sayang ... abang nak kasi tahu ni ..." Ujar Fareeq. Tubuhnya di sandarkan di kepala katil.
" Apa?" Soal Ira yang selesai menyisir rambutnya. Kaki melangkah ke birai katil.
" Abang ... abang ... Huh ....." Keluhan di lepaskan. Fareeq rasa tidak selesa. Perlukah dia berterus-terang dengan isterinya atau diamkan saja? Hatinya berbelah-bagi.
" Abang ni nak cakap apa sebenarnya?" Soal Ira lagi sambil bersandar di kepala katil.
" Actually ... Wait, abang nak Ira janji dulu Ira akan bertenang. Ira jangan marahkan abang, ye?" Rayu Fareeq. Tangan isterinya di genggam.
" Abang cakap jelah, jangan takutkan Ira ..." Ira sudah gundah-gulana. Apa tidaknya fikirannya sedang memikirkan perkara yang bukan-bukan. Manalah tahu suaminya ini nak cakap terjatuh hati dengan perempuan lain ke ....
" Dekat gim abang, ada seorang pompuan ni. Dia confess dia cintakan abang." Kata Fareeq dengan berat hati. Ira pula menarik tangannya yang di genggam suaminya. Hatinya mula terasa pedih, sebak mula menguasai diri. Suaminya menduakannya ke ...
" Sayang .... Listen to me first. Remember,  abang cintakan sayang till my last breath." Bahu Ira di paut Fareeq. Takut isterinya itu melarikan diri pula.
" Abang tak cintakan dia not even sayang atau seangkatan dengannya. Tak pernah terdetik pun di hati abang nak jatuh cinta. Tapi abang risau ..." Fareeq berhenti berkata apabila Ira mencelah.
" Kenapa risau pulak? Sepatutnya abang suka ... Ke abang risau tak dapat kawal diri? " Perli Ira dengan jelingan tajam. Fareeq tersenyum, hidung mancung isterinya di tarik. Cemburulah tu ...
" Abang tak dapat kawal diri dengan sayang je ..." Fareeq bersuara manja. Pipi isterinya di cium. Geram ... Ira mengalihkan pandangannya ke sisi, kononya tak suka di cium Fareeq. Fareeq tersenyum lagi, comel sungguh isterinya tika ini. Masa marah pun cantik, rasa nak peluk ketat-ketat. Tambahan lagi, sejak mengandung ni makin tembam pula pipi isterinya ini. Parah sungguh penyakit angau Fareeq ...
" Back to my story. Abang risau sebab dia tu, semakin hari semakin mengedik dekat abang. Sampaikan staff pun perasan. Abang pun suarakan dekat Raz, Raz cadangkan suruh beritahu sayang. Sebabnya semua cara abang dah guna untuk cast her away but, dia macam obsess je... Mana abang pergi kat situ dia menempel, sikit-sikit nak sentuh abang. Paling abang takut bila abang masuk changing room, biasalah mesti berpeluh bila workout. Mestilah nak mandi. Sudah je mandi, tiba-tiba je dia muncul. Nasib baik hari tu ada Raz dengan Hairi. Kalau tak mesti abang ternoda ..." Fareeq bercerita sambil membuat aksi geli-geleman seolah-olah perkara tersebut baru berlaku. Ira tersenyum dengan aksi suaminya itu. Tawanya di tahan. Macam orang takutkan lipas ...
" Kenapa sayang senyum?" Soal Fareeq. Boleh pula dia senyum, orang tengah meluahkan masalah ni ... Punyalah runsing ... Alih-alih dia senyum lagi ... Terhambur juga tawa yang di tahan Ira. Ira ketawa bagai nak rak sepertinya sedang menonton Maharaja Lawak Mega ...
" Ketawa pulak?" Fareeq melepaskan rangkulan. Nak merajuklah ... Orang tengah sedih, isteri buat tak tahu je .... Tiba-tiba Ira menekan perutnya.
" Abang, sakit ..." Kata Ira perlahan. Terasa perutnya kejang. Allah marahkannya ke? Sebab ketawakan Fareeq atau suaminya itu terasa hati dengannya?
" Sayang ... janganlah main-main ..." Kata Fareeq. Namun, dia tahu Ira tidak bergurau dengannya. Air mata mula menitis menuruni pipi isterinya. Lantas, dia turut menekapkan telapak tangannya pada perut Ira.
" Sakit ...." Ira mula teresak-esak. Fareeq menarik tubuh Ira ke dalam dakapannya supaya lebih selesa. Ira bersandar pada dada suaminya, Fareeq mengeratkan pautan pada pinggang isterinya. Hampir saja hidung Ira terbenam di leher Fareeq.
" Sayang mengiring. Abang usap perlahan-lahan. Itulah, lain kali beringat. Janganlah lasak sangat, kesian baby. Baby mogoklah tu, mami ganggu dia tidur ..." Bebel Fareeq. Perut Ira diusap lembut. Dia tersenyum, tak sangka Allah akan kurniakan zuriatnya secepat ini. Maklumlah mereka baru berbaik ...
" Abang, Ira minta maaf gelakkan abang ... Ira just tak tahan bila abang buat aksi geli-geleman tu ..." Luah Ira. 
" Sayang ... abang tak marah pun. Cuma terasa sikit bila sayang gelak macam tu. Ingatkan sayang tak sayangkan abang ..." Fareeq mencium dahi Ira.
" Kalau tak sayang takdelah Ira kasi baby dekat abang. Abang ... pasal cerita abang tadi, Ira rasa kita kena cerita dengan Along. Abang jangan risau, Ira sentiasa dengan abang. Kita boleh hadapi perkara ni. Ira takkan mengalah bila libatkan hal kita bersama." Ira bersuara. Wajahnya di dongakkan, jari-jemarinya mengelus pipi Fareeq.
" Isteri aku ni semakin matang ..." Kata hati Fareeq. Bangga dengan isterinya.
" Love you, sayang ..." Ucap Fareeq sebelum mengucup bibir isterinya itu. Sesaat, dua ... Fareeq melepaskan tautan bibirnya. Ira menyembunyikan wajahnya. Malu ...
" Sayang tak cakap pun cintakan abang ..." Usik Fareeq. Isterinya ini masih malu meski pun mereka telah lama bergelar suami isteri.
" Love you too ..." Perlahan ucap Ira. Dia menyembunyikan wajahnya di leher Fareeq.
" Sayang ... sayang ... Pandang sini ... Sayang ..." Usik Fareeq lagi. Ira yang kegeraman dengan penyakit miang suaminya itu, mengigit perlahan leher Fareeq yang berada di depannya tika itu. Terjerit kecil Fareeq dibuatnya. Ira menjauh. Dia membetulkan tubuhnya sebelum mengiring membelakangi Fareeq. Selimut di tariknya.
" Sayang main kasar." Ujar Fareeq sambil mengusap bekas gigitan Ira tadi. Takde kesan pun..
" Tutup lampu tu, Ira nak tidur ..." Ira berkata dengan senyuman masih menghiasi bibirnya. Padan muka, asyik nak mengusik orang je ...
" Dahlah tadi gigit orang, bukannya nak tolong gosok. Nak tidur pulak, siap suruh tutup lampu lagi ...." Rajuk Fareeq. Lampu ditutup setelah berbaring. Nak bermanjalah tu ... Padahal tak sakit pun ...
" Sorry, abang ... Meh sini nak ubatkan." Ira berpaling ke arah Fareeq. Leher suaminya di usap beberapa kali sebelum meniupnya. Fareeq menelan liur.
" Dah ok ke?" Soal Ira.
" Ni bukan ok, terlebih sudah ..." Kata hati Fareeq. Niat di hati nak dapatkan perhatian isteri tapi ... si isteri terswitch on getaran di hati pulak ... Huh ... gawat ni ... Keluhan di lepaskan.
" Sayang ... esok kelas pukul 11 kan?" Soal Fareeq. Dia mengiring ke kiri, wajah Ira memenuhi pandangannya.
" Hemm ..." Jawab Ira, malas. Mengantuk ni ...
" Sayang ..." Meleret je ... panggilan Fareeq itu. Ira memandang Fareeq. Pandangan mereka bersatu. Mata Ira terus segar apabila mendengar panggilan tersebut, tak jadi mengantuk. Dia faham isyarat suaminya itu, siap tersenyum miang lagi. Fareeq menarik tubuh isterinya sebelum dahi Ira di kucup lama. Ira memejamkan matanya.
" Ya Allah, aku sayangkan suamiku. Peliharalah hubungan kami ini. Aku cintakan Valentino Rossi version sado ni ..." Akui Ira di dalam hati. Sungguh dia bahagia sekarang.

Koleksi CerpenWhere stories live. Discover now