1

75 1 0
                                    

Pov Lisa

Ik werd wakker van mijn vader die iets aan het schreeuwen was. Ik stond op en liep naar mijn kast, pakte een zwarte spijkerbroek en een wit crop top en liep daarmee naar de badkamer. Na een warme douche liep ik naar mijn vaders kantoor. Hij was nog steeds aan het schreeuwen, blijkbaar tegen zijn bèta. "Hij komt niet op mijn territorium. Zeg het af, Lisa  gaat niks met hem te maken krijgen", roept mijn vader woedend met alfa toon. Mijn nieuwsgierigheid was gewekt. Ik trok met een ruk de deur open en vroeg: "Met wie niet?" Ze draaiden allebei mijn kant op. "Lisa  wat doe jij hier?" vraagt mijn vader, maar ik viel hem in de reden. "Ik vroeg het eerst, dus met WIE mag ik niets te maken hebben?" "Ik ga kijken wat ik eraan kan doen", Zei Jack, mijn vaders bèta en liep weg. "De alfa's komen om te praten over het rogue probleem. Alfa Mason komt ook en ik wil niet dat jij gevaar loopt omdat hij hier is", Legde mijn vader uit. Ik zou zowiezo geen gevaar lopen, ik was de sterkste wolf uit mijn roedel. "Je blijft dus op je kamer tot het eten", Ging hij verder. "Ik ga mee vergaderen, dat doe ik altijd",Zei ik verontwaardigd. "Nee, hij is te gevaarlijk", Ik gromde en liep boos weg. Ik liep naar de keuken, naar mijn beste vriendin, de dochter van een van de kokkin. "Kate kunnen we praten?" vroeg ik toen ik bij de keuken was aangekomen. Kate kwam naar me toe gelopen en knikte als instemming. Onderweg naar boven begon ik te vertellen wat er zojuist was gebeurd. "Dat kan hij niet maken, alfa Mason zou verliezen dat weet iedereen", reageerde ze. "Inderdaad, hij behandeld me als een klein kind."

We hoorden een auto, er stapten twee jongens uit van rond de twintig die ik nog nooit eerder had gezien. Ik rende naar beneden, met Kate op mijn hielen, om de deur open te doen. Toen de bel ging, maakte ik de deur open. Een verrukkelijke geur drong mijn neus binnen en daar stond de knapste jongen die ik ooit had gezien. Mijn wolf was rondjes aan het rennen in mijn hoofd, terwijl ze "Mate" riep. Hij duwde me tegen de muur. Zijn ogen waren zwart geworden, wat betekende dat zijn wolf het had overgenomen. Op dat moment hoorde ik mijn vader roepen:" Ga bij haar weg." Het drong tot me door dat dit waarschijnlijk alfa Mason was. Dat was de reden dat ik hem niet herkende. Hij deed een stap achteruit, zo kon ik mijn vaders woedende gezicht zien. "Lisa kom onmiddellijk hierheen." zei hij op alfa toon. Niemand praat zo tegen mij, dus ik zoende Mason en hij zoende mij terug. Mijn vader gromde, Kate en Masons bèta grinnikten toen we terugtrokken. "Nee, en ik vergader gewoon mee net als altijd." Na die worden liep ik naar binnen. Ik voelde hun ogen in mijn rug branden.

pov Mason 

"Waarom gaan jullie niet alvast jullie koffers uitpakken, zij helpen wel even met dragen", zegt Luna Elinor tegen ons terwijl ze naar de mensen achter haar wijst. Ik wist niet goed hoe ik moest reageren. Mijn wolf was gek geworden en mijn hersens waren gestopt met werken. Ze zoende me en liep daarna zonder iets te zeggen weg. "Dat zou heel fijn zijn", reageerde mijn bèta, Kevin, op Luna Elinor. Ik was al helemaal vergeten dat ze iets had gezegd. We gingen opweg naar ons verblijf. Het was een groot gebouw met veel ramen, die een prachtig uitzicht moesten geven over de stad. We gingen naar onze kamers. Met onze koffers in zijn handen liep Kevin naar binnen. Hij zette mijn koffer neer en liep weg met de woorden:" Ben zo terug." Mijn gamma, Noah, was zijn mate, Naomi, die tijdens de reis in slaap was gevallen, naar hun kamer aan het brengen. Dus ik was alleen. Ik ging op bed liggen om nog even te slapen voor dat de vergadering begon.

"Hey, wakker worden! De vergadering begint zo", zei Kevin. Ik deed mijn ogen open. Het was half zes 's avonds. "Waarom kunnen ze niet gewoon morgen met die vergaderingen beginnen? Ik heb er nu echt geen zin in", zei ik vermoeid. "Toch moeten we gaan", reageerde Noah. Hij stond met zijn armen om Naomi naar buiten te kijken. "Ga dan weg uit mijn kamer dan kan ik me omkleden", zei ik lichtelijk geïrriteerd. Ze liepen naar buiten en ik stond op om mijn witte blouse en mijn zwarte broek te pakken. Ik trok ze aan en liep weer naar buiten. Daar stonden Kevin, Noah en Naomi op mij te wachten. Samen liepen we terug naar alfa Devons huis. Iedereen keek ons onderweg bang en vol haat aan. Aangekomen bij het huis, gingen we naar binnen waar we werden onthaald door Luna Elinor. We liepen achter haar aan naar de woonkamer, waar de andere Luna's zaten te kletsen. "De Luna's houden je wel gezelschap", Zei ze tegen Naomi.  We liepen verder naar een grootte zaal, waar een lange tafel stond. Aan die tafel zaten de andere Alfa's. Ik ging zitten met aan de ene kant Kevin en de andere Noah.

Pov Lisa

Ik was laat voor de vergadering. Ik rende naar de vergaader zaal en trok de deur open. Iedereen zat al aan de lange tafel ik ging langs mijn vader zitten. Zo zat ik recht tegenover Mason en voelde me ongemakkelijk door de gebeurtenis van vanmiddag. Mijn vader begon met het probleem en vroeg wie er een oplossing had. "We zouden de roedels meer en beter kunnen trainen, zodat we ze in de kerkers kunnen gooien en vermoorden. Zo daalt het aantal rogue's en hebben we er veel minder last van", kwam Mason met de eerste oplossing. "Bij jou is ook echt alles met vermoorden, of niet soms?" reageerde Alfa Logan. "Ja", zei Mason resoluut. "Ik ben het met hem eens het zal het aantal tot een minimum beperken",  zei ik instemmend. "Jij luisterde alleen maar", zei mijn vader bod. Ik gromde, maar zei verder niets. "Je bent nu al in haar hoofd gedrongen, hoor ik al. Ze verdient het niet dat jij haar mate bent, je bent een monster", zei Alfa Logan uitdagend. Mason gromde en sprong op tafel in wolf vorm.

Pov Mason

Ik beet Alfa Logan in zijn poot, waardoor hij piepte. Hij probeerde los te komen uit mijn beet, maar het lukte niet. Ik ging nog harder bijten. Hij beet me in mijn nek en ik liet los. "Verander terug, alledrie!" riep een onbekende stem. Ik zag dat Lisa boven op Alfa Logan was gesprongen. Ik hoorde hem hard piepen, waardoor ik wist dat ze hem pijn deed. Ik haalde naar hem uit en raakte hem op zijn snuit. Opeens voelde ik dat ik op verschillende plekken werd gebeten. Er werd nog een keer gezegd dat ik terug moest veranderen. Ik volgde geen bevelen op van andere en probeerde degene die me beetten van me af te schudden, zonder succes. Ik gaf het op en veranderde terug.
Ik zag dat Lisa nog steeds Logan beet. Pas toen de bewakers haar van hem af probeerde te trekken, liet ze los. Ze veranderde terug. Daar lag ze dan, zo mooi.
Er kwamen verplegers binnen met dekens en EHBO koffertjes. Ik weigerde de hulp en stond op. "Kan ik ergens uitrusten?" vroeg ik aan Alfa Devon. "Ja, Jack brengt je wel naar de logeer kamer", antwoorde hij. Zonder verder iets te zeggen liep ik, met een deken om me heen geslagen achter Devons bèta aan, naar de logeerkamer. Ik liep naar binnen met achter mij aan Kevin en Noah.

Pov Lisa

Ik liep naar mijn kamer om kleren aan te trekken. Nadat ik dat had gedaan, liep ik naar de logeer kamer met kleren, een bakje, een doekje en een EHBO koffertje.
Ik maakte de deur open en liep naar binnen. Ze keken alledrie op en waren verbaasd me te zien. "Je bent flink hard in je nek gebeten en ik dacht dat je misschien wel wat kleren kon gebruiken", zei ik glimlachend. Ik liep naar hem toe en gaf hem de kleren. "Dankje", zei hij, terwijl hij me dankbaar aankeek. "Geen dank. Logan is een eikel. Valt niet veel aan te doen", reageerde ik lacherig. "Laat me je helpen met je nek." "Oke." Hij draaide met zijn rug naar mij toe. Ik pakte wat water uit het kraantje van de aangrenzende badkamer. Ik maakte het doekje nat en probeerde de wond schoon te maken. Daarna deed ik een gaasje, waar zalf op zat, op de wond. Hij kreunde zachtjes. Ik keek naar de rest van zijn boven lichaam, of er nog andere diepen wonden waren. Ik verzorgde ze. Nadat ik klaar was, ging hij de kleren, die ik had mee gebracht aandoen. Ik merkte nu pas dat zijn bèta en gamma weg waren. Toen hij terug was, was het tijd om te gaan eten. Samen liepen we naar de eet zaal.We waren te laat en papa keek boos toen we binnen kwamen lopen. Vlug ging ik langs mijn moeder  zitten. Mason ging weer tussen Kevin en Noah in zitten. Het eten verliep rustig. Na het eten wilden mijn vader en moeder met me praten. Ik bleef zitten en wachte tot iedereen weg was. Ik zag Kate naar Mason toe lopen en wist dat het foute boel was. Ik wilde opstaan om er naar toe te lopen, maar mijn vader maakte de deur al dicht. "Wat is er?" vroeg ik zo onschuldig mogelijk. "Wat je vanmorgen hebt geflikt kan echt niet", zei hij boos. "Rustig, je vader heeft gelijk en ik weet dat het heel leuk en opwindend is om je mate te ontmoeten, maar je moet naar hem luisteren. Als hij zegt dat je moet komen, dan kom je", zei mijn moeder liefdevol, zoals gewoonlijk. "Kan ik gaan?" vroeg ik, terwijl ik mijn stoel naar achteren schoof. "Nee, je blijft bij HEM uit de buurt. Duidelijk?" zei mijn vader. Hij kreeg een por in zijn zij van mijn moeder en ik liep weg.

Gevaarlijke MatesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu