Hoofdstuk 1

82 8 7
                                    

Spikkelblad opende haar ogen. ze lag op een grasveld zonder krassen en zonder bloed. het was donker, tot een bekende stem miauwde: wees gegroet Spikkelblad. ze draaide zich naar de stem toe. Toen ze zag wie het was. Roodstaart, de vroegere DonderClancommandant stond een staartlengte voor haar. Spikkelblad kon wel een gat in de lucht springen., zo blij was ze dat ze haar oude vriend weer zag. Maar toen besefte ze het zich. Waar ben ik vroeg ze aan Roodstaart. Je bent in de SterrenClan miauwde hij terug, je bent vermoord door klauwkop. meteen daarna herinnerde Spikkelblad zich alles weer. De kittens, Klauwkop en het gevecht. Voor je gaat miauwde Roodstaart verder, moet je een paar regels weten. Ten eerste: doe niets op eigen houtje. ten tweede: niet vechten! We leven hier allen in vrede zonder vijandigheid. de rest kom je later wel te weten. Kom op! Ik breng je naar je nieuwe thuis miauwde Roodstaart. En ze liepen weg. 

Spikkelblad en Roodstaart kwamen bij een grasveld aan, met aan de zijkant een hol. Roodstaart miauwde 'hier is het hol waar alle medicijnkatten verblijven, hopelijk voel je je hier thuis'. kom me nog eens opzoeken, riep hij nog na. Toen Spikkelblad weer alleen was kwam er een kleine kater uit de bosjes lopen. Welkom Spikkelblad, zij de kat. Herken je me nog? Ik jou kennen Lichtpoel je was mijn mentor natuurlijk herken ik jou nog, miauwde Spikkelblad terug. Dat is dan maar goed ook want als je vragen hebt kun je die bij mij stellen miauwde Lichtpoel, nog sorry dat ik je niet kon ophalen maar ik heb vast een bed voor je gemaakt. Kom maar mee. Samen liepen ze het hol in, er lag niemand. Lichtpoel wees naar een mosnest. 'Dit is jouw bed' zij ze. Bedankt zij Spikkelblad, ga maar slapen miauwde Lichtpoel het word morgen een drukke dag de anderen komen er ook zo aan, morgen stel ik je aan iedereen voor. Oké dan welterusten zij Spikkelblad. Ze rolde zich op en viel in slaap.


WARRIOR CATS   het leven in de SterrenClanWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu