Hoofdstuk 7

58 7 3
                                    

Alle katten schrokken zich kapot toen ze zagen wie er voor het hol stond. 'Leeuwenhart, grote lummel die je bent'! 'We dachten dat je een vijandelijke krijger was'. riep Spikkelblad. 'Ja ja ik weet het' miauwde Leeuwenhart terug, 'maar dit is belangrijk' ging hij verder. 'Spikkelblad jij moet zo snel mogelijk contact leggen met Vuurhart, en hem waarschuwen voor Tijgerklauw 'legde hij uit. 'Maar schiet op dit kan vreselijk fout aflopen' riep Leeuwenhart haar nog na. Spikkelblad rende sneller als ooit tevoren om de vechtende krijgers heen tot ze bij een rustig plekje aankwam. Ze concentreerde zich. Niet veel later zat ze niet in de gedachten van Vuurhart maar er buiten. Ze was te laat hij was al in gevecht met Tijgerklauw, normaal mogen medcijnkatten niet vechten maar nu had ze geen keus. Spikkelblad stimuleerde Vuurhart blijkbaar door daar alleen maar te zijn, waardoor hij won en iedereen kon vertellen wat de ware identiteit van Tijgerklauw is. Spikkelblad keerde tevreden terug met de gedachte dat Vuurhart nu commandant van de DonderClan is. Weer terug in de SterrenClan zag ze dat alle duistere woud katten weg waren en dat er geen gewonden waren. Spikkelblad wou net terug gaan naar haar hol. Toen er ineens een zwaar gewicht op haar lande.

WARRIOR CATS   het leven in de SterrenClanWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu