Hoofdstuk 3

71 7 3
                                    

Het was ondertussen laat in de middag, Spikkelblad had wat gegeten en daarna Roodstaart nog even bezocht, daar herkende ze ook eikenhart de oude RivierClancommandant en Blauwsters' geliefde. Ze lag nu lekker op het grasveldje van de medcijnkatten toen ze opeens een vreemde geur rook. Bloed! Ze wist niet wat ze moest doen, alle andere medicijnkatten waren weg, dus besloot ze naar de leiders te gaan. Eenmaal daar aangekomen zag Spikkelblad geen bekende katten, maar blijkbaar was ze niet onopgemerkt gebleven. wees gegroet Spikkelblad, zij een poes die was opgestaan uit haar nest. Mijn naam is Rivierster ik was de eerste leider van de RivierClan, kan ik wat voor je doen. Ja gaf Spikkelblad als antwoord terug, zijn Rafelster of Donderster misschien in de buurt, ik heb ze dringend nodig? Nee sorry, miauwde Rivierster kan ik je misschien helpen? Ja heel graag dan miauwde Spikkelblad, ik lag lekken een dutje te doen in mijn  nest toen ik opeens bloed rook. Alle andere medicijnkatten waren weg en ik wist niet wat ik moest doen ging Spikkelblad verder. Oké miauwde Rivierster je heb er goed aan gedaan om naar ons toe gegaan, ik kom er aan ben zo terug. Schaduwster riep Rivierster, een zwarte kater tilde zijn hoofd op, ik ben even weg ik moet wat uitzoeken als de anderen terugkomen zeg maar dat ik zo terug ben. Oké ik ben er laten we gaan miauwde Rivierster dringend. Onderweg terug naar het medicijnkatten veld vroeg Spikkelblad: ''wie is Schaduwster''? Hij was de eerste leider van de SchaduwClan legde Rivierster uit, en Windster de eerste leider van de WindClan, mij en Donderster kun weet je blijkbaar al. Met z'n vieren leiden wij de SterrenClan, ging Rivierster verder we zijn er bijna. Eenmaal aangekomen bij het veldje zag Spikkelblad ook andere katten geschrokken om zich heen kijken. Rustig allemaal! Spikkelblad stem galmde over het veld vol met angstige katten, Rivierster is hier en gaat onderzoeken miauwde Spikkelblad luid. Goed gesproken zij Lichtpoel die opeens achter haar stond, dankje miauwde Spikkelblad terug als antwoord. Oké luister allemaal riep Rivierster boven alle paniekerige katten uit, ik weet wat het bloed heeft veroorzaakt ging ze verder. Iets wat hier niet hoort. Een kat uit... Het duistere woud! 

WARRIOR CATS   het leven in de SterrenClanWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu