Spikkelblad opende haar ogen, ze lag in een groot hol vol slapende katten. Goedemorgen zei een bekende stem. Goedemorgen Lichtpoel, zij Spikkelblad wat gaan we vandaag doen? Ik wil je aan iemand voorstellen miauwde Lichtpoel terug, kom mee. Met z'n tweeën liepen ze door verschillende veld met: krijgers, leerlingen, oudste, kittens en moederkatten. ze stopte bij een ander grasveld. Hier slapen de vroegere leiders miauwde Lichtpoel. Donderster ben je wakker? wie is daar? Een grote kater kwam een hol uit, o jij bent het Lichtpoel ik heb je al een tijdje niet meer gezien, wie heb je daar bij je? Dit is Spikkelblad miauwde Lichtpoel, ze is gister gedood door Klauwkop een SchaduwClan krijger. Ik laat jullie wel even alleen om bij te praten, tot ziens. Lichtpoel trippelde weg en liet Spikkelblad en Donderster alleen achter. Dus miauwde Donderster, een medicijnkat gedood door een krijger, een schande maar laat ik me eerst even voorstelen. Ik ben Donderster, de eerste leider van de DonderClan, samen met alle andere overleden leiders zorgen wij ervoor dat alles hier goed, gaat heb je nog vragen Spikkelblad? ja eentje: stel iemand beneden die nog leeft verkeert in groot gevaar mag je diegene dan waarschuwen? Absoluut niet! Schreeuwde Donderster, je mag niets op eigen houtje doen. maar je mag wel kijken wat ze aan het doen zijn. O nee, dacht Spikkelblad, hoe moet ik Vuurhart nou waarschuwen. een andere bekende stem bromde:Wat is dat voor kab-, Spikkelblad. Een andere kater kwam het hol uit, goedemorgen Rafelster miauwde Spikkelblad ook fijn om jou weer eens te zien. D oude SchaduwClan leider Rafelster stond voor haar neus, Rafelster en Spikkelblad waren oude vrienden. Klauwkop heeft je gedood he, en nu ben je hier miauwde Rafelster. Ja, antwoorde Spikkelblad getreurd terug. nou ik hoop dat je snel je draai hier vind, zij Rafelster, en als er iets is weet je waar je het kan vragen. Dat zal ik zeker doen, ik krijg honger dus ik ga wat te eten halen, tot ziens. En nadat Spikkelblad dat had gezegd liep ze terug naar het medicijnkatten veld om te eten.
JE LEEST
WARRIOR CATS het leven in de SterrenClan
Misteri / ThrillerSpikkelblad de Medicijnkat van de DonderClan is gedood door Klauwkop een krijger van de SchaduwClan. voor haar dood was Spikkelblad goed bevriend geworden met de jonge krijgskat/Commandant Vuurhart. Spikkelblad vertelde hem zelfs een geheim dat ze v...