''En is get gelukt?'' Vroeg Klauwkop met een schorre stem. Het zware gewicht van Klauwkop ging van Spikkelblad af. ''Ja...ja het is gelukt, hoe...hoe weet jij dat?'' stammelde Spikkelblad. ''O lieve naïeve Spikkelblad''. miauwde Klauwkop. ''Ik weet alles en dus ook dat jij behoorlijk vervelend aan het worden bent.'' Die woorden deden Spikkelblad huiveren, ze rende weg, opzoek naar iemand die haar wil geloven, iemand die haar vertrouwd. Roodstaart! Zij ze in zichzelf.
Het was ondertussen een paar dagen later geworden midden in groenblad en op zonhoog besloot ze eindelijk Roodstaart te vertellen wat er met haar en Klauwkop is gebeurt . Spikkelblad ging op zoek naar Roodstaat toen ze tegen iemand aan botste. ''S...sorry Schaduwster maar ik moet Roodstaart heel dringend iets vertellen''. ''Dat moet dan wachten''. miauwde Schaduwster. ''Jij moet iemand ophalen''. ging hij verder. ''wie?'' vroeg Spikkelblad. meer het antwoord dat ze kreeg was niet fijn om te horen. ''Geeltand'' kreeg ze als antwoord. ''WAT... wat is er gebeurt''. riep Spikkelblad geschokt uit. ''Komt het door die brand van afgelopen nacht''. ''Ja'' miauwde de eerste SchaduwClan leider, ''ga nu ze wacht op je''. Spikkelblad ging naar de poort van de SterrenClan en daalde af naar het hol van de medicijnkat wat vroeger haar hol was. Eenmaal daar aangekomen zag ze Vuurhart snikkend en jammerend naarst Geeltands lichaam zitten. ''ben je klaar om te gaan Geeltand''? vroeg spikkelblad voorzichtig. ''Ja ik kom er aan'' mompelde Geeltand en met een laatste blik op het hol gingen ze terug naar de SterrenClan.
Spikkelblad had Geeltand naar haar oude partner Rafelster gebracht en besloot dat ze nu naar Roodstaart zou gaan. ''Roodstaart eindelijk ik heb je gevonden.'' zei Spikkelblad uitgeput van het rennen. ''Wat is er aan de hand zijn er problemen. vroeg hij dringend''. ''Oke luister goed dit is er is gebeurt'', miauwde en ze legde hem uit wat er met Klauwkop en zijn bedreiging tegen haar was gebeurt. ''Wat''! siste Roodstaart dit moeten we de leiders vertellen. ''Wat moeten jullie vertellen?''
JE LEEST
WARRIOR CATS het leven in de SterrenClan
Mystery / ThrillerSpikkelblad de Medicijnkat van de DonderClan is gedood door Klauwkop een krijger van de SchaduwClan. voor haar dood was Spikkelblad goed bevriend geworden met de jonge krijgskat/Commandant Vuurhart. Spikkelblad vertelde hem zelfs een geheim dat ze v...