Ibu bapaku akan menghadiri majlis makan malam dan ibuku mengajak ku sekali tetapi aku jenis orang yang tidak suka ke majlis seperti ini..
Lainlah majlis yang melibatkan Video game...aku wajib datang walau apa cara pun..hahahahaha
"Arif betul ke taknak ikut?"
"Betul ibu..tak payah risau lah Arif bukan budak-budak...Arif pandai lah jaga diri sendiri,"
"Suka hati Arif lah...tapi ingat..jangan main video game tu sangat..nanti kalau Arif masuk dalam game tu baru tahu,"
Pesan ayahku kepadakuAku hanya mengangguk tanda faham
Selepas ibu bapaku bertolak..aku terus naik ke atas dan memasang video game...
Game yang akan aku main ialah 'zombieland' iaitu game kegemaran aku..
Aku terus bermain tanpa menghiraukan perkara yang berlaku disekelilingku..
Tiba-tiba mataku terasa berat dan keadaan menjadi gelap..
***********************************
Aku merasakan pipi ku sakit dan itu menyebabkan aku terbangun dari lena.
Aku menggosok pipiku yang terasa sakit dan baru ku sedar aku bukan berada di rumahku lagi.
Aku berada di satu bangunan lama yang sebahagian darinya sudah runtuh..
Sekejap..kawasan ini mengingatkan aku tentang game 'zombieland' yang aku baru main tadi sebelum aku terlelap..
Ahhh apa semua ni...
Tiba-tiba aku terdengar bunyi tapak kaki di belakangku..Aku memusingkan badan ku untuk melihat siapa.
Aku melihat sesusuk tubuh yang kurus..dengan rambut yg serabut..dan terdapat banyak darah di seluruh badannya..
Apa tak mungkin...i.....itu....zombi...
Tiba-tiba sekumpulan zombi mengikuti di belakang zombi tersebut dan sepertinya mereka ingin memakanku..
Aku bangun dan melarikan diri daripada zombi-zombi tersebut.
Bersambung.....
YOU ARE READING
Dark( Slow Update )
Horror⚠Warning⚠ Semua Kisah Yang Anda Baca Di sini Hanyalah Rekaan Semata-mata. Tapi mungkin juga kisah benar yang mungkin akan terjadi pada diri anda selepas anda membacanya.