"Laat me los!" Zegt Patricia. "Je hebt helemaal niks te willen geloof ik." Zegt Jeroen. Hij kijkt haar strak aan. "Wat wil je van me?" Vraagt ze. Even is het stil. "Je moet iets voor me doen." "En wat als ik dat niet doe?" Valt Patricia hem in de reden. "Na Fabian heb je wel wat goed te maken denk ik, vindt jezelf van niet?" Zegt hij gemeen. Ze durft geen antwoord te geven en kijkt weg. "Vanmiddag, zolder." Zegt hij. Patricia knikt en loopt snel weg.
"Als ik het niet heb gedroomt, heb ik het dan wel echt gehoord?" Vraagt Amber aan Appie terwijl ze door school heen lopen. "Je hebt het echt gehoord maar of het ook echt is gebeurd.." "Maar ben ik dan gek aan het worden?!" Vraagt Amber. "Niet gekker dan dat je al was, maar misschien wou je Fabians stem wel gewoon horen." Plaagt Appie haar. Ze geeft hem een tik op zijn arm. "Zo graag dat ik het gewoon verzon?" Amber begrijpt er niks van. "Zoiets." Zegt Appie. "Nien!" Roept Amber als ze Nienke voorbij ziet lopen. Nienke luisterd niet en loopt door. Amber wilt naar Nienke toe lopen maar Appie houd haar tegen. "Maar misschien wilt ze wel eventjes praten." Zucht Amber. "Ja maar misschien ook eventjes niet." Zegt Appie met een irritant stemmetje.
"Hè, het is voor elkaar." Zegt Jeroen die net komt aanlopen. Amber en Appie draaien zich om. "Vanmiddag op zolder." "Van-nmiddag al? Maar kunnen-" Stottert Amber en Jeroen onderbreekt haar. "Of wil je nog even wachten totdat er nog iets ergs gebeurd? Je zegt het maar, dan wachten we effe." Zegt Jeroen sarcastisch en kijkt op zijn horloge. Amber kijkt hem gekwetst aan. "Nee, maar misschien vind Nienke het toch vervelend." Zegt Amber. "Dan had ze toch niet het oog aan mij gegeven? We doen dit voor Noa!"
"Wat doen jullie voor Noa?" Jeroen schrikt en draait zich om. "Noa." Zegt Jeroen. "Hai." Zeggen ze allemaal in koor. Jeroen glimlacht zwak. Amber loopt op Noa af en omhelst haar. "Hey Noa wat fijn dat je er bent." Zegt Amber vrolijk. "Fijn hè, maar wat doen jullie voor mij?" Noa slaat haar armen over elkaar. Even is het stil. "Het huiswerk uhm, wat je moet inhalen zit in mijn tas." Zegt Jeroen en haalt zijn tas tevoorschijn. "Huiswerk?" Noa haalt een wenkbrauw op. "Ja." Zegt Jeroen snel en knikt. "Mm oke." Zegt Noa vriendelijk. Er valt weer een stilte. "Zullen we?" Zegt Jeroen en loopt samen met Noa weg. "Doei!" Roept Amber nog.
Nienke is op de kamer van Fabian om zijn spullen op te ruimen. Ze zit op zijn bed en tegenover haar staat een rietenmand. Ze stapelt puzzeldozen op elkaar en stopt ze in de rietenmand. Haar oog valt op een foto van haar en Fabian. Voorzichtig pakt ze het op. Ze zucht diep en staart erna. Ze krijgt tranen in haar ogen. "Ik wou dat je er nog was." Zegt Nienke. "Je had vast een oplossing gehad, jeroen wil verder, hij wil de traan van isis zoeken voor Noa, ik kan hem niet helpen! Ik wil niet nog meer mensen verliezen." Zucht ze en met haar vinger gaat ze over het fotopapier heen.
Via het raam komt Patricia binnen in de kamer van Amber. Ze kijkt om haar heen en ijsbeert door de kamer. Ze is er niet bepaald op der gemak. "Stom idee, wat doe ik hier nog." Zegt ze en snelt naar het raam toe. "Wat!" Hoort ze ineens achter haar. Ze draait zich om. "Wat doe jij hier?" Vraagt Amber kwaad aan Patricia.
"Ben je niet moe?" Vraagt Jeroen aan Noa als ze haar kamer inlopen. Hij sluit de deur. "Nee, ik ben alles behalve moe." Zucht Noa en slaat haar armen over elkaar. "Jij bent iets van plan en ik wil weten wat." "I-ik ben helemaal niks van plan." Liegt Jeroen. "Jeroen je moet ophouden met die onzin! Ik ben niet dom en al helemaal niet gek!" "Maar dat zeg ik toch ook helemaal niet!" Zegt Jeroen. "Eerst wil je de traan van Isis per sè vinden, en nu? Hoor ik er helemaal niks meer over." "Ik heb die plattegrond niet en zonder dat ding kan ik niks." Legt Jeroen uit. Noa zucht. "Het is voor mij netzo belangrijk als voor jou, misschien wel iets belangrijker voor mij want dat fisioen gaat wel over mij!" Zegt Noa en loopt weg. Ze gaat op haar bed zitten en trekt haar schoenen uit. "Ik beloof je dat zodra ik iets weet of iets hoor dan.. vertel ik het meteen, goed?" Het duurt even voordat Noa antwoord geeft. "Voortaan wil ik alles weten, begrepen?" Zegt Noa uiteindelijk. Jeroen knikt. "Ja, ik zie je zo." Zegt hij en geeft haar een kus en verlaat de kamer.
"Wat denk je nou!? Dat je hier terug kan komen?" Schreeuwt Amber naar Patricia die tegen over haar staat. Tussen hun in staat Appie. "Ik ben anders echt niet voor jou terug gekomen hoor!" Schreeuwt Patricia terug. "Oh maar ik ben ook echt niet de enige die jou niet meer hoeft te zien!" Schreeuwt Amber weer. "Daar denken andere toch echt anders over!" "Oja? Wie dan?!" Schreeuwt Amber woest. "Ik!" Zegt Jeroen die binnen komt lopen. "Dus als iedereen nou een beetje rustig doet, dan kan ik het uitleggen." Zegt Jeroen als de rust is terug gekeert. "Geen seconde te vroeg!" Piept Appie met zijn vingers in zijn oren. "Ik wil deze veraadster niet in mijn kamer!" Schreeuwt Amber en wijst naar Patricia. "Dat wil je wel, en ik zal uitleggen waarom." Zegt Jeroen rustig. "Nou?!" Zegt Amber ongeduldig. "Als wij de traan van Isis willen vinden dan hebben we het huisje nodig. Ja? En wie heeft het huisje?" Vraagt Jeroen. Appie steekt zijn vinger omhoog. "Roefus!" Antwoord Appie. "En.. wie is de enige die bij Roefus in de buurt kan komen?" Vraagt jeroen. Appie steekt weer zijn hand op. "Patricia!" Zegt hij en wijst naar Patricia. Alle ogen richten zich op haar. "Dat doe ik niet! Ik wil die creep nooit meer zien! " Zegt ze en houd haar handen omhoog. "Oh nee natuurlijk! Je zou iets voor ons doen hè!" Snauwt Amber haar af. "Trouwens.. ik heb helemaal niks meer wat hij interessant vind dus.." verdedigt Patricia zichzelf. "Nee, maar ik wel!" Lacht Jeroen en hij haalt iets uit zijn zak. Hij haalt een klein glazen flesje omhoog. "Heb jij het volgende artefact gevonden?!" Amber loopt op Jeroen af. "Bijna! Dit is limonadesiroop." Zegt hij. Even is het stil. "Maar dat weet Roefus niet!" Lacht hij.
"Hier plakken we een zendertje onder, Patricia geeft die aan Roefus, en wij weten waar hij naartoe gaat." Legt Jeroen uit. Patricia kijkt weg. "Ik ga niet meer naar Roefus." Zegt Patricia vastbesloten. "Hoezo niet? Jullie zijn toch zulke goede vrienden?" Snauwt Amber. "Ik had het tegen Jeroen ja! Niet tegen jou!" Zegt Patricia boos tegen Amber. "Stop mijn oren!" Smeekt Appie. "Dit is de enigste oplossing! Als we de traan willen vinden, moeten we het huisje hebben." Legt Jeroen uit. "En als hij nou doorheeft wat wij van plan zijn?" Zegt Patricia snel. "Dan had je dat maar eerder bedacht, dan zaten we hier nu niet! Ik ben bereid om alles te doen om Noa te redden. Alles." Zegt Jeroen nadrukkelijk. "Ja dat is heel leuk maar waarom helpt ze zelf eigenlijk niet mee?" Onderbreekt Amber hem. "Ja Amber, dat zou ik ook wel willen weten." Zegt Noa die de kamer in komt lopen.
[A/n] hoii, hier weer een nieuw hoofdstuk :) x
JE LEEST
Het Huis Anubis - de vloek van anchesenamon
Fanfiction{Boek van seizoen 4} {Kleine samenvatting met wat er is gebeurd.} Fabian is 'overleden' en Nienke is gestopt met de club, de oude wilg. Jeroen en Appie hebben Amber overgehaald om de traan van isis te kunnen vinden om Noa te redden. En is Matthijs...