Chapter 1

90 7 2
                                    

Ting Tong!!!Ting Tong!!!Ting Tong!!!
Joon Gi menekan loceng rumah IU sebanyak 3 kali.Masih tiada sahutan,dia msg IU.Sudah mahu masuk kali ke-4 dia mesej IU.
Baru sahaja menghantar mesej,IU membuka pintu lalu berkata,

"Tidak perlulah tekan locemg rumah banyak kali...",tiba2 telefon IU berdering menandakan ada mesej yg masuk.

IU melihat skrin telefonnya lalu menyambung,"Dan tak perlu mesej byk kali.Sekali sudah cukup..." kata IU sambil menutup dan mengunci pintu rumahnya.

IU,gadis 17 tahun yg tinggal di rumah apartmen seorang diri.Jirannya,keluarga Joon Gi yg menjaga dia sejak ibu bapanya ke luar negara.Mak dn Ayah IU berkawan baik bersama mak dan ayah Joon Gi.Ibu bapanya kini berada di Australia,ada urusan kerja.5 tahun IU tidak berjumpa mereka.Kalau diikutkan,IU memang diajak ikut bersama tetapi IU mahu tinggal di Korea kerana tidak mahu berpisah dgn kawan.

Joon Gi hanya tersengih mendengar bebelan IU.

"Yelah,sorry.Ala...bukan selalu pun.Lagipun nanti bila saya tiada,awq akan rindu perbuatan saya tu.."kata Joon GI.

IU hanya menjeling."nasib sekolah 5 hari seminggu,kalau 7 hari seminggu mahu saya tak datang sekolah sebulan.Sebab awq punya pasal"bebel IU lagi.

"Hmm...oh!Pak cik dan mak cik akan balik minggu depan ye?"tanya Joon Gi.

"Yup!Appa and omma...minggu depan balik...Rindunya saya pada dorang!!"jawab IU keriangan.

Joon Gi hanya tersenyum.'Baguslahkan?Sekurang kurangnya awq ada teman selepas ini...IU,saya minta maaf sebab tak cakap perkara sebenar.Saya taknak awq sedih berpanjangan.Lebih baik saya mendiamkan diri jek...it's better if u know i will go while i go.Itu yang terbaik...' Kata Joon GI dalam hati. [maaf..eng author x power]

"IU..."panggil Joon Gi dibelakang IU.

"Nae...what's wrong?"tanya IU sambil berjalan ke arah hadapan.

-bersambung-

Plz...
Vote√
And...
Comments√

I Is Your You Is Mine [Malay]Where stories live. Discover now