Chapter 4

36 4 0
                                    

Pagi ini Joon Gi pergi ke sekolah bersendirian.IU memeberi SMS kepada Joon Gi bahawa selama 3 hari ini dia pergi ke sekolah awal dan pulang ke sekolah lambat.Jadi,dia tidak dapat pergi ke sekolah dan pulang dari sekolah bersama Joon Gi.Ada urusan di sekolah alasannya.Joon Gi akur.

~~~

2 hari sudah berlalu,hari ini adalah hari ke-3 Joon Gi pergi ke sekolah dan pulang dari sekolah bersendirian.Esok adalah hari dia akan bertolah ke Jerman.Jadi,dalam perjalanan pulang,dia mahu berjumpa IU di kelas IU.

Dia bertanya kpd Wendy dan Yoona ditemani oleh Joo Hyuk."IU mana?"

"Eh,bukan dia tidak hadir ke sekolah kerana demam?"tanya Wendy.Soalan dibalas soalan.

"A'ah,3 hari dah"Yoona mengiyakan pertanyaan Wendy.

"Ha!?Demam???"Joon Gi agak terkejut.Dia mulai risau.

"Yup!Takkan kau tak tau?Eh,btw semoga perjalanan kau esok lancar.Dan juge semoga dpt sweet moments kat Jerman tu.Jgn lupek kitorg yerk?Fighting!!!"kata Yoona.

Joon Gi bingung.Setahu dia,dia tidak memberitahui tentang perkara ini kpd sesiapa selain guru2.Kecuali...Joon Gi memandang Joo Hyuk.Joo Hyuk tersengih mcm kerang busuk.

"Joo Hyuk lah ni kan bagitau?Btw,thanks guys"kata Joon Gi.

"Ofc Joo Hyuk beritahu.Kalau tidak,bagaimana dia tahu?disusuli oleh kami..."sampuk Wendy.Yoona dan Joo Hyuk hanya tersengih.

"Hei,Joon Gi.Bagaimana keadaan IU?"tanya Wendy.

"Ah!Yalah,aq pergi dulu.IU tgh tunggu aq tu!Annyeong!!!"kata Joon Gi.

"Ceh!IU tunggu konon.Anyway,good luck for your 5 years in Jerman!"teriak Wendy.(maaf,eng author x power)

Joon Gi menoleh ke arah belakang lalu bow kepada kawan kawannya dan berkata,"Thanks for everything guys!I love u all.Forgive me if i make some wrong.Annyeong!"kata Joon Gi lalu pergi meninggalkan mereka bertiga.

Xiumin yang baru tiba di situ mengejutkan Joo Hyuk."Hwuargh!Kau nih cam hantu arh!Terkejut aq.Lain kali sapa org dulu,ni tak,tetiba datang!Yoona,jom balik.Kajja"Joo Hyuk menarik tgn Yoona.

"Awq jangan tergesa sangat.Annyeong korang!"kata Yoona lalu meninggalkan pasangan WenMin(yup,author mengarut -_-).

"Amboi2,pasangan JooNa(again,author mengarut -,-)  tu tinggalkan kita gitu je!"ngomel Wendy.Xiumin mencubit pipi gebu milik Wendy lalu berkata,

"Kita pun harus balik.Jom,kajja!"

"Nae..."jawab Wendy.

~~~

Di rumah IU...

Ting Tong!Ting Tong!

Joon Gi menekan loceng rumah IU.Dia risau,betul2 risau.IU membuka pintu rumahnya dan alangkah terkejutnya dia apabila Joon GI terus memeluknya.IU melepaskan pelukan Joon Gi.Joon Gi terus meletak tangannya di dahi IU.IU rimas.IU menarik Joon Gi masui ke dlm rumahnya dan duduk di atas sofa.

"Awq tunggu sini.Saya buat air"kata IU lalu pergi meninggalkan Joon Gi di ruang tamu manakala dia ke dapur menyediakan air minuman.Joon Gi diam membisu.5 minit kemudian,IU datang membawa air dan sedikit biskut.

"Kenapa tak dtg skolah?"tanya Joon Gi
"Buat apa saya nak gi skolah?Kalau saya gi skolah,muka awq je saya tengok.Saya taknak tgk muka awq je"jawab IU acuh tak acuh.

"Kenapa awq tipu saya?Kawan2 kita...Are you know we worried about you,IU???"tanya Joon Gi.

"Takkanlah saya nak bagi alasan tak datang sekolah sbb taknak tengok muka awq?Nanti apa dorg kata apa pulak..."jawab IU sambil menyuapkan biskut ke dalam mulutnya.

"Kenapa awq taknak tengok muka saya?Did I do anything wrong?"tanya Joon Gi.

"Yes,u did"jawab IU lalu memandang muka Joon Gi.Mereka saling berpandangan.

"Bo!?"kata Joon Gi agak terkejut.Mata IU mula berair.Pada bila2 masa sahaja empangan air mata IU akan pecah.(ceh3..xD)

"Awq sorokkan saya sesuatu.Awq tak bagitau saya.Bila saya tau,saya cuba elak dari awq.Saya sedih.Saya taknak tengok awq.Sebab nnt saya makin sayang.Bila saya makin sayang,saya akan sedih kalau awq pergi.Saya taknak bersedih.Saya nak kegembiraan je!"jawab IU sambil menangis.

Joon Gi terkedu.'nampaknya kau dah tau,IU...' desis hati Joon Gi.Joon Gi memeluk IU yang masih menangis."Mianhae Lee Ji Eun.IU,rupa rupanya awq dah tau.Saya bukan sengaja taknak bagitau awq.Saya just taknak awq sedih.Saya tau awq dah anggap saya macam abang awq sendiri.Sebab tu awq sedihkan?Sebagai abang,saya taknak awq bersedih.So,I took the correct way.It's not to tell u about me"kata Joon Gi.(author eng x power.. -,- )

"If u tell me early,ofc u not to came here.U not to worried about me.If u tell me early,i did not being very sad,disappointed.But,u took the wrong way.U tell me lately,u make me very sad disappointed.U know?One more thing that u need to know.I not look u as my brother only,but i also look u as my sweetheart.I love u,Lee Joon Gi.Saranghae..."luah Joon Gi lalu membalas pelukan Joon Gi dengan erat.(ergh..plz don't kecam2...i know my eng is not very well...i dah berusaha..haha..okay,i ni kacau je readers nak baca..mianhae)

Joon Gi terkejut.Dalam pada masa yang sama dia gembira.IU masih dalam dakapan Joon Gi.Esakan tangisan IU sudah tidak kedengaran.IU sudah berhenti menangis.Joon Gi melepaskan pelukannya.Joon Gi memegang bahu IU.

IU memandang ke bawah sambil berkata,"Saya dah luahkannya.Baguslahkan?Sekurang kurangnya awq tau perasaan sebenar saya sebelum awq pergi.Awq .... "belum sempat IU mengahbiskan kata katanya,Joon Gi mengangkat muka IU supaya menhadapanya dan...

Chuu~

Bibir Joon Gi singgah di bibir IU.IU terkedu.Matanya terbuka luas *atau senang citer,mata IU terbuntang(?)...*

"Gomawo Lee Ji Eun.Lee Ji Eun,saranghae"kata Joon Gi gembira.IU blushing.IU menundukkan wajahnya.

"Esok awq dahnak pergi.Awq baliklah,kemas barang.Saya nak kemas rumah.Appa dan omma nak balik dah esok"kata IU.Joon Gi memandang sekeliling rumah IU.

"Tiada yang bersepah,kotor.Semua kemas teratur,bersih.Sesuai dijadikan calon isteri awq nih"kata Joon Gi lalu *wink*.IU blushing sekali lagi.

Melihat muka IU yang merah padam,membuatkan Joon Gi ketawa."Hahaha!Kyeopta~Kajja,jom keluar.Sebelum pergi,saya mesti buat sweet moments ngan yeoja chingu saya nih.Lagipun saya dah berkemas utk esok.Kajja!"kata Joon Gi.

IU terkejut."Ya!Sejak bila saya jadi yeoha chingu awq?"tanya IU sambil memandang Joon GI.Joon Gi hanya tersengih lalu menarik tangan IU untuk keluar.IU akur.

~~~

-bersambung-

Amacam?Okay tak?Kalau part2 eng tuh...maaflah...saya tak berapa power okay?Klu ada salah silap pada language tu...layankan jelah ye.Jangan kecam..asalkan maksud sama..tak mengubah apa2 kan?hehe...btw thnx for readers.

Vote√
Comment√

I Is Your You Is Mine [Malay]Where stories live. Discover now