7

32 8 1
                                    

Selene loopt door de gangen van het paleis. Het is prachtig versierd met kroonlichters. Dan slaat ze de hoek om.

Merlia hapt naar adem.
'Deze troonzaal is zo anders dan die van Aquarel.'

Selene loopt regel recht naar het balkon. Merlia volgt haar samen met Wolf, Roxanne en andere krijgers. De pegasussen blijven in de troonzaal.

'Kijk, zie je het rook?'

Merlia knikt.

'Daar zijn de heksen. We gaan ze pas aanvallen op het teken van Sabrina.'

Dan klinkt er een zacht briesend geluid van een fenix.

'Laten we gaan. De rest komt eraan.'
Selene en Merlia stijgen op hun paarden.

'Prinses?'

'We zijn hier'

Een heel leger komt de troonzaal in.

'Klaar?'

Iedereen knikt. Wolf stijgt op en de rest volg haar.

Selene ziet de heksen al snel komen. Wolf land soepel op de grond.

'Ten aanval,' Selene springt recht op een heks af. Ze valt op een steen en valt bewusteloos neer door de harde klap. Selene rent meteen naar een andere heks toe. Die kijkt verrast en wordt ook uitgeschakeld. Dan kijkt ze om zich heen. Iedereen is druk aan het vechten, op een heks na.
Waarschijnlijk leidt zij de aanval. Selene rent op haar af. De heks draait zich om.

'Selene Moonlight,' sist ze.

'Darkness Shadow.' Selene kijkt haar aardsvijand aan. 'Ik heb je al verslagen, nu zal ik het weer doen! Deze keer alleen niet zo genadig.'

'We zullen zien,' Darkness trekt haar zwaarden.

Selwnw trekt ook haar zwaard. Darkness valt haar als eerst aan, Selene kan zich net opzij rollen. Ze staat op en begint terug te vechten.

Merlia valt ondertussen een heks met een pikzwarte jurk en een duidelijke schaduw.

'Shadowheart.'

Merlia en Shadowheart cirkelen om elkaar. Shadowheart pakt haar zwaard en speer, Merlia pakt haar zwaard en sabel. Dan valt Sahdowheart Merlia aan en dapper verdedigt Merlia zich.

'Deze keer gaat het niet mis.'

'Je kan beter je concentreren op het gevecht. We zijn niet in een debat.' Zegt Merlia heel droog.

Boos valt Shadowheart haar aan. Merlia ontwijkt haar net. Dan valt Shadowheart haar aan met haar krachten. Merlia weet net een schild te maken, maar Merlia's schild is zwak en Shadowheart is snel. Ze hersteld zich en valt alweer aan. Merlia, die nog moet herstellen van de vorige aanval, weet deze keer neit te ontwijken. Shadowheart slaat haar zwaard en sabel weg.

Volumia kijkt over de uitgestrekte vlakte van zand. Waarom moest ze omrijden? Ik snap er niks van. Waarom. Maar ja, wat maakt het uit. Volumia kijkt verder.

'Waar is in godsnaam dat vervloekte paleis?'

'Je hoeft niet zo te schreeuwen, straks vallen we op.'

Boos kijkt Volumia naar haar paard. Dan ziet Volumia het. Eindelijk. Paleis Bosstrand.

'Laten we landen.'

Haar paard knikt en begint aan de daling. Wat was Woudijsrijk groot.

'Dit is echt een groot rijk. Ik vraag me af hoe die Amelie Zonnestraal zo een grote verantwoordelijkheid kan nemen. Amelie is niet echt zo'n type.'

'Ach ja, wat weet je wel van Amelie?'

'Als jij nog een woord zegt, dan zul je sterven in de zon.'

-----------------

Selene trekt ook haar zwaard. Darkness valt haar als eerst aan, ze kan zich net opzij rollen. Selene staat op en begint terug te vechten.

'Je bent vooruit gegaan,' zegt Darkness terwijl je net op tijd weg sprong. 'Maar ik ook.'

Darkness maakt een hele zwarte bol. Die vuurt ze af in de lucht. Ineens was het pikdonker. Binnen de cirkel van haar en Selene.

'Dwaas! Ookal zijn mijn krachten niet zo sterk als jij, dit doet me niks vanwege mijn krachten. Ik kan blind vechten op gevoel en geluid.' Selene valt Darkness aan met haar dolk.

Darkness, die te druk bezig is met de cirkel, krijgt een dolk in haar zij.

'Ooit zal ik winnen.' Darkness rent weg. Terug naar de commando post.

'Over mijn lijk.' Selene kijkt om zich heen. Wie heeft er hulp nodig. Dan ziet ze ver weg Merlia.

'Je kunt niet van mij winnen,' Shadowheart zet haar zwaard op de keel van Merlia.

Merlia kijkt kalm om haar heen. Iedereen is te ver om haar te redden. Sahdowheart wilt net de genade slag maken, als ze ineens wordt geschopt. Roxanne gebruikt haar hoorn en maakt enorm veel licht.

'Nee,' Shadowheart wordt bedolven onder het licht. Ze veranderd in as en verschijnt naast een paar andere feeën.

'Bedankt,' zegt Merlia tegen Roxanne.
Roxanbe knikt en stijgt op. Om verder te vechten tegen de zwarte paarden.

Shadowheart en Darkness zitten voor een bol.

'En?' Vraagt Shadowheart.

'Ik ben er, geef me nog heel even.'

De Zeeënprinses - The Swords of ElementumWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu