Misschien, maar dat verschilt per persoon, is het handig om je zakdoek bij je te houden. Dit verhaal is nog emotioneler dan Ariana en Stefan's verhaal. Volgens iemand.
'Ja, maar ik heb deze, van jou, voor vuur.' Selene houdt het Vuuramulet omhoog.
Wanneer het vuur brand gaan ze lekker zitten.'Lang geleden, nog voor de Vier, net na de oorlog tussen Licht en Duister, ind ezelfde periode als het verhaal Love story Ariana en Stefan, leefden alle groepen appart, bang voor wie Kwaad was, bang voor wie Goed was.
Er was geen oorlog, maar ook geen bondgenootschap, alleen vrede. Ze jaagden binnen hun gebied, bewaakten hun grenzen en hadden een bijeenkomst eens per volle maan.
Elke volle maan overlegde de leiders van verschillende groepen met elkaar op neutrale gebied. Meestal was er niks bijzonders.
Maar op een dag, tijdens volle maan, opende zich in een poel een poort en alle leiders waren verbaasd.
Fenestia, leidster van de vampiers, zei: 'Dit is een Dymensiepoort. Als je erin gaat, kom je terecht in een andere Dymensie. Maar het is gevaarlijk.'
De leiders overlegden met elkaar en spraken af dat niemand de poort zou gebruiken. Maar niet iedereen was blij met die regel, ook al hadden ze er mee ingestemd, toch wouden de weerwolven het proberen. Ze verlieten hun territorium en slopen naar de poort.
Helaas hadden de vampiers dat al gezien, een meisje kon in de toekomst kijken en waarschuwde Fenestia. De twee groepen stonden tegen over elkaar, als vijanden.
Fenestia probeerd de weerwolven nog over te halen, maar Algebra, de leider en koning, was koppig en luisterde niet. Fenestia verklaarde uit wanhoop de oorlog aan de weerwolven. Ze vochten dagen tegen elkaar voor de voet van de poel, zonder duidelijke winnaar. Beide wezens waren sterk en gaven niet op. Toen, na 10 dagen en 9 nachten, gaf Algebra de opdracht aan Alfa, de sterte weerwolf, en Luna, de wijze weerwolf, om de poort in te gaan. Algebra wist niet te kunnen winnen, dus deed hij het sluw.
Helaas, Alfa en Luna werden ontdekt. Toch bleven ze doorvechten, zo kwamen ze aan bij de poort. Drie vampiers, tweeling Celestia en Cole, de wijste vampier en de hardste vampier, en Demon, de sterkste vampier, stonden op hen te wachten. Het werd een gevaarlike strijd met Alfa tegen twee, Luna tegen een. Toen kwam de fatale fout van de vampiers, ze gingen vechtend de poort in. Er kwam een grote bliksem, iedereen op het slagveld stopte. Fenestia zag Luna er doorheen gaan en rende naar de poort. Maar ze was te laat, de poort sloot zich en de 5 wezens uit Elementum waren voorgoed in de andere Dymensie Earth.
Fenestia kon niks doen, dus ging ze naar een afgelegen grot langs de randen van Elementum, nadat ze de weerwolven voor eeuwig oorlog had verklaard. Niemand weet wat er daarna gebeurde met Fenestia.
Sommige zeiden dat ze waakte over de 5, andere zeiden dat ze wraak zocht. Weer andere zeiden dat ze de maangodin werd, en waakte over de 5.
Luna, Alfa, Celestia, Cole en Demon zaten vast in Earth. Toen ze dat wisten, begrepen ze dat Algebra een ernstige fout had gemaakt, maar dat het uiteindelijk niet helemaal zijn fout was. Ze moesten zien te overleven in een wereld vol wezens zonder magie, kracht of verandering.
De vijf raakte gehecht aan elkaar en besloten Earth te beschermen. Demon kreeg AziëOceanië, het grootste werelddeel, vanwege zijn optimistisch karakter en kracht. Cole kreeg Afrika, vanwege zijn snelheid en onopgevende moed. Celestia kreeg Europa, het werelddeel van invloed, vanwege haar wijsheid en haar trouw. Luna kreeg Noord-Amerika, het werelddeel vol verschil, vanwege haar moederlijk instinct en oprechte begrip. Alfa kreeg Zuid-Amerika, het dichte en woeste deel, vanwege zijn harde karakter en trotse bestaan.
De vijf overlegde iedere volle maan en richtte een speciale academie op voor andere verstekelingen die niet thuis hoorden op Earth. The Fallenelementsacademie.
Luna en Alfa werden verliefd op elkaar en voegde de werelddelen samen tot Amerika, daar vonden ze nog meer weerwolven. Ook de vampiers vonden soortgenoten en richte clans op. Terwijl er in Elementum rivaliteit bestond tussen weerwolf en vampier, leefden ze in Earth samen in vrede omdat ze de enige magische wezens waren.
Tijdens een volle maan, terwijl Celestia en Luna zwanger waren, kwam de maangodin langs.
'Welkom mijn wezens. Ik ben Fenestia, de maangodin. Ik kan jullie niet meer terug sturen naar Elementum, maar ik geef jullie iets anders. De mate band. Alfa en Luna? Jullie zullen bij elkaar horen en elkaars gevoelens lezen. Jullie namen zullen de titels worden van wolvenroedels. Celestia, Cile en Demon? Ook jullie zullen elkaar kunnne voelen door de mate band en tweelingband. Zorg dat er vrede blijf.' De vijf knikte en besloot vrede te behouden. Voor zolang dat kon.
Maar na een paar maanden, voor het zwangerschap van Luna, vond ze Alfa dood op de grond voor de grens van Noord-Amerika. Vermoord. Ze huilde over het lijk van Alfa, zonder te stoppen. Celestia en Demon wisten dat er iets mis was en gingen kijken. Daar vonden ze Luna huilend op de grond. Ze was ontroostbaar. Celstia en Demon bleven bij Luna, al snel volgde Cole. Luna huilde 10 dagen lang. Tijdens die 10 dagen regende het overal, in elke Dymensie voelde ze het gebroken hart. De liefde tussen hen was zo groot, dat zelfs de maangodin het voelde. Ze vroeg aan hen allemaal of ze Earth wilden verlaten en zich bij haar te voegen. Ze stemde in en Alfa leefde weer.
Zo komt het, dat Luna, Alfa, Celestia, Demon en Cole elke dag waken over de vijf continenten en alle andere Dymensies. En elk jaar, tijdens het midwinterfeest, regent het 10 dagen lang. Ter ere van Alfa. Toen de 5 weg was, bleven hun lichamen wel op aarde. Toen de weerwolven en vampieren dat zagen, gaven ze elkaar de schuld. Er ontstond oorlog, iets wat in hun aard lag. Alleen op de academie heerste vrede.'
'Snik, snik,' Amelie kijkt Selene huilend aan. 'Wat een erg verhaal.'
'Daarom is de rivaliteit tussen vampiers en weerwolven zo groot. Ze geven elkaar de schuld. Een van hen gaat onze kant kiezen.' Zegt Selene met een gesmoorde stem. 'De ander zal zich tegen keren.
JE LEEST
De Zeeënprinses - The Swords of Elementum
Fantasi'De oorlog tussen Licht en Duister, eeuwen geleden, bestond tussen alle volkeren van Elementum en Licht tegen Duister. Hoewel Licht won en Duister verdween, stond er een hoge prijs vast. Het bestaan van Goed en Kwaad tussen de volkeren. Vrienden wer...