24

15 6 0
                                    

Panvlekje komt naar binnen draven. 'Thunder wilt je spreken. En ja, het leger staat paraat.'

'Ik had de hoop al bijna opgegeven. Nooit gedacht je weer te zien Sterre.'

'Alleen wou ik dat Angelina, Demi en Dimanche dat ook zijn.' Zucht Sterre.

'Treur niet om hen die het niet haalde, maar treur om de levenden die moeten lijden. Demi leeft nog.' Thunder kijkt haar aan.

'Hoe weet je dat?' Vraagt Sterre verbaasd.

'Ik heb zo mijn spionnen.'

'Je wou me spreken?' Vraagt ze zacht.

Thunder knikt. 'We hebben groepen gemaakt. Rosalie heeft de luchtmacht, Weater de zeemacht en Sabrina de landmacht. Snowwhite bewaakt met de wachters Waterartemis, Wolkenheart en hier, Aquarel. Groenblad gaat opzoek naar je vrienden met Lightnes en de jagers. Nike zal de boodschappen doorbrengen. Rafaela gaat met Panvlekje de gewonden genezen in de oorlog. Rosiene bewaakt de poort van Waterartemist. Fiona en Koraalrif bewaken de koraalgangen en de ingang. En ik ga eens bij de vijand kijken.'

'Wat kan ik doen?'

'Je kan met mij mee als je wilt. Je bent een van mijn beste spionnen.'

Sterre knikt. 'Oke. Ik ga met je mee. Waar is Merlia Kristalheart? Ik had gehoopt haar nog te zien. Het was vreemd dat ze me neit herkende.'

'Je was te zwaar gewond. En Merlia is op weg naar Elementryx, op weg naar een reis.'

-------------

'Merlia!' Snel draait Merlia zich om.

'Elena.' Merlia zwaait naar haar oude vriendin. 'Eragon, lang niet gezien.'

Eragon knikt kort. 'Laten we gaan.'
Snel stijgen ze op.

'Heb ik iets bellangrijks gemist?'

'Ja, je elven hebben goed geholpen.'

'Gelukkig, hopelijk zijn ze niet al te zwaar gewond.'

Eragon kijkt om zich heen en fronst zinn wenkbrauwen.

'Wat is er?' Elena kijkt bezorgt.

'Horen jullie dat?'

Elena en Merlia luisteren aandachtig.

'¤øø@ Đæņþæßįæ!' Eragon kijkt hen aan. 'De strijd is verklaard iedereen gaan zich verzamelen.'

'Maar wie begon?'

'Ik ken de stem niet, jullie?' Elena kijkt hen aan.

Ze schudden hun hoofd.

'Het is iemand met tacktiek. Als je de juiste plaats vindt, zul je hem door de hele westkust. Maar dat maakt niks uit! Elena, denk je dat de oorlog uit twee of meerdere partijen zal bestaan?'

'Meerdere. Heksen en tovenaars zijn het Kwaad waar jullie laatst tegen vochten.' Elena zucht. 'Woudies zijn de Verdedigers en doen niemand kwaad, Demonen enzo zijn Schaduwen die vechten voor zichzelf, Feeën, Zeemeerminnen en Elven zijn het Licht, Vampiers zijn de Koude, en de Weerwolven zijn de Gedaantewisselaars. Alle dieren kiezen hier tussen.'

'En de Buitenstaanders, hen die niet meedoet alleen uit bescherming van rijk en noodgedwongen, dus geen Verdedigers.' Voegt Eragon er aan toe.

------------

'Selene, zullen we verder gaan op land?' Amelie klimt op een rots en veranderd haar staart voor twee benen.

'Is goed, alleen is het niet zo slim nu te veranderen. Je moet nog een stukje.'

Amelie haalt haar schouders op en waadt zich door het water naar de kust. Lachend haalt Selene haar in en gaat lang uit op het strand liggen.

'Waar zijn we?' Vraagt Amelie wanneer ze de kant eindelijk bereikt.

'Datt duurde lang. We zijn nu dicht bij Wolnivië. Wees voorzichtig. Weerwolven zijn geen lieverdjes.'

'Wat zou er gebeuren als de Dymensiepoorten worden geopend? Zouden de wezens naar andere Dymensies gaan?'

'Ik weet het niet, en ik wil het niet weten, maar ik ben bang van wel. Dat kan ernstige gevolgen hebben, ik heb ooit gehoord dat het was gelukt. Een paar vampiers en twee weerwolven waren in Magieloze Dymensie Earth. Ze werden ontdekt, en hebben de ontdekkers vermoord.'

'Wat erg.'

Selene knikt. 'Het is gelukkig niet zeker, maar er is een verhaal daarover. Ik kan je het later wel vertellen.'

'Vertel het me alsjeblieft nu.' Smeekt Amelie. 'Ik wil alles weten over Elementum. Ik heb meer dan genoeg achterstand gekregen.'

'Nou,' Selene kijkt naar de lucht, 'goed dan, het is toch al laat. Laten we een kampvuur maken dicht bij water.'

'Jammer dat onze krachten zwak zijn.'

'Ja, maar ik heb deze, van jou, voor vuur.' Selene houdt het Vuuramulet omhoog.

Wanneer het vuur brand gaan ze lekker zitten.

De Zeeënprinses - The Swords of ElementumWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu