'Maar wie gaat u dan sturen?'
'Volumia, altijd recht op doel. Ik heb al een besluit gemaakt. Deze speurtocht of Queeste gaat naar....''..Darkstar Schaduw.'
'Wat!? Dat is een grapje?'
'Nee Shadowheart, dat is het niet. Darksar is mijn beste spionne. Zij kan het beste gaan. We willen geen argwaan trekken toch?' Vraagt Evelina kil.
Shadowheart knikt.
'Maar als ze gaat, wat moet ze meenemen?' Vraagt Volumia.
'En hoe gaat ze?' 'Krijgt ze speciale dingen?' 'Is het slim om drankjes mee te nemen?' En zo ging het maar door.
'Sorry hoor,' zegt een ijzige stem, 'maar het is mijn Queeste. Waar bemoeien jullie je mee.'
Het rumoer hield plots op.
'Oh ja, de o zo stille, goede en slimme Darkstar kan ook haar mond eens opentrekken. Ik wist niet dat je zat te popelen.' Zegt een sarcastische stem.
'Ik ben tenminste gekozen omdat ze vertrouwen in mij heeft. In jou geeft niemand vertrouwen!' Bijt Darkstar toe.
'Hoe durf je. Ik, Scarlett Schedel, de beruchtste en gevreesde heks van Elementum. Iedereen heeft respect voor mij!'
'Natuurlijk, iedereen heeft respect voor je omdat je zo klunzig bent,' zegt Darkstar kalm, 'daarnaast is
Evelina de meest beruchte en gevreesde heks.''Ze heeft gelijk Scarlett,' zegt Evelina kil en toonloos, 'verlaat de zaal nu. Ga rekuten trainen.'
Scarlett trekt haar mond open en weer dicht. Dan loopt ze mokkend de zaal uit.
'Die zijn we kwijt,' mompelt Shadowheart goedkeurend.
'Weet je zeker dat dat slim is. Ze kan overlopen.' Zegt Volumia echter bezorgt.
'Ik houd haar wel in de gaten.'
'Mooi, als Shadowheart Scarlett schaduwt, kunnen we dat probleem vergeten.'
'Ik weet al wat ik mee ga nemen. Mijn hele set mantels, mijn eindeloze handtas, handschoenen, vermoming, het vermomingsamulet, zachte laarzen, mijn illusie riem en een glazen bol.'
'Vergeet de onzichbaarheidsdiadeem niet.'
'Mag ik die meenenen?' Vraagt Darkstar verbaasd.Evelina knikt.
'Dan wordt deze Queeste een makkie.'
'Juich niet te vroeg, we moeten de gevaren bespreken. Kijk maar op deze kaart,' Volumia pakt een oude kaart, 'deze kaart is gemaakt door de enige die ooit geslaagd is om de Raad van Duisternis te vinden. Maar de kaart is niet compleet.'
De opgewekte uitdrukking van Darkstar's gezicht verdwijnt meteen in een bezorgte blik.
♡
'Hmmm. Wat ben ik vergeten?' Darkstar chekt haar tas voor de zoveelste keer.
'Waarom zo ongerust?' Vraagt Volumia.
'Eens zien,' zegt Darkstar Volumia negerend, 'wat heb ik allemaal mee:
Mijn hele set mantels, mijn eindeloze handtas, handschoenen, vermoming, het vermomingsamulet, zachte laarzen, mijn illusie riem, een glazen bol, de onzichbaarheidsdiadeem, de kaarten en....''Je staf en zwaard.'
'Ja die, bedankt Volumia.'
'Gragedaan.' Volumia kijkt de kamer rond. 'Wel een mooie kleur, die grijs.'
Darkstar knikt, terwijl ze haar staf in de tas doet.'Die zou ik bij je houden.'
'En waarom?'
'Je zult hem bij de hand moeten hebben.' Antwoordt Volumia simpel weg.
Darkstar haalt haar staf weer uit haar tas. 'Toch vervelend, zo'n Queeste.' Zucht ze.
'Niet meer zo zeker? Laat dat vooral niet aan Scarlett horen,' waarschuwt Volumia, 'ik verdedig je misschien wel, maar ik kan je niet altijd helpen. Ik heb wel een cadeau voor je.'
Verbaast kijkt Darkstar haar aan.
'Ik wil dat je slaagt. Hier,' Volumia tovert een vreemd pakket tevoorschijn, 'er zit een fluit in. Daar mee kan je een bepaalde slang op roepen.'
Darkstar maakt het pakje open. Er zit een koperen fluit in. Ze blaast er op. Er komt een bijna onhoorbare piep.
'Sssss, ja?' Klinkt er ineens een stem.
Darkstar draait zich om. Voor haar staat en Python van 2 meter.'Wow. Bedankt.'
'Wees voorzichtig met de fluit, laat hem niet in verkeerde handen vallen. Dan kan ik je niet helpen.' Waarschuwt de Python.
Ik moet tot mijn grote spijt mededelen dat eeen goede vriendin van mij, _UndetectedNatures_ haar Wattpad kwijtraakt. Stem op mij verhaal of laat een reactie achter als je vindt dat dat niet kan. Moeders mogen dat niet. Ze mogen niet alles. Ze zijn ook maar een mens. Ze weten niks van ons. Leve Scarlett, boe moeder. Leve de VRIJHEID!!!!
xxx SelinaVuurvlam
JE LEEST
De Zeeënprinses - The Swords of Elementum
Fantasy'De oorlog tussen Licht en Duister, eeuwen geleden, bestond tussen alle volkeren van Elementum en Licht tegen Duister. Hoewel Licht won en Duister verdween, stond er een hoge prijs vast. Het bestaan van Goed en Kwaad tussen de volkeren. Vrienden wer...