Út közben próbáltam felvetni különböző ötleteket, hogy ha nem a Bádtálok voltak a Les kirablói, akkor pontosan mi is történhetett a Lessel. Hiszen tulajdonképpen nem a miénk volt, és nem is sajátíthattuk volna ki. Fogalmam sincs, hogy a törvények szerint egyáltalán kié lehetett az elhagyatott, már-már bomladozó vadászles. Így akár az is történhetett volna, hogy egy vadász arra gondolt, hogy az nem gyerekbunker, és szépen kicuccolt nekünk. Vagy valami hivatalnokok voltak? Léteznek még hivatalnokok? Fogalmam sincs... Mindenesetre eddig úgy tűnt, hogy rajtunk kívül senkinek nem kellett az a vadászles, és nekünk meg nagy szükségünk volt rá. Minimum egy tárgyalást kellett volna tartani, mielőtt csak úgy kirámolják a hivatalnokok!
- Mi lenne, ha szólnánk a Rajnak? - vetettem fel az ötletet.
A Raj volt a helyi ifjúsági szervezet, ami már réges-régóta generációról generációra változott a környéken. Öt éves kortól lehettél tagja a Rajnak, és elméletileg tizennyolc éves korig is része lehettél, de a nagyok már nem igazán foglalkoztak ilyesmivel. A jelenlegi rajelnök Hegyi Réka, egy hatodikos lány, és az alelnök pedig Boros Soma, aki szintén hatodikos. Boros Somát elméletileg le fogják váltani, de mindenképpen fiút akarnak a helyébe, mert ha nem, a srácok szerint nőstényuralom lenne. Szerintem ez nevetséges felfogás, de mindegy. Bolondok!
- A Rajnak? Te megvesztél? Jelenleg a Rajból való kirúgás szélén állunk, mert már így is elegük van belőlünk - hüledezett Pepe.
Igaza volt, a Raj nem nagyon kedvelte a mi kis társaságunkat, mert elég sok bonyodalmat okoztunk nekik, a folytonos csatáinkkal, és az állandó bajainkkal. Lassan valóban ott tartottunk, hogy a szavazati jogainkat, meg a döntésekbe való beleszólás jogát is elvegyék tőlünk. Bár már így sem volt túl jó hírünk, és a tekintélyünk már-már nagyjából a béka segge alatt se volt. (Ezt a béka segge alatt lévő dolgot mindig Kata szokta mondani, kezdem tőle már átvenni.)
- Úgy van, hülye Bádtál-párti az egész banda! - kiáltott fel Kata.
- Nem csoda, mivel Hegyi Réka a kis Hegyóka nővére... - forgatta a szemét Pepe.
Hegyó, azaz Hegyi Ádám is Bádtál tag volt, még hozzá az egyik legegoistább, legönteltebb, legbunkóbb egyed. Nem mintha a többi Bádtál nem az lett volna, de ő különösen az volt. Az ő nővére volt a hatodikos rajelnök, ezért nem volt meglepő, hogyha sikerült is összehívni a Rajt, hogy bíráskodjanak a Róka-Bádtál harcoknál, mindig a Bádtálokat részesítették előnyben. Mindig az ő pártjukat fogták, még akkor is, ha az ő védelmi beszédük egyszerűen pocsék volt, és össze-vissza mondogattak mindenféle égből kapott zagyvaságokat.
- Igen, úgy elég könnyű bevágódni a Rajnál. Meg amúgy is, ők mégis miben tudnának segíteni? - kérdezte Kami érdeklődve.
- Hát, nem tudom... Gondoltam hátha ők tudnak valamit. Általában jól értesültek, mert mindenhol vannak tagok, akik figyelik a terepet.
A többiek erre egyetértően bólogattak, mivel a Raj valóban meglepően tájékozott volt az aktuális fejleményekről. Ha bármi történt, ami persze őket is érintette valamilyen szinten, arról ők mindig az elsők között értesültek. Legyen itt szó a játszótér felújításáról, egy új lakosról, aki még nem túl koros a Raj tagsághoz, és elég idős, tehát éppen ideális. Vagy éppen arról, hogy a Vörös Rókák már megint miben settenkedtek, és mi a tervük. Nem akartunk sosem ártani a Raj tagoknak, sem az elnökségnek, sőt, régebben én még aktív és meghatározó része voltam az elnökségnek, mikor még nyolc évesen én képviseltem a saját korosztályom, ami azért lássuk be, elég nagy szó. A Raj egy eléggé jól megszervezett, szerintem tök felnőttes gyülekezet, kár, hogy most az elnök az a buta Hegyi Réka, aki csomó hülye döntést hozott. Például a múltkor bevezette, hogy a sziklás dombnál lévő kis barlangba kizárólag csak azok tehetik be a lábukat, akik már elmúltak tizenegy és fél évesek. Fogalmam sincs, mégis mi a csudát csinálhatnak ott, ami ne tartozna ránk is. Persze, mi vagyunk a "kicsik", a mi dolgunk szépen tartani a szánkat, és csöndben engedelmeskedni nekik. Amúgy meg rohadtul nem fair, hogy közben Tomi simán felmehet a sziklás barlangba, pedig ő még nincsen tizenegy és fél éves, csak az ő kis nővérkéje az elnök, és ezért mindent szabad neki. Meg néha Bádtál tagokat is visz fel magával. Felháborító! Korrupt az egész Raj!
YOU ARE READING
Borsi és a Vörös Rókák
Teen Fictionegy csapat kisiskolás gyerek a nyár során rengeteg kalandba keveredik. az idejüket nem a gép előtt ülve töltik, hanem komoly csatákat vívnak egymással. a vörös rókák és a bádtálok között folyik a háború. vajon melyikük fog végül nyerni? vagy sikerül...