'cause uptown funk won't give it to ya, Don't believe me just watch' schalt de stem van bruno mars over het feestplein van de camping in Albanië. ik kijk om me heen en besef me dat ik roos al een tijdje niet gezien heb. ik besluit om even naar de wc te gaan en zie roos daar boven de wasbak staan met haar handen voor haar gezicht. 'he daar ben je, alles nog oke?' vraag ik. 'nee man, de drank komt naar bo..' nog voor ze is uit gepraat draait ze zich om en rent een hokje binnen. snel loop ik achter haar aan en hou haar haren vast.
'jezus roos, dit kan echt niet hoor!' zeg ik terwijl ik in de lach schiet. ' ja nee het gaat wel' mompelt ze terug. 'ik ga wel even een glaasje water halen, niet weg gaan!' roep ik voor ik de wc uitren. ik snel me naar de bar en bots tegen iemand aan. 'ho sorry' mompel ik en ik wil verder lopen. ik word bij mijn arm gepakt en vrees het ergste. met een ruk draai ik me om en kijk twee diep blauwe ogen aan. een leuke jongen van een jaar of 25 kijkt me aan. 'wat een haast, is alles oke?' vraagt hij. ik begin te lachen en antwoord dat mijn vriendin extreem misselijk boven de wc hangt en dat ik echt even een glas water moet halen. ' zin in een drankje, nadat je je vriendin hebt geholpen natuurlijk!' antwoord hij. 'gezellig, blijf je hier? dan ben ik zo terug!' is mijn snelle antwoord.
'wat me nou net gebeurd is roos, ik ging water halen en botste tegen een mega leuke jongen aan!' zeg ik enthousiast terwijl ik haar het glas overhandig. ze zet een waterig lachje op en zegt 'ik denk dat ik zo maar naar de tent ga.. hopelijk valt de kater morgen mee'. 'ik breng je wel even naar de tent, ik wil niet dat je alleen gaat!'antwoord ik. 'en die jongen dan?' vraagt roos. 'ik zeg gewoon tegen hem dat ik je even weg breng, hij weet wat er aan de hand is' antwoord ik.
we lopen samen de wc uit en daar staat hij. ik besef me dat ik zijn naam niet eens weet. ik leg mijn hand op zijn schouder en kuch even. wanneer hij zich omdraait zeg ik 'ik breng haar even naar de tent, ben zo terug!' hij zet de mooiste glimlach op die ik ooit gezien heb en zegt 'ik loop wel even mee, ik wil niet dat je in je eentje over de camping loopt, straks gebeurd er iets'. ik smelt even van binnen en zeg dat dat goed is. we lopen het plein af en na een kleine tien minuten zijn we bij de tent. 'weet je dat ik maar twee tenten verderop slaap' merkt de jongen op.
als roos de in te tent ligt keer ik me tot de jongen en stel me voor. 'sorry, het ging allemaal zo snel ineens..ik ben lindsay' en geef hem een hand. de jongen begint te glimlachen en stelt zich voor als jurre.
JE LEEST
never too late
Romantikik ben lindsay en ik ben 18 jaar. ik ben een jaartje blijven zitten toen ik in havo 2 zat. inmiddels zit ik in havo 5. dat betekend dat mijn examenjaar begonnen is! ik kom niet zo goed mee op school, ik ben ouder en denk ook op een andere manier. af...