en we mogen weer naar school

18 1 0
                                    

*bleep bleep bleep*
ik sloeg mijn wekker uit en stond op, op de een of andere manier voel ik me beter vandaag als normaal. ik pak een shirtje van 'ACDC' uit mijn kast en trek mijn zwarte broek met gaten aan. ik borstelde mijn blonde haren en deed een beetje makeup op. fuck, al 7.45. ik moet om 8.30 op school zijn, en toch zeker wel 20 minuten fietsen. 'waarom kan het nou nooit eens optijd linds, komop meid' schoot door mijn hoofd.

toen ik nog even een sigaretje rookte voor ik weg ging keek ik even mijn laatste appjes na.

jurre goedemorgen schatje, heel veel succes vandaag met je eerste schooldag! ik weet dat je het kunt X jur
lindsay gm liefje! lekker geslapen? dankjewel voor je lieve berichtje, jij ook heel veel succes met de eerste dag van je eerste echte baan als leraar ;)
jurre dankjewel meissie, ik heb heerlijk geslapen, ik droomde over jou :)
lindsay aahw, ik moet echt gaan nu, anders kom ik te laat. love you X

'wat is jurre toch een schatje' schoot door mijn hoofd. ik pakte snel mijn boeken, ik had maar 5 lesuurtjes vandaag. het eerste uur had ik wiskunde. daarna economie, nederlands, engels en het laatste uur weer economie. ik weet toevallig dat mijn oude economie leraar met pensioen is, dus we zullen wel een andere krijgen. ik gok van het andere gebouw.

snel fietste ik naar school en kwam hijgend aan. roos was er ook al ' heeeee roosje, ben je een beetje bijgekomen van onze trip?' vroeg ik enthousiast. 'godsamme linds waarom zo vrolijk vandaag?' vroeg roos vermoeid en lichtelijk geïrriteerd. 'geen idee, k voel me goed' antwoorde ik luchtig.

we snelden het wiskunde lokaal in en daar zat mevrouw dijkman al te wachten op ons. 'lindsay en roos, ik dacht dat jullie het nieuwe schooljaar optijd zouden gaan komen' zegt ze en kijkt ons streng aan. ik kijk beschaamd naar beneden en begin te blozen. roos daarintegen antwoord 'we dachten dat u wat aardiger zou doen het nieuwe jaar' en kijkt brutaal. 'roos niet doen' zeg ik en trek haar aan haar arm. 'mevrouw we gaan al een briefje halen' mompel ik tegen mevrouw dijkman. ' doe maar en roos jij mag na de les nog even blijven!' zegt ze nors. roos en ik snelden naar beneden. 'waarom moest dat nou? er is iets aan de hand, wat is er?' vraag ik. 'er is niks' snauwt roos me toe. ik voel dat er iets is maar vraag niet verder, als ze het wil vertellen komt ze toch wel bij me. toen we weer in het lokaal zaten ging het uur vrij snel voorbij. ik wachtte tot roos weg mocht bij mevrouw dijkman. 'en?' vroeg ik. 'ik kreeg een preek, volgende keer dat ik in haar ogen brutaal doe moet ik nablijven' antwoorde ze.

toen we het economie lokaal binnen liepen was de leraar er nog niet. roos en ik gingen op ons vaste plekje vooraan zitten en legden onze boeken op tafel. ik pakte nog even mijn telefoon en stuurde naar jurre: 'hoe beviel het eerste uur? zijn de pubers een beetje lief voor je? X'. roos en ik kletsten wat over aankomend weekend tot we een stem hoorden. 'hallo allemaal, ik ben meneer schuit'. ik kreeg het bloedheet en begon te trillen. ik durfte niet te kijken, maar roos stootte me aan. 'ik denk dat we een klein probleempje hebben' fluisterde ze. ik knikte en keek nogsteeds niet op, ik probeerde me een beetje te verschuilen in het hoekje maar meneer schuit was al gaan zitten aan zijn bureau. ik voelde van onder zijn bureau dat hij mijn been aantikte met zijn voet. toen ik de moed had verzameld om op te kijken keek ik recht in zijn felblauwe ogen en zijn lieve glimlach. 'ik heb gezoend met mijn leraar, nee sterker nog, ik heb een relatie met mijn leraar' schoot door me heen. daar zat hij, mijn jurre. ik kon aan hem zien dat hij nerveus was en gaf hem een geruststellende knipoog.

never too lateWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu