Captured 3.0

44 2 1
                                    

'Nooit gedacht dat ik jou zou terug vinden..' mompelde Erwin stilletjes. 'Waar is het fout gegaan..'
Levi keek op met zijn ogen tot spleetjes. Hij keek woedend, maar antwoordde niet.
Eren wist niet hoe hij moest reageren, dus hij bleef stil naast Erwin staan. 'kende die 2 elkaar?' schoot door zijn gedachte heen.
De overigen van de Inventum Corps stonden er stilletjes bij. Mike verzachtte zijn greep en er heerste een dodelijke stilte.

'You know, ik ben er niet van om feestjes te komen verpesten.' Er kwam een meisje aanlopen. Achter haar, liep nog een man van ongeveer dezelfde leeftijd. Eren keek al snel op en pakte Mikasa vast om haar mee te trekken voor beter beeld.
'Maar helaas, niemand van onze squad laten we zomaar achter..' grijnsde de man.
'Isabel, Farlan, donder op en zorg dat je wegkomt.' siste Levi.
'Wie zijn jullie.' Zei Erwin kil, met een diepe stem.
'Gewoon vrienden, niks om je zorgen over te maken!' lachte Isabel vrolijk.
'Draai je om en bemoei je hier niet mee, als jullie enig intentie hebben om aan te vallen, zal dat gevolgen hebben. Onthoudt dat.' Zei Erwin even kil als eerst.
'Erwin ze horen bij Levi. Je kunt ze niet zomaar laten gaan?' fluisterde Petra die verstijft naast Erwin stond.
'You're right..' begon Erwin, '..Maar de rest van de Inventum Corps is al teruggekeerd, en we weten niet waar hun 2 in staat zijn. Al hebben ze evenveel techniek als Levi, is er niet veel kans meer over om te winnen.'
'Ongelooflijk, ik kwam hier niet om een gevecht te zoeken.' grijnsde Isabel.
'Voor de laatste keer, donder op en ga terug!' Siste Levi luider.
'Don't be mad, je onderschat ons gewoon, we kunnen veel meer bereiken dan je denkt..' zei Isabel teleurgesteld.
Isabel keek naar haar voeten en Eren keek naar Isabel.
Uit het niets keek Isabel verwilderd op, recht in de ogen van Eren.
'Te laat Heichou.' grinnikte Isabel en ze rende gillend van het lachen met en mes in haar handen Erwin zijn kant op.
Farlan pakte ook een mes uit zijn binnenzak en achtervolgde Isabel met een duistere lach.
'HANJI, NEEM EREN EN MIKASA MEE, OLUO, GUNTHER EN PETRA, ZORG DAT DEZE 2 HOE DAN OOK NIET IN DE BUURT VAN LEVI KOMEN!' Schreeuwde Erwin.
Hanji draafde naar Eren en Mikasa, maar Eren greep naar Mikasa haar hand en trok haar mee.
Mike trok Levi ruw naar achter en Levi keek knarsetandend naar Mike vanuit zijn ooghoek met een woedende blik.
Petra rende behendig naar Isabel en Farlan, die Petra met een simpele sprong wisten te ontwijken, en haar onderuit trapten.
'Mike, neem Levi mee en zorg dat je hier weg komt, wij houden ze zo lang mogelijk tegen.' Zei Erwin gestrest.
Mike keek op. Binnen nog niet eens een minuut stond Isabel vrolijk voor hem te glimlachen. Farlan stond de glimlachen en leunde tegen de auto aan. Ze hadden met zijn tweeën iedereen gepasseerd, en Mike kon niks meer. Hij zat vast tussen Isabel en Farlen, en zijn grip op Levi verzwakte meteen. Eren en Mikasa stonden op afstand, Stil van verbazing, hoe snel en behendig ze iedereen gepasseerd waren. Petra en Oluo keken vermoeiend op, ze lagen op de grond in pijn en Erwin liep met zijn pistool gericht op Isabel en Farlan hun richting op.
'Je kent de regels.. een verkeerde zet en jullie eindigen alle drie met een kogel door 't hoofd.' Zei Erwin commanderend, met een driftige stem.
Isabel keek verbaast op met een onschuldige blik, en glimlachte weer.
Hanji hielp Petra en Oluo overeind en haalde verband uit haar EHBO kist.
'Erwin, don't. Schiet ze ter plekke neer en je informatie bronnen zijn dood.' Zei Eren serieus.
'Daarnaast, wie weet hoeveel van hun gang er nog rondlopen.. ze nemen revenge.' Maakte Mikasa Eren kil af.
Erwin klemde zijn handen steviger om het pistool, maar liet hem langzaam zakken.
'Well then.' Zei Farlan rustig. 'Time to go..'
Met een simpele ruk trok Levi zich los van Mike die zijn greep verzacht had. Hij stond rustig op en veegde al het stof en oud bloed van zich af. Hij greep zijn mes naast zich vast, en keek op, met een psychopathische blik in zijn ogen. 'Au revoir.' Zei hij.
Met die woorden draaide het drietal zich om en rende behendig weg. Petra greep haar mes stevig vast en zette zich af. 'Stop, laat ze gaan.' Commandeerde Erwin.
Petra keek verbaast opzij en vroeg waarom.
'Levi is terug in de benen, en Isabel en Farlan hebben samen even veel techniek als Levi. Val ze nu aan zonder andere leden van de Inventum Corps en de vraag zal zijn of we hier überhaupt nog levend vandaan komen. Daarnaast hebben we ook Eren en Mikasa hier. Ik denk niet dat Grisha er blij mee zou zijn geweest als zijn enige zoon bruut was vermoord.' Zei Erwin.
'U kent mijn vader?' Vroeg Eren verbaast.
Erwin knikte, en begon Eren te vertellen waarvan ze elkaar kenden, maar werdt al snel onderbroken door Petra.
'Is Eren juist niet degene die Levi moet hebben? Ik denk niet dat Levi iets nuttigs kan doen met het dode lijk van Eren..' begon Petra aarzelend.
Eren keek haar verbaast aan, hij glimlachte al snel. Mikasa keek geruststellend naar Eren, en Erwin haalde Mike, Hanji, Oluo en Gunther er bij.
'Het beste wat we nu kunnen doen is terug keren naar het Politie bureau en alle mogelijke informatie verzamelen. One day we'll come back and capture them.. zei Erwin met een brede glimlach.

'One day, we'll take revenge..' Zei Levi. Die in de schaduw stond van een steegje, op een klein afstandje van de Inventum Corps, met zijn haar wapperend in de wind.

CapturedWhere stories live. Discover now