'no way.' Zei Eren geïrriteerd
'no way in hell dat ik mee ga' ging Eren verder
'Eren, na eergisteren is plezier wat we nodig hebben, het is niet alsof we ons nooit meer zorgen hoeven te maken over die Levi.' Zei Mikasa zacht.
'You're one to talk..' Zei eren kil.
'Het is maar voor een avond, en Marco en Sasha hebben je al tijden niet meer gezien, Eren, alsjeblieft..' Zei Mikasa zacht.
'Fine..' siste ErenHet was 9 uur 's avonds en Eren en Mikasa liepen alweer door de verlaten straten van de winkelstraat. Ze waren bijna aangekomen bij Jean zijn huis en Eren liep sloffend en zuchtend door de dode straten.
'MIKASA, EREN!' Hoorde het tweetal iemand schreeuwen.
Er kwam een meisje aanrennen, met warrig haar in een staart, en een grote tas vol met eten gokte Eren.
'Sasha..' Fluisterde Mikasa, en er verscheen een glimlach op haar gezicht.
Eren keek vrolijk op en lachte naar Sasha, die Eren en Mikasa een knuffel gaf.
Achter Sasha aan kwam een jongen twijfelend aanlopen, met een lieve glimlach op zijn gezicht.
'Long time no see, Jesus.' Glimlachte Eren met een brede glimlach.
'Ik zei het je, je moet stoppen met die bijnamen.' Lachte de jongen verlegen.
'Nice je weer te zien Marco, Sasha..' zei Mikasa met een glimlachje.
'Ook op weg naar Jean?' Vroeg Marco vrolijk.
'Helaas..' zuchtte Eren, en hij rolde zijn ogen.
'Oh c'mon, 't is maar voor een avond, hoe erg kan het zijn!' Glimlachte Sasha vrolijk, die Eren een te harde vriendschappelijke stoot tegen zijn schouder gaf.
'Sasha heeft gelijk, laten we er gewoon een gezellig avondje van maken met zijn allen, en niet elkaar na 2 seconden in elkaar meppen.' Zuchtte Mikasa sarcastisch.
'Whatever..' Zuchtte Eren, die daarna al weer vrolijk opkeek.'Het zijn Mikasa, Marco en Sasha!' Riep Jean vrolijk. 'Oh en "dat" is hier ook..' Ging hij verder, met een teleurgestelde, sarcastische stem.
'Jean ik zweer als je zo door gaat heb je..-' Begon Eren, die gelijk onderbroken werd door Mikasa. 'Eren, we zijn pas 3 seconden terug aangekomen, stop met het zoeken van ruzie.' Commandeerde ze.
'Hij begon!' Riep Eren verbaast, een wees daarmee naar Jean.
'Jezus Eren, doe niet zo kinderachtig man..' siste Jean.
'Hou je bek gewoon dicht fucking zwerver. 'Siste Eren kil terug.
'JONGENS!' Gilde Sasha geïrriteerd. Ze staarde moet een woedende blik naar Jean en Eren die elkaar geïrriteerd aankeken, op het punt om elkaar in de haren te vliegen.
Mikasa keek beide mannen kil aan, en Jean en Eren kuchte ongemakkelijk.
'Anyways..' Begon Marco. 'Laten we maar naar binnen gaan..?' Glimlachte Marco, even verlegen als eerst, en Jean liep uit de deuropening, om iedereen binnen te laten. Eren liep als laatste naar binnen en hun woedende blikken kruisden elkaar voor een seconde. Mikasa had het althans gelijk door, en Eren keek weer met een Pokerface vooruit.Nadat het binnengekomen groepje iedereen had begroet (Wat althans wel merkwaardig lang duurden toen Connie en Sasha elkaar weer zagen), Had iedereen een plekje gevonden, en haalde Jean er borrelnootjes en toastjes bij. Het was een feestje om gezellig bij te kletsen, wat al snel lukte toen Connie met de deur in huis viel.
'Duss, het is waar huh?' Zei Connie merkwaardig zacht.
'Wat is waar..? Vroeg Eren met een moeilijke blik.
'Inventum Corps.' Fluisterde Connie geheimzinnig, met een klein glimlachje op zijn gezicht.
Eren en Mikasa keken elkaar moeilijk aan, en knikten langzaam.
'Levi, of niet..' Zei Annie kil. Er viel een doodse stilte, en iedereen keek naar de hoek van de kamer, waar Annie stond met haar telefoon in haar handen, die een voet tegen de muur had, en een op de grond.
Eren knikte langzaam.
'Wie is Levi..' Stamelde Berthold.
Annie zette zich met haar ene been tegen de muur af en liep langzaam de richting van Berthold toe.
'Een maniak, serie killer, deathseeker, hoe je hem ook wil noemen. Niet het persoon om een grap mee uit te halen.' Zei Annie kil.
'Een serie killer huh?' Begon Jean. 'En Eren heeft er weer van alles mee te maken, het zal ook weer niet..'
'Christ Jean, alsof ik er wat aan kan doen!' Zei Eren geïrriteerd, en stond op, en liep in de richtig van Jean.
'Ik zeg alleen maar, dat elke keer wanneer er leven of dood situatie's zijn, jij er altijd bij moet zijn..' Zei Jean nu prikkelig. 'Wat wil je, dat iemand je het ziekenhuis in gaan meppen omdat je zo graag aandacht zoekt?' Ging hij verder.
'Nou nee,' begon Eren. 'Maar als jij zo door gaat ben jij degene die het ziekenhuis in kan gaan.' Zei Eren met woede die in zijn ogen stond.
'Guys..' Zuchtte Marco. 'Jullie kunnen ook weer zo snel in een ruzie komen..' ging hij verder. Marco stond op, en haalde Jean en Eren uit elkaar.
'Laat je boyfriend maar al het werkt doen..' Zei Eren.
'You what!?' Schreeuwde Jean, en draaide zich weer om. 'Je mag mij uitschelden zo veel je wil, maar Marco heeft hier niks mee te maken, hij kan zich op zijn minst nog volwassen gedragen, in tegenstelling tot jou..' Ging hij verder.
'Wie zegt dat ik Marco erbij betrek, fucking paard, als jij je op zijn minst net zo volwassen kan gedragen als Marco zou dat iedereen om je heen een stuk beter doen.' Zei Eren geïrriteerd.
'Noemde. Je me nou.. een paard..?' Vroeg Jean zacht.
En het volgende wat Eren in zijn gezicht voelde, was een vuist.
'Jean stop it!' Schreeuwde Sasha, die meteen opstond en Jean zijn onderarm vastpakte.
Iedereen keek geschrokken op, en Mikasa stond al naast Eren, beide armen vastgepakt, zorgend dat Eren Jean niet kun terug meppen.
Er viel een doodse stilte, en Eren en Jean bleven elkaar woedend aankijken. De stilte werd al snel onderbroken.
Marco lachte verlegen weer, en stond op. 'Moet ik nog iets te eten halen?' Zei hij, om de situatie wat minder ongemakkelijk te maken.
Jean kinkte geïrriteerd.
Sasha stond meteen op en kieperde haar toastje omlaag. 'Ik ga mee!' Glimlachte zei scheef, met een onhoorbare stem, omdat er al een toastje in haar mond zat.
'Wat is er dan nog meer gebeurd!' Schreeuwde Connie enthousiast.
Eren keek Mikasa aan, en die knikte.
'Het begon in de winkelstraat..' zei Eren.
YOU ARE READING
Captured
FanfictionAfter Eren and Mikasa lost their mom, they seemed to be doing better after a hard time of depression and anxiety. School went great, and they had great friends support and love them. But, after years, everything started to change, and their life was...