part 1

149 11 4
                                    

"Eun nak pergi mana tu?  Taknak teman cha... "Belum sempat baekhyun berkata kata eunji menolak baekhyun sehingga jatuh ..

"Kau takperlu tahu aku nak keluar ke aku nak mampos ke bukan urusan kau. Kau sapa bagi aku huhh.. Kau tu sampah!! Eunji membetulkan pemakaiannya "harini maybe aku tak balik. Oh ye pepandailah kau nak makan apa. Aku tak kesah.. *keluar*

Baekhyun tersenyum pahit. "Eun. Oppa tetap terima eun walaupun oppa tahu eun tak mungkin terima. Apa salah oppa eun. Oppa kan isteri eun.. Baekhyun memandang ke bingkai gambar isterinya eunji. Diusapnya gambar eunji. Baekhyun ingin sekali merasa kasih sayang seorang isteri. Walaupun sekejap ye memang dia terencat tapi takkan eunji begitu membencinya. Mesti ada alasan lain.

Di rumah taeyeon

"Taeyeon!!  Aku rindu kaulah gila!!! Eunji memeluk taeyeon.

"Eun. Kau tak ajak suami kau??

"What the?! Pleaselah jangan cakap pasal dia. Aku semaklah!!  Kau tahukan aku makin banyak masalah.!!.

Taeyeon:waittt. I know. Ini mesti berkaitann dengan jeon jungkook Ann. Apa yang kau fikirkan lagi. Jungkook takkan dapat cari kau!!

"Bukan tulah! Aishhh aku datang jumpa kau nak relax2 tapi lain pulak jadi. Oklah aku chau duluu"eunji terus keluar dari rumah taeyeon. "Ehh japp tah. Eunji menelefon baekhyun.

"Chagi!!!  Chagi ok...... "

"Woiii aku telefon ni nak suruh kau masak!!  Satgi aku nak makannn. "

"TAPI baek mana reti..... "

"Ahhh jangan banyak alasan la bangang!!  Aku tak peduli. Yang aku nak bila aku balik makanan dah siap terhidang. Kalau tak nahas kau..

Tutttt....

"Chagi... Baekhyun meletakkan telefon. Hmm aku mana reti masak.. Camna niii. Huh aku kan ada tengok chef chef kat TV masak. Ala senangnya.

Baekhyun berlari ke dapur baekhyun membuka api. "Masukkan minya..k Lagi.. Huhhh.. Baekhyun memotong bawang tapi Agak besar dan masukkan ke kuali. "Masukkan nasi.!!

"Wahhh tak sabarnya tunggu chagi balik. Dia mesti suka nasi goreng buatan titew.. *bersihkan meja"tak sabarnya..

"Yahhh baekhyun!!! Bukalahh pintu niii terencat!!!! "Eunji menjerit. Mukannya nampak sungguh marah. Hmm nasiblah kaulah baekhyun..

Bersambung

Because of love (On Going)Where stories live. Discover now