Part 5

76 7 0
                                    

Eunji memandang kearah baekhyun Yang sedang nyenyak tidur disebelahnya.. Rasa bersalah timbul dalam diri eunji. Adakah diri nya terlalu kejam untuk suaminya? 

Salahkah seorang wanita Yang teraniayi membela diri nya dari terus dijadikan mainan?

Aku mengaku aku jahat.. Aku takfikir perasan baekhyun. Aku takpernah layan dia sebagai suami aku.. Aku dera dia

Tapi korang takpernah berada dalam situasi aku.. Korang tidak tahu macam mana rasa sakitnya.. Yang orang lain tahu. Kena hormat suami. Layan dia.. Jaga makan minum dia.. Tapi macam mana aku nak hormat dia kalau hati aku ni dah tawar dengan lelaki. Aku benci setiap kali tengok dia..

Eunji segera turun dari katil perlahan lahan kerana tidak mahu mengejutkan baekhyun.. Eunji pergi kedapur.. Pertama kalinya dia akan memasak untuk suaminya..

// macam mana gambar ni boleh ada sini? // eunji memandang gambar jungkook Yang sedang erat memeluk dirinya.. Eunji terus melemparkan gambar kedalam tong sampah..

Aku benci diaa..

Aku harap dia mati..

Tiada siapa Yang sudi pandang mayat dia..

Eunji baru sahaja selesai membancuh air.. Eunji terdengar ketukan di pintu luar rumahnya

" sapa pulak Yang datang pagi pagi ni? "

Eunji pergi ke ruang tamu Dan membuka pintu.. Alangkah terkejutnya dia apabila jungkook berada dihadapannya

" APA KAU NAK?! KAU NAK APA DATANG SINI? "

jungkook tersenyum lalu masuk kedalam rumah. Eunji panik Dan segera menahan jungkook

" kau sapa hahh. Sesuka hati ke masuk rumah aku? "

' rumah awak?  Oh saya jungkook.. Adik kepada baekhyun. So saya datang la sini. Baek tak cakap pape ke? "

Eunji menarik nafas lega.. Baru teringat Yang sejak jungkook meninggalkan nya. Dia telah merubah wajahnya dengan harapan tidak ada kaitan dengan jungkook lagi

" ohh...sorry saya tersalah orang.lagipun baek pernah cakap family dia nak datang tapi saya ingatkan dia anak tunggal.. Okla saya nak sambung memasak. Kalau awak nak jumps baek.. Awak masuk je dalam bilik kat tingkat atas.. Tapi pepandai jela awak kejut dia.. "

Eunji segera pergi ke dapur.. Hatinya makin sakit apabila melihat jungkook.. Bahkan makin sakit apabila mengetahui baekhyun abang jungkook..

" kenapa dunia terlalu kejam untuk aku"

Aku baru nak jadi isteri Yang baik tapi. Sekarang.. Aku isteri Yang akan

Membimbing suamiku ke jalan neraka..

Eunji mengenggam pisau Yang ada di tangannya.

Aku akan buat hidup suami aku sendiri dalam neraka sampaikan suatu masa dia taktahan. Pastu ceraikan aku?  Semesti nya tidak. Sampai dia rasa dia tak boleh hidup lagi.

Bersambung

Because of love (On Going)Where stories live. Discover now