Sejak baekhyun berpindah ke rumah baru ni? Jiran jiran yang lain langsung tak nampak kelibat baekhyun keluar. Dah seminggu berlalu..
Eunji memerhatikan jiran lain yang melihat dirinnya
" apa tengok tengok? Takde kerja lain asyik nak amik tahu hal orang! "
" maaf" tchh perkataan maaf je yang eunji terima? Menyesal pulak aku bawak baekhyun.. Patutnya aku biarkan sahaja dia mereput kat rumah buruk tu tapi nanti aku dilabelkan jahat. Tapi sekarang pun aku dah dilabel kan camtu.. Nak tahu kenapa? Yela aku langsung tak bagi baekhyun keluar rumah. Aku TAKNAK dia menggatal bercakap dengan naeun tu. Aku taksuka! Tak pasal pasal dia mengadu yang aku dera dia kat naeun...
Eunji : baek! Kau nak makan ke tak?
Tiada sahutann..
Eunji: YAHHH KAU TURUN SEKARANG! AKU PENAT PENAT BELIKAN KAU MAKANAN! KAU TAKNAK PULAK!!
kelihatan baekhyun yang turun dari tangga. Kakinya sedikit cedera kerana eunji tersimbah air panas dekat kaki baekhyun.
Baekhyun: saya tak lapar..
Eunji: ada aku kesah kau lapar ke KAU tak lapar ke?! Kau makan Sekarang!! Pasal kau jiran jiran semua dah pandang aku semacam!
baekhyun: dah tahu jiran semua dah pandang awak semacam? Kenapa awak layan saya macam ni lagi? Saya suami awak. Bukan boneka awak..
Eunji geram lantas mengambil nasi lalu dibaling kemuka baekhyun..
Eunji: TAU PUN KAU MENGAKU SUAMI AKU! TAPI AKU? AKU TAK PERNAH INGIN PUN NAK ADA SUAMI MACAM KAU! KALAU KAU NAK TAHU KENAPA AKU LAYAN KAU MACAM NI! KAU TAKKAN FAHAM. KAU TAKKAN FAHAM AKU!
baekhyun: awak salah.. Saya banyak kali Cuba faham awak.. Tapi awak.. Awak tak pernah bagi saya ruang untuk FAHAM awak.. Bahkan awak lepaskan semua rasa marah awak pada saya.. Saya pun terfikir kenapa saya kahwin dengan awak? Apa yang buatkan saya jatuh cinta pada awak?
Eunji: so sekarang ni kau nak kata kau menyesal kahwin dengan aku? YES AKHIRNYA NI YANG AKU TUNGGU! KAU DAH MENYAMPAH DENGAN AKU. TAK TAHAN DENGAN PERANGAI AKU. JADI APA LAGI? CERAIKAN AKU?!
baekhyun: saya nak awak jawab dengan jujur.. Kenapa awak taksuka saya?
Eunji: Aku rasa kau dah tahu jawapan nya.. Sebab aku benci family KAU!! Aku benci adik kau!! Jeon jungkook!!
Baekhyun: apa kaitan jungkook dengan hal ni?
Eunji menoleh dari menghadap muka baekhyun..
Eunji: kenapa aku perlu cerita semua ni pada kau? Kenapa aku perlu buka balik aib aku pada kau.. Aku rasa kau akan anggap aku takguna.. Kau tentu aku menyebelahi adik kau...
Baekhyun : saya tak FAHAM.. Eunji. Ceritakan semua pada saya. Saya berhak tahu...
Eunji: SEMUA NI SALAH JUNGKOOK! KALAU JUNGKOOK TAK MULAKAN SEMUA NI! AKU TAKKAN LAYAN KAU MACAM NI!!
Bersambung
YOU ARE READING
Because of love (On Going)
Random"jung eunji sering digelar oleh orang ramai sebagai pendera suami. pelikkan? biasanya yeoja Yang didera. tapi bagi eunji tak pelik pun. eunji makin membenci suaminya Dan disaat eunji baru nak menerima suaminya. muncul seseorang Yang paling dia benc...