H1: De nieuwe opdracht.

162 5 9
                                    

Iedereen stond met open mond naar de plek te kijken waar Merlijn verdwenen was. Behalve Pim en Sterre die hadden wel wat vreemdere dingen meegemaakt toen ze het mysterie van de vijf oploste. Het bleef even stil in de zaal. Tot slot eindigde Sterre de stilte. Zullen we dan maar terug naar huis gaan zei ze. Maar we moeten toch naar Merlijn zei Lexie. Ja maar in het huis Anubis kunnen we door het portaal naar de magische wereld zei Pim. Precies dat bedoelde ik ook en we moeten zo snel mogelijk naar hem toe zei ze. Maar we gaan dat hele eind toch niet lopen zei Marcel met een gezicht of hij daar geen zin in had. Heb jij een beter idee zei Raphael. Ja een Taxi zei Marcel. Oke dat wordt dan 2 taxi's op jou kosten broertje zei Vince. Maar zoveel geld heb ik niet zei hij. Oh maar ik wel zei Anastacia. Jij heb ook altijd geldt bij je he lachte Sterre. ja natuurlijk altijd voor noodgevallen zei ze. Goed zal ik dan maar even bellen voor 2 taxi's zei Lexie. Nee dat doe ik zelf wel zei Anastacia. Ik hoef niet in zo kleine vieze taxi te zitten. Ik wil wel een luxe taxi zei ze. Ga je dan nu bellen zei Pim, zo verliezen we alleen maar tijd die we niet hebben. Ik ga al zei Anastacia met een boze blik naar Pim en ze liep naar de tafel die in de zaal stond. Ze pakte haar mobieltje uit de doos die op tafel lag en toetste een nummer in. Ja hallo u spreekt met Anastacia van Emeryck Reehorst ik wil graag 2 luxe taxi's bestellen zei ze. Oh mijn creditcard nummer, ik zal even kijken zei ze door de telefoon. Ze voelde in haar zakken maar ze kon haar portemonnee nergens vinden. Meneer ik heb helaas geen geld of creditcard bij me maar kan ik ook betalen nadat ik thuis ben afgezet. WAT MAAR U MOET ME NAAR HUIS BRENGEN. WEET U WEL WIE IK BEN. Iedereen begon zo stil mogelijk te lachen. Ze wisten als Anastacia het zou merken dat ze dan nog kwader werd. Anastacia liep terug naar de groep. Hij heeft gewoon opgehangen, gewoon opgehangen zei ze. Laten we dan maar vertrekken het duurt zeker nog twee uur lopen naar huis zei Raphael. En ze liepen de zaal uit op weg naar het huis Anubis. Maar wat ze niet wisten is dat Morgana ze had afgeluisterd via een glas water dat ook op tafel stond.


Dus dat zijn ze van plan. Ik moet hoe dan ook er voor zorgen dat ze niet de vijf worden maar hoe doe ik dat. Maar natuurlijk Thomas die kan mij helpen. Thomaaaaaaas Thomaaaaaaas fluisterende ze.

Ergens op een zolder lag een jonge op een bed naar het plafon te staren. Thomaaaaaas hoorde hij opeens. Hij wist dat het Morgana was en liep naar een kom met water. Hij schrok toe hij in het water keek. Hij wist als hij met Morgana sprak dat het water een felle blauwe kleur kreeg maar dit keer kijk hij recht in een gezicht. Hallo Thomas ik ben eindelijk vrij zei Morgana. Dat was natuurlijk de reden dat hij haar kon zien. is het tijd zei hij. Ja Thomas het is eindelijk tijd om het zwaard van Merlijn af te pakken. Thomas kreeg een brede grijns op zijn gezicht. Maar er is een probleem zei Morgana. Wat dan vroeg Thomas. Merlijn heeft 5 helpers, De Vijf. Zij hebben allemaal een zintuig wat sterker is dan iedereen. Ieder van de vijf heeft een ander zintuig die is versterkt. Alleen als ze hun krachten bundelen kunnen zij mij verslaan. Maar iedereen heeft een zwakte dus ook de vijf zei Morgana. Wat zijn die zwaktes zei Thomas. Dat wou ik je net vertellen zei Morgana. Het is heel belangrijk dat je weet wie wie is. Je moet ze door en door kennen zei ze. We beginnen met Anastacia. Anastacia werd geboren met een versterk zicht zintuig. Omdat haar zintuig nog niet is ontwikkeld moet ze een zonnebril dragen. Anastacia is nogal ijdel en denkt soms dat de wereld alleen maar om haar draait. Anastacia denkt dat ze met duizend in een rij zullen staan voor haar. Gebruik je charme om je voor haar te winnen. Zorg dat Anastacia verliefd op je wordt. Thomas keek in de kom met water en zag Anastacia met de groep in het bos lopen op weg naar het huis Anubis. Sterre haar zintuig is tast. Sterre is de belangrijkste van de vijf. Sterre is bang dat iedereen haar vreemd vindt en met die handschoentjes die ze moet dragen is dat natuurlijk ook zo. Ze is heel erg onzeker en is makkelijk over te halen. Sterre is beïnvloedbaar daar kan je gebruik van maken. Thomas keek recht in de ogen van Sterre. maar ze ziet er helemaal niet onzeker uit. Dat lijkt maar zo. ze heeft net het zwaard gered waardoor ze iets meer zelf vertrouwen heeft gekregen maar ze blijft toch onzeker. Maar wat is er dan gebeurt. Stom toeval dat het zwaard op de steencirkel kwam en mij bevrijden maar in de echte wereld kan ik alleen als geest gedaante verschijnen of zoals hier nu met jou via water maar het kan maar heel even. Ik ben niet compleet zonder dat zwaard. Maar in de magische wereld mijn beste Thomas loop ik in levende lijden rond.

Anubis: De Vijf en de Zwaarden der ZintuigenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu