H2: Het boek van De Vijf.

142 4 8
                                    

"Mag ik dat boek is bekijken." Vraagt Pim. "Ja natuurlijk ga je gang" Zegt Thomas terwijl hij het boek aan Pim gaf. "Sterre loop je even mee?" vroeg Pim terwijl hij al een stukje van de groep af ging staan. Sterre liep naar Pim toe die ondertussen het boek opsloeg. "Maar dat zijn wij." Riep Sterre terwijl ze naar de bladzijde in het boek wees. "Sterker nog in dit boek staat de complete voorspelling over ons en gewoon complete hoofdstukken over ons zelf" Zegt Pim die verder bladerende in het boek. "Zal er ook een hoofdstuk over Morgana in staan" zegt Sterre. "Sorry dat ik jullie stoor hoor maar hebben we geen missie te volbrengen" zegt Raphael die er ondertussen bij is komen staan. "En die Thomas dan?" Zegt Sterre. "Sterre we hebben al genoeg tijd verloren. Ik wil dit zo snel mogelijk achter de rug hebben" zegt Raphael die het huis binnen liep. Sterre die er achteraan wou gaan werd tegen gehouden door Pim. "Wacht Sterre, we weten niet of we die Thomas wel moeten vertrouwen" zegt Pim. "Ik weet het ook niet maar we hebben weinig keus denk ik. Merlijn kan niet langer wachten en ik wil wel eens dat hele boek is goed door willen lezen." Zegt Sterre twijfelachtig. "Je wordt al net zo goede detective als ik" lacht Pim. "Ik heb het van de beste geleerd" zegt Sterre als ze het boek van Pim afpakt en terug naar de groep loopt.

"Ridder Galahad ga gauw naar de ingang van het portaal en wacht daar de vijf op. Bij de splitsing van de grijze eik ga jij links en de vijf rechts." Zegt Merlijn die op het punt staat te vertrekken met het zwaard. "Natuurlijk mijnheer, ik zal De Vijf bij u brengen en Morgana afleiden." Zegt Ridder Galahad. "We hebben geen tijd te verliezen, ze kan hier elk moment zijn en Galahad De Vijf moeten slagen in hun missie koste wat kost." Zegt Merlijn waarna hij daarna uit het niks verdwijnt.

"We zijn er over uit Thomas. Je mag ons komen helpen." Zegt Pim. "Wacht eens even, moeten we dat niet met zijn alle bepalen." Zegt Raphael die weer naar buiten kwam lopen. "Raphael doe niet zo raar, Thomas heeft een boek waar we heel veel informatie in staat wat ons vast zou kunnen helpen." Zegt Sterre kwaad. "Sterre rustig nou laten we stemmen." Zegt Vince. "Thadadadadadadadada, Dames en Heren welkom bij de grote Mag Thomas Mee Op Onze Geheime Missie Show" schreeuwt Marcel terwijl hij druk rondjes rond de groep begint te rennen. "Zo kan iedereen dat horen IDIOOT." Schreeuwt Anastacia naar Marcel. Marcel begon een droevig gezicht te trekken. "Marcel rustig nou maar, Anastacia heeft wel een beetje gelijk met dit verliezen we alleen maar tijd die we niet hebben." Zegt Lexie die Marcel probeerde op te beuren. "Iedereen die vindt dat Thomas mee mag steek dan nu je hand op." Zegt Vince. Iedereen behalve Sterre en Pim stak zijn of haar hand op. Langzaam stak Sterre twijfelend haar hand op. "En jij Pim, vindt jij dat Thomas niet mee mag" Zegt Raphael terwijl hij voor Pim ging staan. "Dat is het niet, maar we hebben het boek nodig denk ik dus Thomas mag mee als ik het boek een tijdje bij me mag houden" zegt Pim vragend naar Thomas. "Is goed hou maar bij je zolang je wilt." Zegt Thomas. "Nou laten we dan gaan." Marcel die naar binnen rent en de trap op rent. Zodra hij bijna boven is misstapt Marcel zich waardoor hij naar beneden de trap afrolt. "MARCEL gaat het wel, heb je je zeer gedaan" zegt Lexie die bezorgt samen met Vince die er wel om lachen moet Marcel overeind. "Kan ik misschien nog eerst een snel naar de wc"vraagt Thomas." "Kom maar dan laat ik zien waar de badkamer is." zegt Anastacia vriendelijk.

Eenmaal bij de badkamer aangekomen doet Thomas de deur op slot en laat de wasbak vollopen. "Morgana?" fluistert Thomas. "Morgana?" zegt Thomas nu iets harder. Morgana verschijn uit het niets in de weerspiegeling van het water. "En hoever ben je met de vijf." Vraagt Morgana. "Ik mag mee, Iedereen vertrouwt me behalve Pim." Zegt Thomas. "Daar was ik al bang voor. Thomas wat er ook gebeurd ze moeten je allemaal vertrouwen. Probeer zijn vertrouwen te winnen doormiddel van Sterre, Dat is Pim zijn enige zwakheid op zijn zintuig na." Zegt Morgana. "Hoe moet ik dat dan doen." Vraagt Thomas. "zorg dat ze verongelukt en dan daar is ridder Thomas om haar op het nippertje te redden, zo win je zijn vertrouwen." Zegt Morgana. "Maar wat voor ongeluk, niks te ergs toch" Zegt Thomas. "Verzin zelf maar wat, maar nu even wat anders. Waar is het boek dat ik je gegeven heb." Zegt Morgana. "Pim heeft het boek anders kon ik niet mee." Zegt Thomas verbaast. "JE HB WAT GEDAAN." Schreeuwt Morgana. "zorg dat je dat boek terug krijgt. In dat boek staat alle informatie die ze moeten weten. Teveel informatie over hun opdracht en mij Thomas. Het maakt me niet uit wie het boek heeft zolang maar niet Pim of Sterre heb boek constant bij hun houden. Je weet wat je te doen staat." Zegt Morgana voordat ze verdwijnt. Klop, Klop. "Thomas ben je zover, we vertrekken." Zegt Anastacia. Thomas loopt naar de deur en draait het slot ervan af. Zodra hij de deur open doet ziet hij nog net Lexie en Vince door het portaal stappen. "Kom de rest is vast door het portaal gegaan." Zegt Anastacia.

"Ridder Galahad." Roept Sterre als ze ridder Galahad om de hals vliegt. "Ik ben blij dat jullie allemaal zijn aangekomen. Kom volg mij gauw voordat Morgana hier is" zegt ridder Galahad. De hele groep rent achter ridder Galahad aan totdat ze bij de grijze eik komen. "Sterre. Sterreeeeeeeeeeee" wordt er gefluisterd maar dat de groep het wel kan horen maar niemand zien. "Morgana, ze is niet ver van hier." Zegt ridder Galahad. "Wat moeten we doen" vraagt Pim hijgend. "Neem dit perkament en ga hier rechtsaf. Open daarna pas het perkament, het zal jullie naar Merlijn brengen. Ik probeer Morgana af te leiden, ga nu vlug." Zegt Galahad die linksaf slaat en begint te rennen. "Kom jongens, we hebben niet veel tijd" Zegt Raphael. De hele groep sloeg rechtsaf en na 5 minuten stopte de groep. "Oke Pim, maak snel dat papier open zodat we naar die gekke tovenaar met die vieze baard kunnen." Zegt Anastacia. "Een man met een vieze baard." Vraagt Thomas. "Ze bedoeld Merlijn." Zegt Sterre die naast Pim ging staat die het stuk perkament opende. Pim trok een raar gezicht. "En Pim" vroeg iedereen tegelijk. "Ik snap hier niks van." Zegt Pim. "Geef eens hier." Zegt Sterre die het perkament overnam van Pim. "Ik denk dat Pim gelijk heeft. Ik zou niet weten hoe dit ons naar Merlijn zou moeten brengen." Zegt Sterre als ze het perkament omdraait om aan de groep te laten zien.

(Mijn welgemene excuses voor het lange wachten. door alle drukte kon ik niet schrijven aan de vervolg hoofdstukken. Aangezien die periode nu voor bij is en ik het schrijven weer helemaal op gepakt heb komen er zeker snel nieuwe hoofdstukken. Ik ben ook ondertussen bezig met mijn andere 2 verhalen maar het wordt geen maand meer wachten op een nieuw hoofdstuk. Laat graag een reactie achter hoe je het verhaal vindt en dit nieuwe hoofdstuk. Tot gauw.)

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jan 17, 2017 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Anubis: De Vijf en de Zwaarden der ZintuigenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu