.3.

37 2 2
                                    

Bzzz bzz bzz' luidt de wekker. "Kut wekker." Zeg ik waarna ik op de snooze knop druk. Nog heel ff blijven liggen hoor. Denk ik bij mezelf, maar voor ik het weet is het al half acht. "Shit te laat voor school." Ik besluit gewoon rustig aan te doen want ik ben nu toch al te laat. Als alles 'on fleek' is ga ik rustig naar me oude fiets in het schuurtje en fiets rustig weg. Ik kom aan op een bijna verlaten schoolplein en zet rustig mijn fiets in het fietsenrek. Ik zie een paar bruggetjes verdoemd naar me kijken maar ik schenk er weinig aandacht aan. Waarneer ik de school binnen stap luid de bel al. Heel lesuur geskipt. Mooi nu kan ik er makkelijker afkomen met een smoes.

'Heey Lotte, waar was je?' Hoor ik mijn beste vriendin Bella zeggen. 'Ach joh wat maakt het uit ik heb lekker uit kunnen slapen.'zeg ik lachend.'ja dat heb je wel goed gefixt.' Zegt Bella niet veel later. 'Haii' mengt Philip zich erbij. Hij is mijn best gay friend snappie. Hij is echt fantastisch want hij is een echte expert in jongens, en weet altijd de beste eruit te plukken. 'Haaiii!'verstoord Philip me uit mijn gedachten. 'Oja Hii.' Zeg ik dan maar lachend terug. 'Oeefff lot, hottie op twaalf uur gespot.' Zegt Philip fluisterend. Ik kijk recht voor me uit en zie daar Justin staan en begin zachtjes te lachen. 'Wat?' Mengt Bella zich. 'Nou die hottie van Philip, dat is dus mijn kamergenoot.' Probeer ik zo luchtig mogelijk te vertellen. 'Youre a dawm lucky girl!' Zegt Bella dan starend naar Justin. 'Bella heeft wel gelijk!' Zegt Philip dan meteen. 'Rustig jongens ga geen dingen bedenken.' Zeg ik lachend maar van binnen voel ik me er toch raar bij. 'Schat ik heb alleen maar de trouwerij gepland hoor.' Zegt Philip lachend. 'Raar kind!' Zeg ik als we inmiddels met z'n drieën in de slappe lach zijn gekomen.'Maar ff serieus, hij is niet verkeerd en als jij er niet mee door gaat doe ik dat wel.' Zegt Bella zonder haar blik aftewenden. 'Nou je mag hem hebben.' Heb ik eruit zonder ik er overna heb gedacht. Hij is wel oké toch? Nee kappen Lotte dat is ie niet hij is een klootzak 1ste klasse. 'Hallo aarde aan Lotte.' Zegt Philip lachend in mijn oor.

Justin kijkt onze kant op en loopt naar ons toe. 'Zozo Lotte heb jij een beetje fix soms?' Zegt Justin grijnzend. Ik begin te lachen en zeg;'Hij is gay.' Op het moment dat ik dat heb gezegd begint Justin te blozen en verdwijnt zijn grijns.' O laat maar..' zegt hij fluisterend. Hij loopt weg en het enige wat wij kunnen doen is keihard lachen.

(Pov-Justin)
Ik kom aan bij mijn Nouja ons appartement en zie Lotte al op de bank zitten met chips. 'Uur uitval vreetzak?' Zeg ik lachend. 'Jup en omdat ik chips eet ben ik nog niet meteen een vreetzak oké.' Zegt Lotte nijdig. 'Sorry hoor mevrouwtje.' Zeg ik niet gemeend en vervolg daarna meteen mijn reis naar de slaapkamer. Waar ik een boxershort pak en een shirt en ga dan naar de badkamer waar ik besluit om te gaan douchen. Ik sluit me ogen om te genieten van de warme stralen want god wat was het koud op die fiets. Nouja eigen ben ik achttien en zou dus al mogen rijden maar heb mijn rijbewijs nooit gehaald, of er überhaupt moeite voor gedaan. Ik word uit mijn gedachten gewaakt door een gil. 'Aawhh sorry Justin ik wist niet dat je aan het douchen was.' Zegt Lotte Waarneer ze zich snel omdraait zodat ze niet naar mij hoeft te kijken.'Nouja ga dan dan mee onder de douche.' Zeg ik lachend. 'Nooit van mijn leven okay, nooit.'Zegt Lotte vol afschuw. 'Ga weg dan.' Zeg ik snel. 'Oja doei.' Roept ze snel en rent dan de badkamer uit. Haha geniaal dit denk ik bij mezelf. Als ik klaar ben droog ik me snel af en doe mijn kleding aan en ga naast Lotte op de bank zitten die zich niets meer lijkt te herinneren van net ofzo. 'Hallo is daar iemand.' Zeg ik tegen haar als ik zie dat ze niet reageert. Als ik stil ben zie ik dat haar telefoon op de grond is gesmeten en hoor ik haar zachtjes snikken. Ik draai haar om en neem haar op schoot en leg haar hoofd tegen mijn schouder. 'Nou Bella is aangereden.' Zegt Lotte waarna ze begint te huilen. 'En Bella was toch dat meisje naast jou?' Vraag ik rustig aan haar. 'Ja.' Antwoord ze snel. 'Ligt ze in het ziekenhuis?' Vraag ik weer. 'Ja in het Gelre.' Zegt ze zachtjes. 'Kunnen we daar dan niet heen?' Zegt ik nu ook wat zachter. 'Nee morgen pas..' Jammert ze. 'Kom Lotte dan gaan we nu naar bed en dan morgen nemen we vrij van school oké?' Probeer ik haar te helpen maar nu ik er zo over nadenk klink ik net als een vader. 'Ja is goed maar.' Ze lijkt te twijfelen bij haar zin. 'Maar wat?' Vraag ik rustig. 'Mag ik bij jou slapen?' Vraagt ze waarna ze een schattig blosje op haar wang krijgt. 'Ja tuurlijk.' Vertel ik haar waarna ik haar meeneem en we samen in mijn bed gaan liggen. Ik sla mijn arm over haar heen en dan vallen we beide in slaap.

Hallooii dit is een erg lang hoofd stuk van bijna 1000 woorden, dat komt omdat ik lang niet had ge-update. Maar als je mijn boek leuk vind stem dan zekurr of volg me😏😂 of laat ff een rea achter want dat vind ik altijd leuk. En ik ga mijn andere boek even van Wattpad halen en ga me dus meer hierop focussen omdat ik hiermee nu veel verder kom.
Doei💋

KAMER GENOTENWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu