"Eden lama lagi ke nak sampai nih..mommy dah lama tunggu"soal Datin Rufiah dengan geram didalam talian.
"Sekejap lagi mommy in 20 minute more I will be there"
"Get faster or else I proceed your wedding Eden Fakhri " ugutan maut yang diberikan oleh Datin Rufiah kepada anak teruna nya ini.
"Yes i will" jawab Eden mengeluh sambil meletakkan panggilan.Tau benar siapa manusia yang akan dicalon sebagai isterinya itu kalau tak bukan Mia Aireen.
___________________________
"Eden looks sekarang dah pukul 8.40 malam"bebel mommy di dalam kereta.
"Lewat 30 minit ja.."balas Eden selamba.Tidak larat mendengar leteran mommy sebab itu dia memilih untuk tinggal bersendirian memandangkan dirumah orang tuanya isu kahwin akan dibual sepanjang masa.
"Mommy cakap sikit menjawab"dijeling sekilas anaknya yang berada disisi.
___________________________________
"Mommy masuk dulu..Eden nak duduk diluar nanti Eden masuk"ujar Eden apabila mommy sudah hendak turun dari kereta.Inilah masanya untuk larikan diri.
"Ok tapi masuk tau..ugutan mommy tadi still on"
"Ya Eden masuk nanti"
Eden berjalan-jalan sekitar taman di tepi Banglo Dato Hamid.Terdengar tangisan di kawasan tersebut.
"Umi apa salah Tya sampai semua orang benci Tya..apa salah Tya Umi"kata Tya bertemani tangisan yang lebat duduk di atas kerusi panjang sambil menundukkan kepalanya.
Eden terkejut mendengar luahan gadis itu didekati gadis itu sambil mengeluarkan sapu tangan di poketnya."Awak..laplah airmata awak tuh.."kata Eden sambil menyuakan sapu tangan tersebut.Apabila Tya mendongakkan kepalanya jantung Eden berdegup dengan kencang sekali."Cantik"itulah perkataan pertama yang terkeluar dari mulut Eden sendiri namun cukup perlahan yang dapat didengari olehnya sahaja.
"Terima kasih"balas Tya mengambil sapu tangan dan mengelap airmatanya.
"Boleh saya duduk"tanya Eden.
"Duduklah.."kata Tya sambil mengesok badannya ke tepi.
"Saya Eden Fakhri "sapa Eden secara tiba-tiba memperkenalkan dirinya.
"Tya Dahlia"balas Tya sambil memberi senyuman ke arah lelaki ditepinya.
"Cantik nama macam orangnya"Kata Eden dengan bersahaja.
"Terima kasih..umi saya cakap ayah saya yang pilih.."
"Oooo..mana ibubapa awak?"
"Mereka dah tiada" suara Tya menjadi kendur air matanya mula bertakung.
"Awak saya tak sengaja nak bagi awak nangis..maafkan saya"kata Eden tergagak apabila gadis itu mula hendak menangis semula.
"Tak apa..saya yang terlebih emosi..ayah saya maut dalam kemalangan that time saya masih dalam kandungan..Umi saya meninggal masa saya umur 8 tahun kerana kanser.."cerita Tya dengan penuh sayu.
"Jadi sekarang awak tinggal dengan?"soal Eden
"Ayah saudara Abang kepada Umi saya Dato Hamid"
Sebak hati Eden mendengar cerita Tya tadi.Dia teringat akan arwah adiknya yang meninggal juga kerana kanser disebabkan itu dia membawa dirinya ke Australia.Tidak sangka Tya lebih menderita daripadanya apabila kehilangan dua orang insan tersayang.
"Boleh saya tanya sesuatu"?
"Tanyalah"
"Tadi kenapa aw--- "belum sempat eden menghabis kan ayatnya.Talefon nya berbunyi "Sorry" kata Eden untuk menjawab panggilan itu.
"Yes mommy Eden masuk sekarang"balas Eden sambil mengeluh lagi.Ditutup panggilan itu.
"Sorry saya masuk dulu ehh mommy saya dah bising..awak tak nak masuk"
"Tak apa masuklah dulu"pelawa Tya dengan senyuman.
"Those killer smile" bisik hati Eden.
"Ok awak simpan sapu tangan tuh"ujar Eden sambil bangun dari kerusi.
"Ok"
"Nampaknya aku dah jumpa bakal isteri aku"gumam Eden perlahan sambil berjalan ke arah pintu masuk.
YOU ARE READING
Pujaan Hati Encik Boss
RomansaTya Dahlia gadis biasa yang berperwatakan lemah lembut.Dilahirkan tanpa ayah yang sudah meninggal dengan kematian ibunya.Menumpang kasih seorang ayah iaitu dari bapa saudaranya.Tidak mampu memilih apabila kehidupannya yang selalu dimaki orang keluar...