Kanada

100 5 0
                                    

Kanada, Rusya'dan sonra Dünya'nın en geniş topraklara sahip ikinci ülkesidir.

Kanada, Dünya'nın en eğitimli ülkesidir.

Nüfusunun yarısından fazlası en az üniversite mezunudur.

Kanada'da ölçülen en düşük -63°C ile 1947 yılında kaydedilmiştir.

Churchill, Kanada'da yaşayanlar araçlarının kapılarını kilitlemezler, bunun sebebi çevrede kutup ayılarıyla karşılaşanlara kaçış şansı verebilmektir.

Kanada'da bulunan göl sayısı, Dünya'nın geri kalanındaki göllerin toplam sayısından daha fazladır.

Kuzeybatı Kanada'daki trafik işaretleri kutup ayısı şeklindedir.

2010 yılında Kanada'da doğumdan hemen sonra çöpe bırakılmış bir bebeği kurtaran kişi bebeğin babası çıktı.

Kanada 220 bin 80 kilometre ile Dünya'nın en uzun kıyı şeridine sahip ülkesidir.

Newfoundland, Kanada'da kışın donan Atlantik Okyanusu'nun üzerinde buz hokeyi oynanır.

Her yıl Noel zamanı 1 milyon mektup Noel Baba'ya ulaştırılması için Kanada'ya yollanır.

1,896 kilometre uzunluğundaki Yonge Caddesi, Dünya'nın en uzun caddesidir

ABD ve Kanada arasındaki sınır Dünya'nın iki ülke arasındaki en uzun kara sınırıdır.

2.Dünya Savaşı sırasındaki Pearl Harbor saldırısından sonra Kanada, Japonya'ya ABD'den daha önce savaş ilan etmiştir.

Kanada'nın büyük bölümünde Dünya genelinde olduğundan daha zayıf bir yerçekimi vardır.

Amerikalılar Kanada'yı 1775 ve 1812 yıllarında iki kez işgal etmiş, ikisinde de kaybetmişlerdir.

Kanada, Venezuela ve Suudi Arabistan'ın ardından Dünya'nın en büyük üçüncü petrol rezervine sahip ülkesidir.

Sovyetler Birliği ve ABD'den sonra uzaya çıkan üçüncü ülke Kanada'dır.

1962 yılında Kanada'nın uzay programı Dünya'nın en gelişmiş programı olarak görülüyordu.

Dünya'nın en geniş ikinci ülkesi Kanada'nın toplam nüfusu Tokyo'nun nüfusundan daha azdır.

Pamela Anderson, Leonard Cohen, Avril Lavigne, Keanu Reeves ve Jim Carey Kanadalıdır.

Kanada'da evlere girip yemek çalan kutup ayıları için bir hapishane bulunmaktadır.

Ülkeler Hakkında İlginç BilgilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin