Çinliler ölülerinin ruhlarına gitmesi için ölünün mezarına veya öldüğü yere yiyecek koyar ve iki üç gün süreyle ruhunun gelip bu yemekleri yiyeceğine inanırlar.
Uçurtmalar ilk Çin'de ortaya çıkmıştır. O zamanlar düşmanları korkutmak için kullanılıyordu.
Coğrafi genişliğine rağmen Çin'de bir tek ortak zaman dilimi kullanılır.
Pandalar Çinlilere göre yiğitliğin sembolüdür. Eski zamanlarda kötü ruhları ve talihsizlikleri önlemeleri için saraylarda panda yetiştirilirdi.
Eski zamanlarda kadınlara cazibe kattığı düşünüldüğü için kadınların ayakları çok küçük yaşta kırılır ve sarmalanırdı. Golden lilies olarak da bilinen bu adet yüzünden kırılan ayak onarılamaz ve küçük kalırdı.
Bu uygulama Song Hanedanlığı döneminde (M.Ö. 960-1279) kadın göstericiler ve saray içinde başlamıştır.
M.Ö. 130 yıllarında Çinli Zhang Heng ilk deprem ölçen aleti icat etmiştir.
Çin'in başkenti olan Pekin tarhi içerisinde Yanjing, Dadu ve Peking olarka adlandırılmıştır.
Pekin (北京: Beijing) Çin'in başkentidir ve Çince'deki anlamı Kuzeyin Başkenti demektir.
Çin, ondalık sayı birimini Avrupalılardan 2300 önce kullanmaya başlamışlardır. Sıfır rakamı da ilk kez Çinliler tarafından kullanılmıştır.
Çin'deki lehçe farklılıkları o kadar muazzamdır ki Çin'in kuzey ve güney bölgelerinden gelen iki Çinli kendi lehçeleriyle anlaşamazlar.
Bu yüzden televizyon kanallarında Çince altyazı geçilir.
Eski zamanlarda pazarlık yapılırken el işaretleri ile fiyat verilirdi böylece diğer müşterilerin verilen fiyatı duymaları engellenmiş olurdu.
Dünyanın en büyük kanalı 1,795 km uzunluğunda olup Çinliler tarafından yapılmıştır.
Çin'in bazı bölgelerinde kızların at kuyruğu sayısı onların medeni durumunu belirtir. iki at kuyruğu bekar kızı, tek at kuyruğu ise evli kadını simgeler.
Antik Çin'de aynaların kötü ruh ve cinleri uzak tuttuğuna inanılırdı. Cinler ve kötü ruhlar aynada görülebilir ve kötü ruhların etkisi altına giren insanlar aynaya baktırılmak suretiyle iyileşebileceğine inanılırdı. Defin odalarının tavanlarında aynalar bulunurdu.
Kadeh tokuşturulmadan asla içki içilmez. Kadeh tokuşturmanın da âdetleri vardır, kadehinizi asla sizden yaşça, mevkice veya statüce yüksek birinin kadehinden yukarıda tokuşturmamanız gerekir.
Bize şerefe diye çevrilen "ganbei (干杯)" kelimesi bardağındakini bitir, fondip anlamına gelir.
Böyle bir durumda bardağınızdaki içkiyi bitirmemek nezaketsizlik veya korkaklık sayılır.
Sofrada ağzınızı şapırdatmak yemeği beğendiğinizi gösterir. Ne kadar şapırdatırsanız yemeği o kadar beğendiğiniz anlaşılır.
Kağıt, pusula, barut ve matbaa Çinlilere ait buluşlardır.
Çinliler nilüfer çiçeğinin uğur getirdiğine inanır. Bu inanış Hint kültüründen geçmiştir.