Hindistan 2

114 5 0
                                    

# Hindistan'dan ilginç gelenekler#

Çocukları yüksekten atma:

Bu gelenek ilginç olduğu gibi bir o kadar da korkunç. Çünkü Hindistan'daki bazı Müslüman'lardaki 700 yıllık bu geleneğe göre yüksekten atılan erkek çocuğu'nun sağlıklı olcağına ve uğur getireceğine inanılıyor.

Ganj Nehri'ne girerek günahlardan arınmak:

Bu nehir Hindu'lar için tanrıça gibi kutsal sayılıyor. Ganj nehrine girenlerin tüm günahlarından arındığına inanılmaktadır.

Ganj Nehri'nde ölümAynı zamanda ölen Hindu'lar Ganj Nehri'nin kıyısında yakıldıktan sonra küllerinin nehir suyuna atıldığında kişinin özgürleşeceğine inanılıyor.

Bunun için yakılacak olan kişinin çocukluk, ergenlik, evlilik gibi tüm hayat evrelerini tamamlaması gerekiyor.

Kızları köpekle evlendirme:

Hindistan'da 7 yaşına gelen kızlar bir tören yapılarak köpekle evlendiriliyor.

Bunun kız çocuğunun ileride gerçek kocasıyla evlenene kadar çocuğu köpeğin koruyacağına inanılıyor.

İnek Hindistan'daki her insan için kutsal değil, sadece Hindu dinine mensup olanlar onun kutsal olduğuna inanıyor.

Hindistan'da inek kesmenin cezası 8 yıl hapis.

Drahoma geleneği:

Bizdeki başlık parasının tam tersidir. Hindistan'da evlenecek olan kızın ailesi erkek tarafına yüksek miktarda para veriyor
Bunun için Hindistan'daki fakir aileler kız evladı olmasını istemiyor.

Sati geleneği:

Bu gelenekte kocası ölüp, dul kalan Hintli kadınlar kendilerini benzin döküp yakarlar yada başkalarına yaktırırlar.Böylelikle kocaları öldükten sonra tüm günahlarından arınıp, diğer dünyada da kocalarının yanında olacaklarına inanıyorlar.

Yılan oynatma:

Hindistan'da genellikle farkir halkın para kazanmak için yaptıkları bir eylemdir.Fakat bu o kadar yaygınlaşmıştır ki Hindistan'a özgü hale gelmiştir.

Holi festivali:

Hindistan'da baharı karşılamak adına yapılan eğlencelerden biridir Holi Festivali.
İnsanlar birbirlerine boya atarak şakalaşırlar.
Bu festivalin amacı ise herkesin eğlenmesi yaşlıların yanlızlık hissinin giderilmesi, mevsim değişikliği nedeniyle gelen uyuşukluğun, vücut yorgunlugunun gitmesi, enerji sağlanamasıdır.

Kurbağaların evlendirilmesi:

Hindu geleneklerine göre, kurbağaların evlendirilmesi yağmur tanrılarının hoşuna gidiyor.

Bu yüzden ay boyunca Hindistan ve komşu Bangladeş'te birçok kurbağanın evlendirildiği belirtiliyor.

Uçurtma festivali:

Hinduların bu geleneği ise dünyaca bilinen Hindu geleneklerinden biri haline gelmiştir.

Bu festivallerde folklorik şarkılar çalınır, danslar edilir ve aileler balkonlara çıkarak uçurtmalarını uçurur.


İntihâr Meselesi:

Hindistan'daki ilginç geleneklerden biri de intihârın günah kabul edilmemesi hatta takdir edilen bir eylem olması.

İntihâr edecek kişi önce 3 gün oruç tutar.

Sonrasında nasıl intihâr etmek istiyorsa, suda boğulmak, aç kalmak, ateşe atılmak, trenin önüne oturmak vs, seçip dileğini gerçekleştirir.

Bir uygulama da yaşlı ya da hasta insanları intihâra bırakmaktır.

Güzel elbiseleri giydirilerek Ganj Nehri'nin med-cezir yaşanan kıyısına götürüp bırakılır.

Sular yükselince nehir o kişiyi içine çeker ve hayatını alır.

Sular yükselmeden o kişi kendine gelip intihârdan kaçarsa tüm insanlığın önünde şerefini kaybeder ve hiçkimse onu evine kabul etmez. Sokaklarda açlıktan bîtâb düşüp gider.

Çok Eşli Kadınlar:

Hindistan'da İngiliz işgaline kadar kadınların birden fazla eşi olabilirdi.

Çoğunlukla da kardeşler aynı kadınla evlenirlerdi.

Günümüzde bu gelenek çok fazla görülmese de Hindistan'ın ücrâ köşelerinde rastlanabiliyor

Ülkeler Hakkında İlginç BilgilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin