Kuzey Kore

69 1 0
                                    

Kuzey Koreli arkeolojistler ülkede unicorn( boynuzlu at ) yuvası bulduklarını iddia ediyor.

Tabii onların iddia ettiği unicorn bizimkinden biraz farklı, ejder başlı şeklinde. Eski krallarının bunları sürdüklerine de inanıyorlar.

Bilinenin aksine dünyanın en büyük stadyumu Kuzey Kore'dedir. Rungrado 1 Mayıs Stadyumu'nun kapasitesi 150bin kişi.

Kim Jong-un( kuzey Kore Başkanı) amcasını idam ettirdi Bir kafese koyup üzerine 150 tane aç bırakılmış köpek salarak.

İncil okurken yakalanırsanız bunun cezası idam.

Kuzey Kore resmi olarak ateist bir ülke ve nüfusun %71'i ateist.

1968'de esir aldıkları bir Amerikan savaş gemileri var.

Kuzey Kore'de marijuana, yani esrar yasak değil. Hatta uyuşturucu olarak bile görülmüyor.

Son 60 yılda 23.000 kadar Kuzey Koreli Güney Kore'ye iltica etti. Güney Kore'den iltica edenlerin sayısı ise sadece iki.

18'i kadınlar, 10'u da erkekler için olmak üzere devlet tarafından belirlenmiş toplam 28 saç kesim modeli var. Birini seçmek zorundalar.

Kuzey Kore'de kot giymek yasak.

Kendilerine komünist demiyorlar, Juche adında bir ideolojileri var.

NASA kadar olmasa da bir uzay programları var. Adı NADA

1 Ocak'ta biz 2017'e girdiğimizde Kuzey Kore 105 yılına girecek. Çünkü takvimlerinin miladı "ebedi başkan"ları Kim İl-sung'un doğum yılı. (1912)

Kuzey Kore'nin imajını zedelediği iddiasıyla ülkede fakir olan insanların fotoğraflanması yasak.

Ülkede okur-yazar oranı %100

15 yaş ve üstü olup okuma-yazma bilmeyen yok.

Ülkede çalışır durumda trafik ışığı yok denecek kadar az. Zaten çok araç olmadığından trafik polisleriyle işi hallediyorlar.

Kuzey Kore'de erkek öğrencilere, saçlarını genç liderleri Kim Jong Un gibi kestirmeleri şart

Ülkedeki tek parti Kore İşçi Partisi. KİP dışında başka bir partinin faaliyete geçmesi yasak. Bu yasağı çiğnemeye kalkanları ağırlaştırılmış hapis veya idam cezası bekliyor.

Yabancı gazetecilerin ülkeye girmesi yasak. Partiden izin çıkması koşuluyla gazeteciler kısa bir süre ülkeye girebilirler.

Kuzey Korelilerin ülke dışına seyahati yasak.
Yurt dışına sadece devlet görevlileri, KİP yöneticileri, ülkeyi çeşitli yarışmalarda temsil eden takımlar çıkabiliyor.

Görevleri bittikten sonra pasaportlar geri alınıyor.

Televizyonda devlete ait sadece iki kanal var ve 17.00-23.00 saatleri arasında yayın yapıyor.
Kanallardan biri sadece haber yayınlıyor. Öteki kanalda ise kültür-sanat programları ve filmler yayınlanıyor.

Televizyonda her gün devlet başkanları Kim Jong-Un'un propaganda görüntüleri yayınlanıyor.

Halkın aldığı ortalama maaşlar 150 Euro civarı. En yüksek maaş ise 400 Euro.

Halkın büyük bir kısmı açlık sınırı altında yaşıyor.

AB'nin ve BM'nin bağışladığı tarım makineleri sayesinde belli bölgelerde yeni yöntemlerle tarım yapılıyor ancak çoğu bölgede tarım atadan kalma metotlarla yapılıyor.

Ülkede internet bağlantısı, cep telefonu, iletişim cihazları yok.

Devletin oluşturduğu bir internet var ve bu internet sadece kütüphanelerde ve üniversitelerde var. İnternetin içeriğini devlet belirliyor.

11 yıllık eğitim zorunlu. Bu eğitimden sonra okumak isteyenlere izin veriliyor ancak okumak istemeyenlerin tek tercih hakkı var: Ordu.

Geceleri belli bir saatten sonra ülkeye elektrik verilmiyor.

Ülkeler Hakkında İlginç BilgilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin