1. He...leave??

670 30 1
                                    

Aku pandang dia teragak-agak. Tangan aku menggeletar.
"Jungkook...Jeon Jungkook..." aku pegang tangan dia yg sejuk dan pucat.

Badan dia penuh dgn darah. "Jungkook..kau dh janji dgn aku..kau tak kan tinggalkn aku..bertahanlah..aku dah call ambulance...jebal..."

Jungkook pandang aku ,masih cuba utk senyum. "Saranghae..Rose.." dia masih tersenyum sebelum mata dia perlahan2 tertutup.

"Andwae..yah..jeon jungkook!!!!!!"

Andwae!!!!!!!!!
Aku terjaga dari tidur,air mata aku mengalir jugak. "Pabo..pabo..pabo.." aku peluk kaki aku.

Tiap2 hari aku mimpi benda sama yg jdi dkt jungkook. Kes pembunuhan jungkook tu masih belum terungkai. Polis masih tak dapat cari pembunuh tu. Macam2 alasan..tak dak bukti..even saksi??dah sebulan dah ..

Aku pandang ke sisi katil. Frame gmbar jungkook dgn aku. "Jungkook shi..apa patut aku buat??...aku..patut ke aku...lupakan....semua ni..??"perlahan2 aku alihkan frame tu ke dlm laci meja.

*************************
Aku pandang rumah banglo yg tersergam indah tu.
Rumah jungkook..aku nak amik brg aku..dan brg2 yg penting.

Waktu aku nak buka pintu tu..tiba2..
'Kejap..pintu ni x berkunci??'aku tolak pintu tu perlahan2.

"Mungkin aku terlupa?"aku just masuk tanpa fikir bnyak.

"Owh..tak..kau tak lupa.."aku dengar satu suara sebelum kepala aku rasa perit..dan pandangan aku..gelap..

*************************
Aku terjaga bila telinga aku dengar suara yg berbisik2 di sekitar aku.

"Siapa tu?"
"Orang gila ka pa tido kt sini?"
"Atau jangan2..dia ni banduan ?call polis cpat.."

Aku pandang org2 yg  ada di sekitar aku. Aku..kat mana??
Aku pandang sekeliling...mana tempat ni? And..aku jeling kat org2 yg ad kt situ..sedap mulut kata aku gila..aku berdiri..dan semua org terkejut..hello..aku ni manusia kut.. aku perlahan2 dekato seorang ahjuma.

"Boleh sya tw..sya ada dekat mana?"

Ahjuma tu terdiam sebelum jauhkan diri dia dri aku."kan aku dh kata..budak ni gila..call polis cpt.."dia tarik baju seorang lg ahjuma.

"Ssya tak gila ahjuma..ssya cuma.."aku cuba dekat dgn dia tpi tiba2 dia menjerit minta tolong.

"Tolong!!!ada org gila kt sini..!!tolong.."dia menjerit sekuat hati sampai muka dia bertukar jdi tomato.

Aku pandang org disekeliling.semua pandang aku dgn pandangan yg geli geleman..bla2...

Aku pun menjauhkan diri aku dri diorang. Aku tak tahu kenapa tpi aku melarikan diri.

Waktu lari baru aku perasan aku tak pakai kasut." Apa ni.."aku merungut sambil tgk tapak kaki aku yg berdarh ..penuh dgn calar.

Bila dh agak jauh dri tempat entah pa2 tu aku berhenti berlari.aku pandang sekeliling..ni..bukan seoul..aku sure..ni bukan Seoul..ada bnyk bangunan yg tersergam indah plus bunga2 ngn daun yg terjuntai kt setiap dinding kaca bangunan tu..and..ada bangunan yg mcm diperbuat dri cermin? Tempat pa ni??

Dan jalan raya..lampu jlan dia tergantung dgn sendiri tnpa ada tiang atau tali..okeyh..mungkin aku koma kut..maybe Seoul dh maju?maksudnya lgi maju..

Sedang aku asyik melangkah..dgn bangganya x pandang kiri kanan..

Aku dgr bunyi ..eh x dgr pon tpi lampu dri kereta suluh tepat muka aku..

Jantung aku ..terhenti sesaat segala kerjanya..sbb terlalu terkejut aku jatuh..okeyh..salahkan kaki aku yg tiba2 lemah gemalai ni..

Tiba2 sorang namja yg bersut hitam keluar dri tempat penumpang.

"Cik ok x ni?ada cedera?"dia soal aku,cemas.

Aku just diam. Hensem..aku pandang x berkelip..hihi..ok..back to reality.."erm.."

"Hyung..apa lambat sgt ni..dh lambat ni...!!!"sorang namja yg bwa kereta tu menjerit sambil keluarkan separuh muka dia kat tingkap.

Namja depan aku ni ketap bibir." Budak ni kan...awk ok x ni. Kalu x sy nk hantar awk ke hospital. Owh..btw..sya Park Jimin.." dia tersenyum .

Aku diam. Terkaku kejap.ok2 serius.."err..sya.."kata2 aku terhenti bila aku dengar pintu kereta ditutup kasar. Namja yg asalnya dlm kereta keluar dgn muka yg mencuka bak asid ..

"No way.."aku terdiam tgk ..jungkook depan aku. Aku mimpi lgi ka ni.

Namja yg sebiji mcm junkook tu bg aku death glare sbelum point jri telunjuk dia kt aku."kau..kalau xdk pa2..blahlah...duk tengah jalan ap lgi!!!hyung..dh lambatlh!!!"

"Jeon jungkook!!!behave!!" Marah jimin.

Aku terdiam..nama dia..serius ka ni..???

"Ah..hyung!!"dia terus masuk dlm kereta.

Jimin beri senyuman manus kt aku. "Sya bwa awk ..tgn awk and kaki awk tu ..perlu dirawat.."

Aku pandang jimin dan namja dlm kereta tu.

Perlahan2 aku angguk tanda setuju.

Tbc.....

Nm

[C]Infinity-jjk ✔Where stories live. Discover now