Jihyun memandang sayu batu seramik hitam yg terpahat nama Kim taehwan(appa v- rekaan)
Jungkook yg memegang payung hitam itu memeluk bahunya lembut sambil matanya tak lepas pandang kubur itu.
' mianeyo mr.kim sbb sya dh lukakan hati V...... saya harap V dapat jumpa dengan wanita yg betul2 cintakan dia... bersemadilah dengan tenang..' jihyun memejam matanya sambil berhajat.
"Chagi~"
Jihyun toleh ke sisi .perlahan2 bibirnya mengukir senyuman.
"Khaja..." jungkook menariknya ke dlm pelukannya sebelum menapak keluar dari kawasan perkuburan itu.
×××
PAda masa yang sama, V melihat pasangan itu dengan pandangan tajam. Tangan dikepal sekuat hati .
Benci....itu yg dia rasa....
Rasa cinta yg dulu hadir....diganti dengan rasa benci.....benci yg takkan pudar dengan mudah....biar ditelan masa atau ketika...
Dendamnya akan tetap terpahat mati dalam dasar hatinya.
Perlahan2 bibirnya tersenyum sinis.
" biar masa bawa kau ke neraka aku ..."
No one pov
Dlm kereta
Jihyun pandang rumah agam keluarganya.
Dia tekad utk balik smula ke rumah tu lagi2 dengan apa yg dah berlaku...isu syarikat..suga....nak tak nak...dia kena harungi semua ni.. tiba2 tanganya rasa hangat.Dia pandang tangan yg erat pegang kedua2 tanganya.
Matanya segera pandang ke arah pemilik tangan itu.
Jungkook renungnya. " are you sure jihyun...?? I can pack my things right aw-"
Jihyun menggeleng. " its ok...i'm sure...this..is my house afterall...nothings bad would happen..."
Jungkook diam,cuba meneliti baik buruk pilihanya utk tinggal semula di rumah agam Min.
" but,still i'm afraif if-"
"Shuh..nothing would happen...trust me..." jihyun melemparkan senyuman pada jungkook.
Jungkook mengeluh,dia tahu jihyun tetap berkeras dan bukan senang utk ubah fikiran wanita itu lagi. " fine...call aku ...anytime...bila kau perlukan aku...even you don't need me just call me....ok??"
Jihyun senyum sambil angguk. Jungkook mengeluh panjang.
" relax jungkook....i'll call you every ....uhhm....hour...sounds good right?" Jihyun cuba pujuk.
Jungkook pout sebelum angguk kecil.
" settle...so...i'll see you tomorrow...hurm...babe..?" Jihyun sengih.
Jungkook chuckle. " sure babe..."
Jihyun segera keluar dari kereta dan mula melangkah masuk ke dlm rumah.
YOU ARE READING
[C]Infinity-jjk ✔
FanfictionStatus: complete ✔✔ Apa jdi bila korang tiba2 dlm dunia yang lain..atau lebih tepat..zaman lain?selalunya dlm drama..watak akn ke zaman lampau..tpi korang..ke masa depan Dan korang terjumpa dengan namja chingu yg sebenarya dah mati..tapi wujud di ma...