EPISODE 03

115 12 0
                                    

Koko High School .

Mereka berlapan berkumpul dikantin sekolah sementara menunggu ketibaan Saem Qri yang akan menghantar mereka ke tapak perkhemahan Seoul Camping Jungle .

Saem Qri : Ok yeorobun ! Memandangkan kereta saem tak cukup untuk bawa semua orang ke sana , saem akan bawa pelajar perempuan dan yang lelaki akan berjalan kaki kesana ya .
Pelajar lelaki : Mweoya !!
Saem Qri : Hahahaha , joke joke . Pelajar lelaki akan pergi dengan Saem Hyolyn ya .
Pelajar lelaki : Aigoo saem , ok then .
Saem Qri : Ok sementara menunggu Saem Hyolyn , saem akan ambil kedatangan ya . Ok Jin
Jin : Saya !
Saem Qri : Kookie hangus ?
Jungkook : Saya .. ehh .. tak bukan saya .
Saem Qri : Hahahaha .. yayaya .. Jungkook
Jungkook : Saya !
Saem Qri : Jimin ? Minggyu ?
JiMing : Saya !
Saem Qri : Ok , pelajar perempuan pula . Chaeyeon ? EunJi ? Kembar ?
Chaeyeon : Saya !
EunJi : Saya !
Kembar YuMi : Kami saem !

Seketika kemudian , Saem Hyolyn pun sampai dengan kereta mewahnya . Wow !!

Saem Qri : Ok , Saem Hyolyn dah sampai . Pelajar perempuan mari ikut saya ke ferari saya .
Pelajar perempuan : Wahh~ ok saem .
Saem Qri : Ok , dah sampai kat ferari persona saya . Letak barang awak dekat belakang ya ! *tahan gelak*
Pelajar perempuan : -_-///

Mereka pun terus ke tapak perkhemahan Seoul Camping Jungle . Sepanjang perjalanan kedua-kedua kereta saem mereka dipenuhi dengan hilai tawa yang dicetuskan oleh lawak hambar masing-masing . Setelah satu jam setengah perjalanan dari Koko High School ke tapak perkhemahan Seoul Camping Jungle , mereka pun sampai .Nampaknya mereka merupakan pasukan pertama yang sampai disana .

Saem Qri : Ok guys dah sampai . Bangun ! Bangun !
Pelajar perempuan : Uarghhhh *menguap dan menggeliat*
Saem Qri : Ok , angkat barang kamu dan pergi daftar ye
Pelajar perempuan : Ne .

Manakala di dalam kereta Saem Hyolyn

Pelajar lelaki : Nama dia Bingo . B.I.N.G.O B.I.N.G.O Nama dia Bingo
Saem Hyolyn : Aigoo . Dah-dah . Kita dah sampai ni .
Pelajar lelaki : Aik cepatnya .
Saem Hyolyn : Dah cepat angkut barang kamu dan pergi daftar kat kaunter pendaftaran sana .
Pelajar lelaki : Ne saem .

Di kaunter pendaftaran .

Pelajar KHS : Cik kami nak daftar . Kami dari Koko High School .
Cik penjaga kaunter : Oh ! Ne . Tulis nama kamu dan sekolah kamu ya .
Pelajar KHS : Ne

Setelah beberapa jam , semua pelajar dari setiap sekolah telah pun tiba . Tapak untuk dirikan khemah telah pun diberi .

Komander Jin Young : Ok ! Semua peserta berkumpul dihadapan saya dalam lima saat dari sekarang ! LIMA ! EMPAT ! TIGA ! DUA ! SATUUU ! Bagus . Ok dengar . Memandangkan perkhemahan kita hanya 2 hari 1 malam , malam ni kita akan ada aktiviti Night Walk . Kita akan mulakan aktiviti ini jam 0000 . Kamu semua harus tepati masa .

-Skip-

JAM 2330

Komander Jin Young : Ok ! Semua beratur . Kamu akan diberikan nombor giliran masing-masing . Jika ada nombor yang dilangkau saya akan memberhentikan aktiviti ini dan telefon ini dengan segera . Baiklah . Nombor yang pertama ialah bla bla blaa , kesebelas Jin , 12 - Jimin , 13 - Jungkook , 14 - Minggyu , 15 - Chaeyeon , 16 - Somi , 17 - Yuju , 18 - Eunji , sembilan belas bla bla bla . Baiklah jam saya sudah menunjukkan jam 0000 . Mari kita mulakan . Kita bergerak secara berkumpulan iaitu mengikut sekolah dan ikut penanda yang telah ditanda .
Semua pelajar : Ne komander

Mereka semua pun bergerak menjalankan aktiviti . Tanpa disedari , kumpulan KHS telah pun tersasar dari jalan yang benar . Tiada seorang pun diantara mereka yang tersedar mereka telah jauh dari kumpulan yang lain . Tiba-tiba , Chaeyeon telah menjumpai sejenis yang agak pelik dari kebiasaan .

Chaeyeon : Eh korang cuba tengok ni
Yang lain : Eh pelik betul batu ni

Tiba-tiba Jimin telah menyentuh batu itu dan mereka semua tercampak ke serata tempat . Setelah beberapa jam pencarian , pihak polis telah pun menemui mereka tanpa sebarang kecederaan .

Keesokkannya .

Berakhir la sudah perkhemahan kenaikan pangkat mereka . Pelajar dari KHS semuanya menerima pangkat yang tertinggi iaitu pangkat Sarjan . Mereka pun pulang ke rumah masing-masing dan berehat dengan tenang .

Disekolah

Sepanjang perjalanan dari koridor ke kelasnnya , Chaeyeon mendapati bahawa sekolahnya bising yang luar biasa sedangkan tiada seorang pun pelajar yang bercakap .

Semasa rehat

Chaeyeon : Wei korang , korang rasa tak ada perubahan dekat diri kita ? Aku tadi boleh dengar banyak suara sedangkan tak ada sorang pun pelajar yang bercakap
YuMi : Haah , kami pun .
Yuju : Aku tadi tetiba je ada dalam badan Saem Rapmon tapi tak lama lima saat je
Somi : Haah , aku pun tadi ada mamat asyik ejek aku lepastu aku lempang dia tapi dia tak nampak aku orang lain nampak .
Yuju : Macam mana kau tau yang dia tak nampak kau ?
Somi : Sebab budak tu tanya siapa yang lempang dia .
EunJi : Aku juga . Tadi aku tetiba boleh godam laman web yang kita nak sangat tengok tu . Hampeh , rupa-rupanya mamat poyo je dalam tu .
Jin : Wah , aku pun . Tadi aku nak tukar tempat dengan si Ayda budak pertukaran tu , aku pejam mata aku , poof ada kat tempat Ayda , si Ayda kat tempat aku .
Jimin : Ewah , aku juga . Tadi ada budak tu lempar pasu kat aku pun tak tau kenapa dengan budak tu , tetiba pasu tu pecah sebelum kena kat aku . Macam ada perisai .
Minggyu : Kyaa , titew jugak . Masa nak turun nak datang sini , tangan aku jadi panas then aku hala ke depan lepastu keluar api . Mujur api tu kecil je . Fyuhh .
Jungkook : Korang mesti tak percaya apa yang terjadi dekat aku . Masa kelas Saem Qri , aku tiba-tiba rindu mak aku then aku tutup , mak aku ada dalam badan aku tapi sekejap je . Takut aku wei .
Chaeyeon : Aku rasa perkara yang pelik berlaku kat kita ada kaitan dengan batu tu .

Batu benda sebenarnya tu ? Apa yang terjadi kepada mereka berlapan ?? Nantikan EPISODE 04 .
Oh ya lupa .. episode 1 dn 2 jgn lupe vote yaa

Our Extraordinary PowerWhere stories live. Discover now