Eight

59 4 0
                                    

Jag stelnade till.
"Vadå?" Sa jag och försökte spela att jag inte fattade någonting.
"Igår, på balen"
"Jag vet tyvärr inte vad du menar" sa jag och kliade mig nervöst i nacken.
"Vi glömde kondom"
"ÄR DU HELT FUCKING SERIÖS?!!" Ropade jag chockat och stirrade på honom.
"Nej, men nu erkänner du precis att det var du" sa han och ett nöjt flin spreds på hans läppar.
"Hur visste du?" Sa jag och vägrade möta hans blick.
"Jag såg ditt födelsemärke på magen innan. Det var även ett sugmärke bredvid, jag är nog ganska säker på att det var jag som gjorde det"
"Ja okej Justin men detta är en sjukt stel konversation, måste gå nu" sa jag och började gå mot vårt hus.
"Vi syns min prinsessa" ropade han efter mig men jag låtsades att jag inte hörde.

***

"Herregud Brook!" Sa Mona uppspelt. Jag hade precis berättat för henne om händelsen med Justin.
"Så stort är det inte"
"Jo, han stötte helt klart på dig"
"Tro mig, det gjorde han inte" avslutade jag konversationen innan första lektionen för dagen startade.

När lektionen var slut så gick vi direkt till skåpen och jag låste snabbt upp mitt. Dörren öppnades och jag la in mina saker. Helt plötsligt började kallt vatten forsa över mig och jag vände mig chockat om. Mjöl kastades över mina kläder och jag blängde irriterat på mina två älskade systrar framför mig.
"Har ni seriöst inget bättre för er?" Sa jag och kollade på Julie och Elli som stod och gapskrattade  framför mig.
"Vad har hänt?" Mike som gick förbi med sina kompisar stannade och kollade på mig.
"Vad tror du?"
"Ni är ju helt störda" sa han och kollade på sina systrar. Jag vände mig om för att ta ut mina träningskläder men insåg snabbt att brottningen var inställd.
"Fuck" viskade jag.
"Vad?" Mike som nu stod närmare kollade medlidande på mig. Varför han helt plötsligt kände för att vara snäll vet jag inte.
"Jag har inga kläder att byta om till"
"Jag har extra kläder om du vill låna" jag kollade upp för att se vem rösten tillhörde. Snälla du måste skämta.
"Du måste verkligen int..." började jag men Justin avbröt mig.
"Jag vill"

Jag följde efter Justin till hans skåp och han tog ut ett par gråa mjukis med en matchande hoodie ifrån Ralph lauren och en vit t-shirt. Jag tog tacksamt emot det och kände plötsligt hur en keps placerades på mitt huvud. Jag vände mig om Mike som stod bakom mig.
"Ditt hår ser förjävligt ut" sa han som förklaring och jag skrattade lite.
"Ta denna istället, den du har nu är inte direkt fin" sa Justin och sträckte fram en vit keps med svart Ralph lauren märke på.
"Du beh.." började jag men avbröts ännu en gång.
"Jo"

När jag bytt om och satt upp håret i en låg bulle med kepsen utanpå så gick gick jag ut ur toaletten. Jag slängde en snabb blick på klockan och insåg att det bara var tio minuter kvar av lektionen så jag gick mot klassrummet och satte mig utanför och väntade på Mona.

"Vad fan har du på dig?" Mona skrattade åt mig när hon, tillsammans ned sina spanska kompisar kom ut genom klassrummet.
"Ha ha, jättekul" sa jag ironiskt "mina idioter till systrar kastade vatten och mjöl på mig så jag fick låna kläder av Justin, snälla kommentera inget, förklarar mer sen" sa jag och hon vickade på ögonbrynen mot mig.
"Skärp dig Mona"

När skolan var slut så bestämde vi oss för att gå och fika. Eftersom jag alltid tränar efter skolan så har vi inte så mycket tid till att träffas, förutom på helgerna. Vi gick in på det enorma Starbucks caféet som bara låg några gator från våran skola.
"Jag ska bara på toa först" Mona kollade på mig och pekade bort mot som två dörrarna längre bort, markerade med skyltar på en tjej och en kille.
"Jag hänger på"

Vi sicksackade mellan bord och vi halvt putta oss genom den enorma kön innan vi nådde toaletterna. Det var tomt där inne och vi delade oss snabbt på varsin toa.

När jag gjort mina behov så ställde jag mig utanför Minas dörr. Den öppnades ganska snabbt av en Mona med extremt stort leende.
"Vad är det?"
"Kan vi inte smsa ett?" Hon pekade på toadörren framför sig som var täckt med tiotals nummer.
"Varför?" Sa jag och suckade.
"Kul, välj ett" sa hon och fnissade lite. Jag gjorde som hon sa och pekade på ett ganska stort nummer skrivet i svart permanentpenna ganska långt upp. Mona knappade in ett meddelande och vände sig sedan mot mig med mobilen framför sig.
"Klar"

17:21
Tja:)

17:22 Okänt nummer
Vem är detta?

Julkalender, The big changeWhere stories live. Discover now