Jag vände mig om mot Mona och log stort.
"Vad?" Sa hon skräckslaget och jag log ännu större mot henne.
"Vi ska på fest" sa jag nöjt och hon kollade stort på mig.
"Jag har aldrig vart på en fest, jag har inget att ha på mig" sa hon med panikslagen röst.
"Chilla mannen, tror du jag har det?" Jag slängde en snabb blick på min mobil innan jag fortsatte "affärena har inte stängt än, vi hinner köpa"Tjugo minuter senare stod vi utanför en stor klädaffär och gick in för att kolla på festkläder.
Eftersom vi aldrig någonsin har festat innan så var vi tvungna att fråga dom som jobbade efter råd och hon kom snabbt med två outfits åt oss.
Vi tog emot dom utan att prova och betalade snabbt innan affären stängde. Vi köpte ett par svarta klackar var i affären bredvid innan vi joggade hem till Mona.
När vi var framme så tog jag på mig mina kläder som såg mycket mer täckande ut i affären. Det jag fått på mig var en genomskinlig spetsmagtröja med smala band och en lika genomskinlig, extremt kort kjol. Jag kollade chockat på mig i spegeln, kan jag gå såhär? Mina magrutor syntes tydligt och mina vältränade lår formade sig perfekt i kjolen. Kläderna gjorde min vältränade rumpa och mina bröst att se större ut. Är det bra eller dåligt? Okej, jag är helt efter.
"Kan jag gå såhär?" Sa jag och vände mig mot Mona som fått på sig en helt vanlig svara klänning. Varför fick jag så konstiga kläder för?
"Hur ska jag veta det?"
"Jag får fråga Fabian" sa jag och tog en snabb bild på mig själv i spegeln som jag skickade till Fabian. Han svarade snabbt att det var fint så jag återgick till att fixa iordning mig. Håret lockade jag i lösa lockar innan jag kletade på lite mascara på mina ögonfransar.En timme senare stod vi utanför ett hus, proppfullt med fulla ungdomar. Vi gick snabbt förbi några som stod och spydde utanför ytterdörren och in i hallen. Vi gick in i folkmassan som stod och hoppade i takt till musiken. Jag letade reda på Fabian som stod tillsammans med några av hans kompisar i ena änden av dansgolvet.
"Tja" jag drog in honom i en kram och han kramade mig tillbaka.
"Wow" han synade mig med blicken efter att vi släppt varandra.
"Sluta" sa jag och slog till honom skämtsamt på armen. "Du ser bra ut" sa jag direkt.
"Sluta" sa han och härmade mig med överdrivet tjejig röst och putade ut med rumpan. Jag skrattade åt honom och han log nöjt.
"Bara så du vet så lyser dina kläder igenom helt" sa han och höjde på ögonbrynen mot mig.
"Va?!" Sa jag i panik och han skrattade åt mig.
"Dom värkar gilla det iallafall" sa han och nickad ett några killar på andra sidan rummet som hade blickarna fästa på min rumpa. Jag blängde på honom och följde efter Fabians kompisar och Mona mot dansgolvet.Folk stod nästan på varandra och dansade. Jag separerades sakta men säkert från dom andra men struntade i det. Jag hade fått i mig några glas med alkohol men tack vare min ovana så kände jag mig redan påverkad. Jag kände två armar som virades runt min midja bakifrån och jag vände mig om för att möta ett par mörkbruna ögon som jag aldrig sett innan. Han var snygg. Han lutade sig snabbt mot mig och våra läppar möttes i en intensiv kyss. Jag drog ifrån efter ett tag och vi dansade tätt mot varandra innan vi avbröts av att någon ropade högt i rummet.
"Snurra flaskan!!"
YOU ARE READING
Julkalender, The big change
Ficção AdolescenteJag är ingen. Jag var ingen. Jag är genomskinlig. Balen förändrade mitt liv. *** Inte världens bästa förklaring men man kommer ganska snabbt in i själva storyn (ä någon ganska wierd typ av cinderella story) Uppdatering varje dag till julafton! Kom...