Three

55 4 0
                                    

Jag kände flåsande andetag i min nacke.

Jag vände mig direkt om och placerade ett hårt slag på personens kind. Huvudet flög åt sidan och jag skulle precis springa iväg när en välkänd röst började prata.
"Vafan?"
"O herregud! Förlåt, jag trodde du skulle våldta mig" sa jag i skräck när jag insett vem som stod framför mig.
"Det ä chill! Förlåt själv, vi skulle spela in en musikvideon och jag trodde du var tjejen som skulle vara med! Men jag antar att jag hade fel"
"Aa" jag skrattade lite för att det inte skulle bli lika stelt "hur gick det med kinden?"
"Käken är lite öm men det gick nog ganska bra"
Jag är väldigt glad att det var mörkt ute och man bara såg konturerna runt omkring. Annars hade detta vart riktigt pinsamt.

***

Simon la snabbt upp maten på tallrikarna samtidigt som jag satte upp mitt hår i en inbakad fläta som Jessica vart väldigt noga med.
"Förrätten är klar nu, du kan gå ut med dom nu! Jessica skickade ett sms precis" Simon nickade mot tallrikarna som stod på bordet framför och jag nickade innan jag gick ut med fyra av tallrikarna.

Ute i matsalen hördes höga skratt och folk pratade i mun på varandra. När mina klackar hördes så tystnade dom en aning och alla blickar vändes mot mig. Jag andades chockat in när jag såg vem som satt vid bordet. Det får inte vara sant. Ett stort märke var på killens haka och det hade börjat skifta i lila. Jag satte nervöst en tallrik framför honom och hans blick mötte min.
"Känner jag dig?"
Jag skakade frenetiskt på huvudet och små skratt bröts ut i rummet.
"Justin äter inte sallad Brooklyn, det sa jag ju till Simon! Ta snabbt bort tallriken och hämta en ny" sa Jessica argt och jag ursäktade mig snabbt. Jag tog tag i hans tallrik men Justins hand placerades snabbt runt min handled.
"Det är okej"
Jag nickade tacksamt mot honom och delade ut resten utav tallrikarna.
"Sååå, hur  fick du märket på som kind? Det ser allvarligt ut, jag är ganska bra på hur man ska behandla olika skador, vill du ha hjälp?" Julia blinkade frenetiskt med ögonfransarna och jag hörde Ellie sucka bredvid henne. Under tiden jag har känner Julie så har jag lärt mig att hon hatar alla sorters skador och hon kan inte ens sätta på ett plåster. Falskare person får man ju leta efter. Oj, det var inte så svårt. Det satt en bredvid henne.

"Det var faktiskt lite roligt. Vi höll på att spela in dom sista klippen till en musikvideo och jag skulle komma bakom en av skådespelarna och lägga mina händer på hennes bröst. Problemet bar ju bara att det var fel tjej så denna tjejen fick ju panik och trodde att jag skulle våldta henne, så ja, hon slog mig. Och nej, jag behöver ingen hjälp"
"Okeeeej" hon putade ut med läpparna och såg allmänt ut som en gris som gjort botox.

"Kommer du gå på skolans bal om några dagar?" Ellie kollade på Justin och lutade sig åt höger för att komma så nära honom som möjligt. Justin lutade sig tveksamt bort från henne.
"Jag tror det"
"Vill du gå med mig?!" Frågade Julie snabbt och Elli slog hårt till henne på armen.
"Nej, tyvärr. Jag ska gå själv" sa Justin så trevligt han kunde men jag förstår att den riktiga anledningen är att han aldrig någonsin skulle vilja att gå med henne men om någon mindre jobbig och tusen gånger snyggare person hade frågat så hade han direkt sagt ja.

Julkalender, The big changeWhere stories live. Discover now