End pov
Jihyo pov
"Hyunah! Sorry, hari ni aku kena balik awal sebab nak beli barang dapur ..kau boleh kan sesorang dekat room or kau balik rumah kau?" tanya aku yang sedikit bersalah. "Ouh takpe aku dah biasa. Kau kata kau nak balik awal kan. Da kaa!" balas hyunah dengan menghalau aku. "Nae nae arraseo" senyum aku.
Aku melambai tangan kearah hyunah, hyunah pon melambai tangan ke aku balik. Aku pon berjalan kaki pergi ke market nak beli barang.
End pov
-
Baekhyun pov
"Ah itupon dia" aku kena follow dia. Kalau tak, aku ketinggalan.
"Baek!" panggil seseorang. "N-nae?" jawab ku
"Baek hari ni kau ada class tambahan, dah tu kau nk gy mana ni? Tergesa-gesa je" tanya Lay
"Kau pergi jele dulu nanti aku datang. Dah k bye.. Aku pergi dulu beritahu member yang lain. Aku buzy" aku berjalan dengan begitu sahaja meninggalkan Lay yang kebingungan.
"Dia jalan macam tu je.. Apa dia cakap tadi eh?" bingung Lay. (Aduh Lay ni blurr Ah)
-
Mana dia ni? Aduh lay ni kalau tak kacau memang tak sah.
Tu bukan dia ke?
End pov
Jihyo pov
Aku pon memasuki market itu. Aku mengambil sayur, barang barang masakan.
Setelah mengambil semua barang tu. Aku pergi ke bahgian makanan ringan. Wow chocolate.. "Hmm tak cukup duit lah.. 20dollar satu ni.. Yang ni pulk 15dollar.. Aduh mahal nya.. Kang tak cukup ada jugak aku kena jadi cleaner kat sini" ngeluh aku yg teringin nk chocolate ni.
No one pov
Jihyo yang teringin nak chocolate tu pon meletakkan balik takut wangnya tidak mencukupi.
Baekhyun yang nampak segala galanya itu.. "Hmm dasar anak orang miskin. Chocolate pon tak mampu nak beli." kata baekhyun yang berlagak sombong.
Jihyo pon beredar pergi ke kaunter untuk bayar. Dan baekhyun pulak pergi ke arah tempat chocolate yang jihyo inginkan. Baekhyun mengambilnya. "Takpe kali ni aku belanja kau." sinis baekhyun. Dia bergerak pergi ke kaunter jugak.
"Berapa ye cik?" tanya jihyo kepada perkerja tu.
"600 dollar" what! Muka jihyo mula risau dia membuka dompet mini dia tu. Dan mengeluar semua wang. Tetapi hanya ada 550 dollar. Aduh lagi 50 dollar je.. Macam mana ni.. Aku ambik apa eh sampai mahal mcm ni.. Bisik hati jihyo"Hmm.. Cik.. Duitnya mana?" tanya pekerja tu. Lah.. Sabar le.. Aku sepak kang tinggal dua je gigi kau.
"Hmm makcik.. Duit saya tak cukup, apa kata sa-" kata² jihyo terpotong kerana ada yang memontongnya. Dan jihyo terkejut.
"Berapa semua ni?" tanya namja itu. "600 dollar" namja itu menghulurkan wang sebanyak 600dollar itu. "Yah byunbaekhyun! " jihyo masih tidak boleh berkata apa apa. Dia menjadi kaku. "Cepat masuk semua barang tu kedalam plastik. Aku tunggu kau kat luar." kata baekhyun dan bla dari situ. Orang kat dalam market tu pon bebisik satu sama lain. "Arra" jihyo yang perasan tu mula menunduk malu.
-
Baekhyun pov
Aku melihat jihyo yang tidak mencukupi wang untuk membayar semua barang itu. Aku dah Agak da.. Dia mesti anak orang miskin.
Aku pergi kearah dia dan menanya pekerja kaunter tu. "Berapa semua ni?" tanya aku. Dan pekerja tu menjawap "600dollars" aku pon menghulurkan wang tersebut dan jihyo pulak mula jerit dekat ku "Yah byunbaekhyun" aku pon melihat dia berhenti bercakap dan kaku? What? Selalu dia tengking aku.. Hahha..
Aku mula tengok orang didalam market tu mula berbisik. Aku berkata kepada jihyo "cepat masukkan semua barang itu kedalam plastik. Aku tunggu kat luar." aku pon bla dari situ.
"Arra" dia membalas balik.End pov
-
YOU ARE READING
ɢᴀɴɢsᴛᴇʀ ғᴀɪʀʏ ᴏғ sᴏɴɢᴊɪʜʏo
Romance˹𝓢𝓸𝓷𝓰𝓳𝓲𝓱𝔂𝓸 𝓑𝔂𝓾𝓷𝓫𝓪𝓮𝓴𝓱𝔂𝓾𝓷˺ Seorang gangster girl menjalani hidup dia tanpa seorang peneman dalam hidup telah menemui cintanya dan berita itu membuat semua orang terkejut. Malahan mereka adalah kawan kecil dari zaman zaman kanak ka...