14 chapter 14

269 24 0
                                    

Jihyo pergi kantin dengan baran akibat dikacau oleh Baekhyun. "Uit? Kenapa marah je ni Jihyo" tanya Hyunah kemudian, menarik Jihyo duduk sekali dengan mereka berdua. "Macam mana aku tak marah, si Baekhyun bab* tu kacau aku sebab dia da tahu aku ni- " Jihyo pantas menutup mulut dia, hampir mahu bocor rahsia dibuatnya.

"Tahu apa? Cepat lah hyo cerita le" pujuk Shinyeong. Hyunah pelik jadi dia menunding jarinya ke arah Jihyo. "Ouh! Aku tahu.. Baekhyun tu dah tahu kau ni mongji kan kat sekolah rendah dulu????? Btul ak?" Jihyo angguk lemah.

Makanan didepan mata tidak selera untuk makan. Jihyo hanya bermain dengan makanan dia je. "Haih.. Mcm mana boleh terbongkar?" tanya Hyunah lagi. "Aku tak tahu, taktahu mungkin keluar dari mulut kecil aku ni juga kot" jawab Jihyo.

"Haih kau ni patut berhati-hati."

"Kau tahukan, yang aku ni ada crush dengan Kyungsoo-" Lepas jihyo lagi sekali. Dia menutup dan menampar lembut dimulutnya. "WHAT?!" Ternganga mereka berdua. "Bila kau crush ngn kyungsoo sia? Apasal kitaorang taktahu?" banyak soalan jihyo kena jawab.

"Tahun lepas.. Mian" jihyo membaringkan muka dia meja kantin. Hyunah faham keadaan Jihyo jadi menepuk-nepuk belakng badan Jihyo suruh bersabar. "Tapi kan.. Hari tu aku ajak dia jumpa aku.. Then dia luahkan perasaan dia. Dia kata aku ni takde yeoja yang mcm dia nk. So nk buat macam mana. Terima jelah" terang Jihyo. Mereka berdua pergi ke jihyo dan memeluk dia sekuat hati.

"Takpe aku tahu, suatu hari nanti mungkin dia akan suka kat kau! I'm promise!"

"Betul tu Jihyo! Dah jom takyah nak fikir²kan lagi. Jom makan, abis waktu sekolah, enjoy nak tak?" cadang Shinyeong dengan memegang chopstick. "Yeah Jom. Aku belanja " pelawa Hyunah. Shinyeong dan Jihyo berpegangan. Dan memandang Hyunah dengan serius. "Serious ni wei? Bukan selalu kau belanja kitaorang " . "Yes im serius"

"YEAH!!!!" joget mereka berdua dengan gembiranya. Akhirnya Jihyo dapat melupakan masalah masalah dia sementara waktu.

"Hai mong!" tegur Baekhyun secara tiba-tiba. Jihyo terkejut dan ttbe kaki ni pula terpijak kulit pisang siapa yang buang tu. Dan teringin terjatuh. Baekhyun sempat menyambut Jihyo. Mereka berdua memandang satu sama lain . Jihyo menelan Air liur dia dengan laju.

Jihyo terus menepuk kepala Baekhyun dengan kuat. "Argh!" Jihyo berdiri tegak dan pergi kemeja kawan dia, melihat semua kawan dia tercengang banggang. "Yah! Patut awak terima kasih dengan saya. Sebab saya dah tolong. Perhh" baekhyun mengosok kepala dia yang Agak nak pecah itu.

"Yah romantik apakah itu?" usik kawan dia, Shinyeong. Jihyo menjeling tajam le Shinyeong. Shinyeong tertawa kecil dan hyunah pon sama..

"Yah ByunBaekhyun!" jerit Sehun. Shinyeong terus tergoda dengan kehandsome nan sehun, kecomelan dia, cool nya dia. Shinyeong sudah kealam lain. Hyunah menolong dia. "Oh my sehun ku" bebel Shinyeong terangan angan macam orang tak betul.

"Kau buat apa dengan mereka bertiga ni?" tanya Sehun termasuk lah kawan mereka yang lain datang, kantin penuh dengan bisikan yang menyakitkan hati. Chanyeol melihat ke arah Hyunah. Dan hyunah segera memandang tempat lain. Yelah Hyunahkan ada crush dengan Chanyeol.

"Aku pergi tegur jihyo aku! Tak boleh ke?" balas Baekhyun kembali dirinya seperi biasa, sombong, ego, berlagak. Jadi Baekhyun mengangkat kaki dia lalu pergi dari situ. Tetapi dia sempat berbisik ditelinga Jihyo.

'Kat rooftop nanti ya bye mong'

Kantin kembali seperti biasa

-

Tit.. Tit.. Tit.. Tit.. Tit.. Tit.. Tit.. Tit..

Telefon Baekhyun berbunyi banyak kali tapi tidak diangkatnya. Baekhyun mencampak telefon dia ke dalam beg sekolah. Bingit telinga dia dengar. Baekhyun mengaru kepala dia. 'Apale perempuan itu nak' kata hati Baekhyun yang penuh serabut.

Baru dia sekejap happy dah mula menjadi marah. Baekhyun meraba-raba beg dia yang baru dia lepas mencampak telefonnya. 'Mana ubat aku ni' bisik hati Baekhyun risau kemana ubat dia pergi.

"Baek kenapa?" tanya Kyungsoo datang untuk menjemput Baekhyun ke perpustakaan study sesama. "Takde pape.. Just hilang sesuatu" Kyungsoo angguk je. Dia tidak syak sesuatu berlaku.

"Hmm kyungsoo, kita batalkan study sesama, aku nak ke room jap, kalau sempat aku kesini, kita pergi study, kalau aku lambat maknanya aku tak dapat, sorry kyungsoo ah.. Kali ni je" rayu Baekhyun kepada Kyungsoo.

"Huh? Okay, kalau pape berlaku, cepat call aku tau" . "Ouh okay"

Baekhyun berlari secepat mungkin ke room dia dengan kyungsoo dan sehun. "Mesti aku tertinggal dekat bilik ni" anggapan Baekhyun jelah.

Baekhyun cepat masuk kedalam, kasut tidak dibuka terus leju masuk kedalam. Baekhyun ternampak bungkusan plastik diatas katil dia.

Dia rasa selamat, dia mengeluh panjang. Dia mencapai beg plastik dan dibawah masuk ke dalam beg.

Dia melihat jam, dia kena pergi temu janji dia dengan Mongji mongji dia.

Baekhyun pon berjalan hingga ke bumbung sekolah, nasib guru tiada lalu sangat dikawasan situ. Baekhyun meniuo wisel, dengan sosej dia belikan untuk jihyo di dalam poket.

Baekhyun terus menunggu dan tetap menunggu hasilannya batang Hidung Jihyo pon dia x nampak. "Mana dia ni aku dah lama tunggu.. Sejuk lak tu kat atas ni" rungut Baekhyun seorang diri.

Baekhyun terus menunggu.

Jihyo membaringkan badannya diatas tilam, disebabkan sesi pelajaran dia start pukul 4 ptg. Dia boleh tidur sekejap, skarang sudah pukul 1 ptg.

Tttbe dia teringat dengan Janji Baekhyun. Arghh "arghh gy mampos lah, time aku nak tidur, jangan kacau, padan muka, ambik lagi masa aku nak tidur" smirk Jihyo dengan gelak tawa dia sederhana.

Dia pon melelapkan matanya, telefon berdering dibiarkan.

"Perhh punya banyak kali aku call, dia tak jawa... Yah! Songjihyo shi.. Cepat lah jawab" rayu Baekhyun. Baekhyun terus menunggu sampai waktunya Baekhyun terasa dia dikenakan palau.

"Dah 40 min aku tunggu sini. Sampai hati kau tinggalkan aku." Baekhyun mencampak sosej dari poket dia tu dan membaling sekuat hati seakan dia membaling Jihyo.

Baekhyun menjerit geram dia sekarang.

"Takpe kau! Tunggu kau nanti"

Jihyo wink *

-

ɢᴀɴɢsᴛᴇʀ ғᴀɪʀʏ ᴏғ sᴏɴɢᴊɪʜʏoWhere stories live. Discover now