"Appa hari ni bukan birthday Jihyokan?" Jihyo membuat muka. Appa jihyo tertawa riang. "Appa, jihyo dah kata kan jangan tipu jihyo" kata Jihyo menyakit hati.
"Appa ye pon jangan lah buat hyo sedih.. Setiap tahun Appa sambut.. Tapi appa" air mata jihyo mengalir deras. "Jihyo appa mianhae.." jihyo terduduk. Baekhyun dekat belakang menyambut Jihyo.
"Appa rindu Omma kamu. Appa tahu ni salah Appa.." jujur Appa Jihyo. Tapi Jihyo tetap menangis. Appa Jihyo memeluk Jihyo, "Appa yang kali jangan buat lagi okay?" jihyo mengelap air mata Appa dia. Tersebut Appa dia pon menangis.
"Mianhaei"
-
"Jihyo, are you okay?" tanya Baekhyun yang diam kerana tidak mahu masuk campur dalam hal keluarga Jihyo. "Baekhyun? Aku minta maaf sebab terlibat dengan kau sekali dlm hal family aku. Tapi yang aku pelik kenapa kau ikut sekali"
"Saje" balas Baekhyun pendek.
"Ngantok lah baekie" gumam Jihyo.
'Baekkie?' bisik hati Baekhyun. Tetapi disebalik bibir Baekhyun, baekhyun tertawa kecil.
Jihyo tersandar di bahu Baekhyun, mana kalah Appa jihyo sedang berehat kerana tidak mahu masalah penyakit Appa dia bertambah. Jihyo sudah menyelimut Appa dia tadi, bagi minum air. Mengelap muka. Jihyo anak yang baik. Walaupon 10 tahun yang lalu. Jihyo teramat nakal atau Appa dia naik angin. Jihyo selalu kena pukul dengan Appa dia. Tapi jihyo tetap sayang appa dia. Dimana, selalu ada disisi appa dia. Terluka lagilah disisi Appa dia.
"Jihyo?" panggil Baekhyun. Ke dengkuran bunyi dikeluar dari mulut kecil Jihyo. Baekhyun menyandar Jihyo di riba dia. Dan mengusap-usap rambut jihyo. Lalu ada kesan luka berdarah di bahgian tepi anak rambut Jihyo. Baekhyun menutup balik rambut Jihyo. Mungkin dia boleh tanya kenapa sewaktu Jihyo bangun nanti....
Petang makin larut malam, hari ni mereka ponteng tanpa sebab. Walaupon pejabat call yang Appa jihyo sakit. Memberi alasan yang cukup baik tapi tidak secukupnya.
Jihyo di gendong oleh Baekhyun, baekhyun membawa jihyo keretanya .. Manakalah Baekhyun sudah menyuruh ahjusshi jihyo menjaga Appa dia. Baekhyun sempat mengcall Driver dia untuk datang kemari alamat yang diberi.
Jihyo duduk dibelakang seat sebelah Baekhyun. Baekhyun pon terlelap semasa perjalanan ke Sekolah mereka balik. Jihyo terjaga apabila music dimain baekhyun kuat. Jihyo dengar suara baekhyun yang merdu dan highnote yang sedap.
Jihyo pon dalam bayangan, kalau dia dapat suami yang pandai nyanyi, macho! Dan cute dan handsome semua tu. Mesti dia paling lucky didunia.
"Jihyo kau dah bangun" tanya baekhyun secara tiba-tiba. Jihyo terkejut macam mana dia boleh tahu?
Jihyo saja² menguap dan buat bangun. Dan tanya soalan kepada Baekhyun. "Kita ada kat mana ni?" tanya Jihyo. Tak teringin pulak dia nak tanya. Walaupon didalam kereta tengah bergerak ni.
Baekhyun mencapai sekotak tisu dan Baling kearah Jihyo. Dan mengelap tangan dia di kain sapu tangan dia. "Ambik ni! Lap air liur basi kau tu" jihyo meraba² muka dia takde. Dan menghidu hidu, "Erkk busuk nya" bisiki jihyo perlahan. Dia malu terhadap baekhyun.
Ingin Jihyo menanya yang kita mahu kemana, baekhyun balas balik "kau aku balik sekolah balik kau nak ponteng ke esok hari? Hari semakin gelap" kening Jihyo kerut dan pelik. Mcm mana Baekhyun tahu.?
"Ouh…" jihyo pon memandang keluar. Lalu jari dia memain dengan button tingkap. Turun naik jihyo main kan. Baekhyun mula rimas. "Kau jakun ke?" tanya Baekhyun menyakitkan hati.
Jihyo tersengih sengih macam kerang busuk.
Yelah jihyo firstime naik kereta mewah. Tidak pernah dia naik kereta ni. Tu yang jakun tu.
Pejam celik pejam celik, sampai pon sekolah. Jihyo turun tanpa segan malu. Dan melambai bye dekat Baekhyun
Baekhyun tersinis, dia ingin tahu latar belakang jihyo. Ingin kenal dalam lagi. Dia ke MongJi aku yang aku teringin nak jumpa balik?
-
Malam tersebut didorm baekhyun dengan Chanyeol dan Kyungsoo.
Salji sudah turun dengan lebat. Baekhyun menggigil kesejukan. Dia pantang bila salji. Buat diam sejuk, gigil, dan boleh membawa deman selesema.Hampir semua selimut dia ambik untuk membaluti tubuh dia dan mengambil warm panas yang hangat.
Tapi tidak berfungsi. Lalu pengumuman tersebut berbunyi.
"Dengar semua! Ambil perhatian. Ribut salji akan turun malam ini kecuali malam esok! Jadi pelajar wajib duduk didalam dorm! Jangan keluar tanpa kebenaran pengawal keselamatan dorm! Fahan pelajar! Pelajar akan diberi peluang untuk menyambung pelajaran esok! Sampai disini saja sekian"
Baekhyun yang dengar tersebut mengeluh panjang, dia tidak boleh. Dia kenakan siap assigment dia. Kawan dia yang lain semua dah tidur keenakan.
Baekhyun bangun mencari sweater panas dia, dia bersin berulang alik. Baekhyun mengeluarkan assignment, kertas, nota dia untuk menyambung balik.
Muka baekhyun sudah pucat lesi,bunyi ahcu! bersin asyik dibersin oleh baekhyun sorang saja. Hidup di tenyeh sampai kemerahan, bunyi ribut salji sangat kuat mlm tu. Tingkap bilik pon hampir nak terbuka. Baekhyun ingin mengejut yang lain tapi dgn keadaan mcm ni, mn mereka ingin dgr, jadi dia lh yg bangun pergi tutup dgn eratnya.
Angin terkena tubuh badan dia, dia cepat² tutup dan pergi kearah meja kerja dia. Dia pon mula buat² , sampai lewat malam kerna ia banyak. Salah satu, kawan baekhyun bangun untuk membuang hajat kecil. Melihat keadaan baekhyun yang merana itu terus pergi kearah baekhyun. "Baek gwenchanaeyo" .
Dengan teruk terkejut. Baekhyun tetap memberi senyuman yg manis untuk kawan dia. "Tak.. Aku okay je.. Kau kenapa bangun?" ouh baru kawan dia teringat. Dia menahan tempat **** dia tu. Dan terus meleju ke arah bilik air.
Baekhyun tertawa
Walaupon Baekhyun sombong, ego tinggi, berlagak, tapi dia ada hati yang buat kawan dia happy.Kawan dia sudah mengeluar kan hajat kecil dan meneruskan tidur nya balik. Baekhyun menyambung balik assigment dia tu.
Jam sudah pukul 4 am. Mata Baekhyun bengkak kemerahan. Hidung dah macam badut. Bibir kecilnya keungguan dan biruan. Lebam?
Mata sudah mengantuk dan terlelap dengan keadaan mayat hidup disitu.
-
"BAEKHYUN???!! OH GOD! APA DAH JADI KAU KAT NI???!!" teriak kawan dia yang satu room dengan dia tu. Melihat wajah baekhyun yang menakutkan bah lagi dengan Arghh next chapter k...
YOU ARE READING
ɢᴀɴɢsᴛᴇʀ ғᴀɪʀʏ ᴏғ sᴏɴɢᴊɪʜʏo
Romansa˹𝓢𝓸𝓷𝓰𝓳𝓲𝓱𝔂𝓸 𝓑𝔂𝓾𝓷𝓫𝓪𝓮𝓴𝓱𝔂𝓾𝓷˺ Seorang gangster girl menjalani hidup dia tanpa seorang peneman dalam hidup telah menemui cintanya dan berita itu membuat semua orang terkejut. Malahan mereka adalah kawan kecil dari zaman zaman kanak ka...